Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hjälp! Jag behöver konstruktiv kritik på mitt spel i såna här lägen...

Jag har ingen info om hur den här killen spelar sina händer.

Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is UTG+2 with Th, Tc.

2 folds, Hero raises, MP1 calls, 6 folds.

Preflopp kan ju inte va fel?

Flop: (5.50 SB) 3c, 8c, Ac (2 players)

Hero bets, MP1 calls.

Inte drömflopp men vägrar lägga mot 1 spelare som dessutom bara synade raise preflopp (Visserligen många bakom honom men ändå) Ingen raise från honom här....misstänker han inte sitter på A eller så väntar han på BB.

Turn: (3.75 BB) Qh (2 players)

Hero checks, MP1 bets, Hero calls.

Jaha..ett överkort till och inte :club: vad göra? Jag tänkte iallfall att om mina TT drar dött mot AA, QQ eller tvåpar så kan jag dra på färgen och TT som är kvar? Feltänkt kanske...om jag har honom på ett högre par och så ligger jag efter och han har lika många outs...men eventuellt så drar han inte på färgen till min fördel...

Beta och lägga vid höjning eller "checka för att se river så billigt som möjligt"....? "Är det fisklir....?"

River: (5.75 BB) Ah (2 players)

Hero checks, MP1 bets, Hero calls.

Jaha...ska man lägga direkt nu? Ingen förbättring och ett A till ger honom tvåpar som slår mig om han sitter med Q, och han betade ju turn på min check. Men man vill ju veta vad han va god för när jag gett honom utrymme att styra och ställa här på slutet.

Final Pot: 7.75 BB

Jag är tacksam för alla synpunkter så länge ni FÖRKLARAR varför jag gjort fel.

PS ge mig lite cred för att jag inte strök min signatur när jag postade en sån här hand....

Postad

Har du nagon read pa MP1? Det ar viktigt att veta om han ar tight/loose preflop samt passiv/aggressiv postflop for att kunna ge nagon bra analys pa handen. Men om han inte ar en uberfish hade jag lagt mig pa turn.

Preflop: Helt ratt att hoja.

Flop: Rent allmant ar val spelarna pa 0.5/1.0 ratt passiva vilket innebar att han kan sitta pa ratt manga olika hander inklusive ett A. Personligen hade jag ocksa bettat ut; hans call indikerar att han antingen har ett A eller ett hogt c.

Turn: Ytterligare ett overkort som mp1 mycket val kan ha pa hand med sin limp preflop. jag hade check/fold i den har situationen. Formodligen kommer du dra dott och det ar inte vart tva big bets nar bradan ser ut som den gor. Du kan redan vara slagen av farg, dessutom tycker jag din Tc ar for lag for att dra till farg. Han kan dessutom redan ha parat A eller Q vilket innebar att om han inte har fargen sa har du bara tva outs vilket inte ger dig tillrackligt med odds for att dra. Slang handen och ta nya tag. Skriv ner lite notes pa killen.

Postad
:lol: Tack för svaret! Efter floppen ska man ju se det som du gör...det kostar minst två BB till för att spela slut handen och chansen att jag drar dött är stor. Check fold. Vet inte varför jag envisas med att spela såna här händer när potten är så liten.