Gå till innehåll

NETeller-hjälp för nybörjare


jozoa

Recommended Posts

Innan ni ber mig att skriva i NETeller-trådarna så skulle jag uppskatta om ni kan läsa det jag har att säga här under.

Jag skriver inte i NETeller-tråden av två anledningar, den första är att det är så himla rörigt och man blir ännu mer förvirrad och den andra är därför att tråden andas med respirator och det tar lång tid innan man får ett svar...

 

Jag har via diverse sign-up-erbjudanden spelat upp ett par hundra dollar på Partypoker utan att själv sätta in pengar.

Mitt stora problem är att jag inte kan casha ut de eftersom Partypoker tar inte MasterCard (jag har Maestro som blir tillfälligt MasterCard) så den enda utvägen för mig är att skaffa ett NETeller-konto för att kunna komma åt mina pengar.

 

Tyvärr så har jag riktigt svårt att förstå hur NETeller fungerar och det känns som jag inte riktigt vågar skaffa ett konto då jag inte riktigt vet vad som gäller...

 

Jag har som sagt ett Maestrokort som kan bli ett temporärt MasterCard eftersom jag använder e-kortstjänsten.

 

Kan jag registerara ett NETeller konto och "koppla" det till mitt föreningsparbanken-konto som i sin tur är kopplat till mitt Maestrokort?

Om så är fallet, om jag har fattat det rätt, så kan jag alltså föra över pengar från mitt bankkonto till mitt NETeller-konto och vice versa?

För då skulle jag kunna föra över mina PartyPokerpengar --> NETeller ---> bankkonto, inte sant?

 

Hur mycket kostar det att ha ett NETellerkonto? Det står att det är gratis på deras introsida men det måste väl kosta något, om inte överföringarna från NETeller--> bankkonto borde kosta, isf hur mkt?

 

Detta är verkligen krångligt :S

 

Om ni nu måste stänga denna tråd pga att det finns en NETeller-tråd så kan ni väl göra det, men om någon har tid och ork så får den gärna kontakta mig via PM eller liknande.

 

* Flytt till Nybörjarfrågor - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regga Neteller och uppgradera till Premiumkonto pga av beloppsgräns och att du då även kan söka ett ATM-card för uttag i automat. Du får en liten summa insatt på ditt bankkonto (typ 0.29) som du ska verifiera på Neteller, en procedur som tar några dagar. Du måste även ta ett telefonsamtal med dom för att verifiera att du är du. Sen kan du sätta in pengar från ditt bankkonto till Neteller via ditt Netellerkonto, tar 2-4 bankdagar och vad jag vet är kostnadsfritt, däremot tar banken en växlingsavgift på typ 1.6 procent för valutaväxlingen, till t ex dollar.

 

Du kan även sätta in från ditt CC (i mitt fall VISA) och få in pengarna direkt på Neteller, då är deras avgift 3.4 procent i växlingsavgift, dyrare alltså men du har pengarna direkt.'

 

Utbetalning till ditt bankkonto kostar eu 1 dolores.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där är ingen avgift neteller-->pokerkonto och vise versa?

I dem flesta fallen så är det ingen avgift förutom på Crypto som tar 1$ när man tar ut och Bet365 som man bara kan ta ut en gång åer månad kostadsfritt annars kostar det 15$ eller nåt, kommer inte ihåg. Men resten är avgiftsfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det egentligen någon anledning för mig att skaffa netteller just nu?

 

Spelar på Party och har Visa(FSB). Överföringar från party till FSB går rätt fort, ca 3-5 dagar, och är gratis om man bortser från valutaväxling.

 

Bara undrar så jag inte sitter å förlorar onödiga pengar bara pga att jag är lite lat. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det egentligen någon anledning för mig att skaffa netteller just nu?

 

Spelar på Party och har Visa(FSB). Överföringar från party till FSB går rätt fort, ca 3-5 dagar, och är gratis om man bortser från valutaväxling.

 

Bara undrar så jag inte sitter å förlorar onödiga pengar bara pga att jag är lite lat. ;)

 

Ungefär samma sak för mig.....är det nödvändigt att skaffa Neteller för att inte förlora allt för mycket på valutaväxlingar från Visa till pokerkonto, mm.?? Eller man kan bara spela på som vanligt o inte behöva ha ångest för att man inte har Netellerkonto??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...