conny_G Postad 1 Februari , 2006 Rapport Postad 1 Februari , 2006 Hej.. Jag är ganska ny i pokervärlden och har nu börjat spela på expekt, i början gick det bra måste jag säga då jag satte in 200 kr och skrev ut strax under 1000 kr veckan efter, men efter det har det absolut inte gått bra och jag har spelat bort den tusenlappen igen kan man säga. Min "taktik" är ganska enkel, jag spelar på bra kort helt enkelt. I princip klädda kort och pocket från 7-7 och uppåt . Min fråga till er är om detta är rätt sätt att spela eller om jag bör ändra min "taktik"? bör jag spela på mer kort eller mindre kort? jag spelar mest sit and go, och tuneringar med mindre buy-in. Tacksam för svar. Citera
Sansrom Postad 1 Februari , 2006 Rapport Postad 1 Februari , 2006 Dina frågor är helt omöjliga att svara på, eftersom allt beror på så mycket mer än bara dina hålkort. Position, stackdjup, antal spelare i potten, mm mm. Ett tips är att posta några av dina spelade händer i gruppen Handanalys och hoppas på lite bra feedback. Citera
conny_G Postad 1 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2006 okej, tackar för det. Citera
espos Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 I turneringar och sit and go så är det bara att ta det lungt och lira tajt i börjarn. Men medans blindsen ökar drar du upp tempot och köper mer blinds osv,, ett vinnande koncept Citera
Timmi Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 i början gick det bra måste jag säga då jag satte in 200 kr och skrev ut strax under 1000 kr veckan efter Lol skrev ut, expekt är ingen Jack Vegas maskin sånt e ev- Citera
thebeater Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Vad är "Expekt" för något? gissa Citera
bassearpot Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Asså sluta tänka på ditt spelsätt beroende på vilka kort du har börja spela bordet å folket runtomkring dig istället Citera
Skadast Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Vad är "Expekt" för något? Ärligt talat är jag lite osäker också... har små fragment av halvt undanträngda minnesbilder som säger mig att löpa för det jag är värd. Citera
Recommended Posts