Bogust Postad 1 Februari , 2006 Rapport Share Postad 1 Februari , 2006 Lirade idag för första gången en Wild West turnering på B2B. För dom som inte vet är det oändliga rebuys i 8 nivåer, typ 1 h 40 min ungefär. En rebuy är 500 marker och kostar 2 euro. Började med att köpa in mig med 2500 marker och lirade sen ungefär som cashgame, de är väldigt lätt att få betalt för sina bra händer eftersom alla spelar som galningar i början Allt eftersom det flöt på längde försökte jag hålla mig kring snittstacken och gjorde rebuys om de behövdes. När rebuy perioden var slut låg jag strax över medel. Vann till slut 46 euro vilket betydde att jag plussade otroliga 13 på kuppen Tänkte om det är någon som har någon hyffsat säker taktikt för dessa turneringar. T.ex. antalet rebuys värt att göra o.s.v? Verkar ändå ganska lätt att hamna någotsånär plus eftersom man nästan kan köpa sig till pengarna. Kan ju inte vara jättestora svängningar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björnerik Postad 1 Februari , 2006 Rapport Share Postad 1 Februari , 2006 Jag provade en gång att köpa in en rebuy direkt. Därefter spelade jag tight och eftersom folk spelar som galningar var det inte alls svårt att dubbla upp med 70%+ ett par gånger (allin med AQ, folk synar med A4 och sånt). Det kanske inte är det oprimala sättet att spela om man siktar på att vinna turneringen. Men en ITM med så få rebuys ger bra avkastning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 1 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 Februari , 2006 Jo, det ger riktigt bra avkastning men det kan ju vara svårt att hålla i längden. Men om vi säger att man går in med ca 20-30 euro totalt, vilket är 10-15 rebuys, borde man väl nästan automatiskt hamna ITM? Och gå plus för det mesta iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 1 Februari , 2006 Rapport Share Postad 1 Februari , 2006 Det kanske inte är det oprimala sättet att spela om man siktar på att vinna turneringen. Det optimala sättet att försöka vinna en wild west är att köpa in för hela rullen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björnerik Postad 1 Februari , 2006 Rapport Share Postad 1 Februari , 2006 Hjort, det var väl rätt meningslöst ordmärkeri... Köper du in för mer än förstapriset är det ju inte så smart... Har du ingen åsikt i sakfrågan? Det vore intressantare att höra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 1 Februari , 2006 Rapport Share Postad 1 Februari , 2006 det var eventuellt kanske möjligtvis skrivet med glimten i ögat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 1 Februari , 2006 Rapport Share Postad 1 Februari , 2006 Hjort, det var väl rätt meningslöst ordmärkeri... Poängen är att det sällan är rätt att maximera vinstchansen i en ww (eller vanlig rebuy) om alla andra spelar tokfel. Alltså, att man köper in för relativt lite och vinner pengar väldigt sällan, men då mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 1 Februari , 2006 Rapport Share Postad 1 Februari , 2006 Det optimala är att ligga på ca 50 inköp gjorda innan rebuyperiodens slut, gula handen innan rebuyperioden slutar och sedan panikköpa 50 inköp till så man ligger i slagläge, som man sedan torskar på en bad beat strax innan pengarna. Beror väl lite på om du vill spela seriöst eller ha kul. Vill du bara ha kul och slaska så är det ju bara att ha kul och slaska de första åtta perioderna och börja köra seriöst därefter. Vill du spela seriöst hela tiden vet jag inte vad som är bäst, men om du är bästa spelaren vid bordet vill du nog i alla fall se till att vid alla tidpunkter täcka bordet så att du får betalt när du har en bra hand. Lite trist och få AA mot KK när du har 1000 marker och den du möter har 10k. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björnerik Postad 1 Februari , 2006 Rapport Share Postad 1 Februari , 2006 Så vad är mest EV+ i en ww? Ett inköp? Lika många inköp som genomsnittet? Flest inköp av alla? parre, my idea of fun är inte att slaska in degen med any two anytime. Då köper jag hellre en trisslott. Plötsligt händer det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Schlyna Postad 6 Februari , 2006 Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 Vill du spela seriöst hela tiden vet jag inte vad som är bäst, men om du är bästa spelaren vid bordet vill du nog i alla fall se till att vid alla tidpunkter täcka bordet så att du får betalt när du har en bra hand. Lite trist och få AA mot KK när du har 1000 marker och den du möter har 10k. den taktiken lät vettigast för mig, sen att du kanske inte behöver täcka überchippon som sitter till vänster om dig som har 82x avg stacken är ju en annan sak Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts