Gå till innehåll

Största Texas Hold'em cashgamet?


FT

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

När jag bodde på Golden Nugget under WSOP spelade man 4000$/8000$ FL och 1000$/2000$ PL/NL dealers choice där. Borde vara ett av de större partierna iaf. Det pågick de 5-6 dagar som vi bodde där och antagligen under större delen av WSOP också. Vid det bordet såg jag bl.a. Doyle, Chan, Ivey, Gus, Reese och Barry G. Gus bodde praktiskt taget där. När jag kom dit på kvällen för att spela satt han där, när jag vaknade och gick ner till poolen satt han där och när man kom hem efter en hård dags shoppande satt han där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade den stora äran att få bevittna det största cash game FL som någonsin spelats (ialla fall officiellt). Det utspelade sig på Bellagio i Las Vegas i Maj 2004 (under wsop). En känd oljemiljardär spelade Texas med några av pokerfproffsen. Big blinden var hissnande 100.000 $. Tyvärr ligger high stakes borden på en liten platå i pokerrummet så det var svårt att få någon överblick över spelet. Finns en kort artikel om spelet här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Hörde något om att Howard Lederer spelade ihop $6,000,000 under ett sido cashgame under WSOP/WPT (någonting) i ett FL $100,000/$200,000 game.

 

Kanske jag som yrar i nattmössan?

 

Ja, Howard är inte med i det gänget mot Beal, och dom som spelar spelar inte för egna pengar utan för ett syndikat.

 

Att det sedan skulle vara världens högsta cashgame är fel, men jänkarnra tycker ju att USA= världen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollar just nu $100/200 NLT pa prima

 

crippoli spelar mot Zweig

 

har verkligen crippoli rulle for denna limit?

 

Nej.

 

Men han har hjärta (självförtroende) och han är ung. Det kommer man långt med.

 

tankte detta. Ser ju honom ofta pa 24h, men nu verkar han gora ett forsok att traffa storkovan

 

edit: oj, marker nu att jag ar WAY OT eftersom detta ar en trad om de storsta LIVE cashgamesen... sorry. Tyckte dock det var viktigt att framhava att crippoli kor mot zweig just nu, och ager honom lite smatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
kollar just nu $100/200 NLT pa prima

 

crippoli spelar mot Zweig

 

har verkligen crippoli rulle for denna limit?

 

Nej.

 

Men han har hjärta (självförtroende) och han är ung. Det kommer man långt med.

 

ot hörde under sm ifredags att crippoli var gul??? detta görde jag även om micke westerlund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I pokerhandboken berättas det om ett parti på 1800 talet där ena spelaren höjer med sin ranch och allt tillhörande boskap. Den andra spelarenlyckas under pistolhot få en senator (?) att skriva över hela texas åt honom som han sedan reraisar med.

 

Den förste spelaren lade sig efter detta. Detta sägs vara det spel med högst insattser i historien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...