Gå till innehåll

Sitteknik vid pokerlir?


Benganiolo

Recommended Posts

Jag har det enda rätta: En skinnfåtölj inköpt på Mio för drygt 4 000 kronor med inbyggt fotstöd och som går att luta steglöst ända ner till liggande position. Armstöden är platta och breda och perfekta för lasermusen. Ha inte haft ont nånstans sen jag köpte den eftersom det går att variera lutningen efter humör.

 

Ruggigt lik denna (utom bruden då).

http://www.boysstuff.co.uk/product.asp?id=72&random=&cid=&src=Search

 

Givetvis trådlöst tangentbord till lasermusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att Doyle Brunson sagt att när det är turneringsdags sätter han sig jäkligt obekvämt för att hålla fokus.

 

Själv... Tja. Varierar lite mellan alla era sätt! Pungen är dock skön att klämma på, ger en känsla av välbefinnande och makt.

 

Nån som kör med pungtricket live?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvligger i en IKEAstol modell Allak med benen på en träpall längsmed skrivbordet och nacken vriden 90grader mot skärmen.

Jag körde med samma stol och ställning i ett halvår innan det började kännas rejält i nacken. Det är antagligen ganska ansträngande för nacken att hålla upp huvudet när man sitter bakåtlutad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Med tanke på föreslagen klädkod (mjukisbrallor), potatissäcksposer och allt pungkramande som förespråkas hoppas jag att det är är online-poker vi pratar om. Tror inte man hade kunnat komma undan med en hemmamatch i adidas-slicksen på Cosmopol. ;-)

 

Själv börjar det oftast upprätt i kontorsstolen för att avslutas liggandes raklång med soffkudde bakom huvudet och fötterna ovanpå skrivbordet. Gravt obekvämt under längre stunder och väldigt rörelsehämmande. Brukar ta någon minut eller så att trassla sig loss från möblerna om det skulle ringa på dörren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i soffan som chimp och hänger över mitt alldeles för låga soffbord tills tjejen gått och lagt sig. Då ligger jag som en kung med en varm hand runt pung.

 

Men eftersom jag sitter och häcker på kontorsstol hela dagarna har jag fått lära mig hur man sitter ergonomiskt riktigt. Stolen skall vara tippad framåt och du skall sitta allra längst fram på den så du blir tvingad att svanka som en riktig stjärtis.

 

Sedan skall du ha både tangentbord och mus framför bröstkorgen så du inte fuckar upp nacken genom att håla armarna ut åt sidan något. Optimalt är ett höj och sänkbart bord så du kan dra upp det stå ofta. Fet chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ingen som sitter bakochfram?

 

Om stolen möjliggör det är det helt klart en grym ställning. Hakan vilandes på ryggstödet tills tänderna känns som vore de vinklade 90 grader inåt.

 

Har bland annat sett legato använda denna ställning, och den är populär på WSOP hart jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...