Gå till innehåll

8-11/2 - Kommentera EPT French Open!


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 711
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du missförstår mig. Jag försvarar inte första raisen, den var verkligen dålig. Allin är det bästa, fold om han inte vill spela. Det enda jag pratar om är folden på floppen. Den är kanske inte bra, men inte heller så dålig som vissa vill påstå att den är. Vet ju inte hur det gick till och vad Mats har för read. Kan ju till exempel vara så att Mark trodde det var allin och därför bara sa call, eller något annat som får Mats att med stor sannolikhet sätta Mark på ett monster. Med 3 outs har man väl antagligen pottodds att syna, men tror man att det kommer en bättre situation så är fold ett alternativ.

 

Inte klockren fold, inte klockren syn. Lutar antagligen mot syn ändå, men det jag vill ha sagt är att det inte är så självklart som vissa säger.

 

Gissa vad holländaren hade? KJ. Så bra fold var det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missförstår mig. Jag försvarar inte första raisen, den var verkligen dålig. Allin är det bästa, fold om han inte vill spela. Det enda jag pratar om är folden på floppen. Den är kanske inte bra, men inte heller så dålig som vissa vill påstå att den är. Vet ju inte hur det gick till och vad Mats har för read. Kan ju till exempel vara så att Mark trodde det var allin och därför bara sa call, eller något annat som får Mats att med stor sannolikhet sätta Mark på ett monster. Med 3 outs har man väl antagligen pottodds att syna, men tror man att det kommer en bättre situation så är fold ett alternativ.

 

Inte klockren fold, inte klockren syn. Lutar antagligen mot syn ändå, men det jag vill ha sagt är att det inte är så självklart som vissa säger.

 

Gissa vad holländaren hade? KJ. Så bra fold var det.

 

Efter att ha spelat mot Holländaren ett antal timmar utesluter jag KJ direkt.

 

Som jag skrev i dagboken så var jag ganska säker på att Holländaren trodde jag var all in. Och han synar inte med en hand som jag efter floppen har mer än 3 outs på. Visst, det är dumt att spela upp så mycket preflop men jag är ju beredd stoppa in allt preflop om jag blir höjd. Och jag skiter lite i potoddsen där. Det är lätt att sno blindsen på bordet och jag är ganska säker på att jag har större chans att vinna om jag foldar.

 

Tycker också det är trist att bli sedd på som nåt rötägg som klonkar satellit och sen klonkar detta. Har spelat riktigt jäkla bra poker under 3 dagar och endast gamblat när jag varit riktigt illa ute. Då kan ni lika gärna dissa Ram som synar ett omslag all in med AJ när bordet i princip aldrig slår om. Ska man behöva be om ursäkt för att man har lite tur ibland eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det lätt att sno blinds på 20/40k när man har 120k?

 

Vänta tills du ser det på tv, jag säger att han hade KJ, inte att han kanske hade KJ.

 

Nej, inte lätt. Men jag tror fortfarande jag kan hitta ett bättre läge. Dubblar jag kan jag lätt sno blinds igen.

 

Hade han KJ så var det en kass fold. Men isf har han byggt upp en image under 6 timmar som gör att jag aldrig kan sätta honom på KJ. Bra spel av honom isf, då erkänner jag mig utspelad.

 

Han sa till mig efteråt att han hade AJ. Varför ska han ljuga då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte lätt. Men jag tror fortfarande jag kan hitta ett bättre läge.

Jag kan helt enkelt inte tänka mig att du har bättre väntvärde på fold än syn här. Men feel free att förklara hur värdefulla de olika stackstorlekerna är för dig.

 

Hade han KJ så var det en kass fold. Men isf har han byggt upp en image under 6 timmar som gör att jag aldrig kan sätta honom på KJ. Bra spel av honom isf, då erkänner jag mig utspelad.

Det här säger rätt mycket om att tro sig kunna motståndarens spel. Normalt sett så är man för självsäker med bortåt en magnitud om sådana här saker.

 

Och så var det det här med resultatsorienteringen också, det hade varit en dålig fold även om han fläkt upp ett set efter att du vikit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han sa till mig efteråt att han hade AJ. Varför ska han ljuga då?

 

Det var en vän till mig som pratade med honom och frågade. Intressant att han sa olika, ska bli kul att se på tv sen, fastän det inte har något att göra med om det var en bra fold eller inte.

 

Edit: Jag, och fler andra, brukar säga till motståndarna att de har gjort en bra fold när de har passat den bästa handen och ljuga om vilken hand jag hade. Detta för att få fler passar i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska roligt att läsa detta forum då och då... Man fascineras liksom över att vissa beslut ens kan skapa diskussion :)

 

Ett tips till alla är att lära sig analysera de misstag som man ofrånkomligen gör i ALLA turneringar (små eller stora) och att utveckla sitt spel genom att försöka undvika misstagen framöver... Att tro att man gör precis allt rätt i en turnering där man gör ett bra resultat anserr jag vara ett stensäkert recept på att inte utvecklas som spelare.

 

Mvh,

Legato, moderator http://www.wsop.info/se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, vad ska du be om ursäkt för? Du tycker att du spelade bra, jag tycker att du inte spelade så bra, finns inte så mycket mer att säga. Grattis än en gång!

 

Jag kom fel in i handen från första början. Folden är kass matematiskt... det vet jag. Får tacka för gratulationerna iaf :) Är inte sur på någon för att de tycker mitt spel är dåligt... men väl där kände jag att jag hade större chans att komma längre om jag la mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska roligt att läsa detta forum då och då... Man fascineras liksom över att vissa beslut ens kan skapa diskussion :)

 

Ett tips till alla är att lära sig analysera de misstag som man ofrånkomligen gör i ALLA turneringar (små eller stora) och att utveckla sitt spel genom att försöka undvika misstagen framöver... Att tro att man gör precis allt rätt i en turnering där man gör ett bra resultat anserr jag vara ett stensäkert recept på att inte utvecklas som spelare.

 

 

Jag gjorde ett antal misstag. Är medveten om det. Jäkligt skönt att det löste sig ändå bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, men jag tror att här va lite fel. Kirill hade 3:e plats inte fjärde. Eller???

Han kom trea men han låg sist när vi gjorde dealen.

 

Hur såg dealen ut?

 

Pengar utifrån antal chips.

Inget extra förutom finalplatsen till vinnaren?

Ära... och sen så har ju en EPT titel ett rätt så bra värde ifall man vill ha en sponsor.. 8-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen då Mats är all in mot Theo med 89. Hur mkt var raisen och hur stora stackar hade dom?

 

Till Mats: Skulle vara intressant att höra argumenten till varför du tyckte att det var bättre att spela 200k istället för att gå all in där med A9. Kanske för att det skulle se ut som att du hade en starkare hand? Det är intressant med sådan turneringspsykologi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen då Mats är all in mot Theo med 89. Hur mkt var raisen och hur stora stackar hade dom?

 

Till Mats: Skulle vara intressant att höra argumenten till varför du tyckte att det var bättre att spela 200k istället för att gå all in där med A9. Kanske för att det skulle se ut som att du hade en starkare hand? Det är intressant med sådan turneringspsykologi.

 

Jag ville visa att jag hade en starkare hand ja. Sen så är ju mitt bet all in i praktiken. Finns ju ingen vettig människa som bara synar. Mark sa ju efteråt att han trodde jag var all in.

 

Vid 89 ställde jag med lite mer än 300k efter att Theo raisat 150k om jag minns rätt. Kände att jag inte hade tid att vänta längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...