RayIV Postad 11 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2006 Game # 246505455 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Miskolc"Game ended 2006-02-11 18:24:56 GMT+01:00 Players: Poobaa31 (EUR 61,90 in seat 1) Pralinen86 (EUR 22,75 in seat 2) soulburn (EUR 20,20 in seat 3) JahGarn (EUR 50,00 in seat 4) PatzeBest (EUR 54,50 in seat 5) GaltsonBoy (EUR 47,95 in seat 6) mupsik9 (EUR 10,30 in seat 7) ICEboy (EUR 106,35 in seat 8) Dealer: GaltsonBoy Small Blind: mupsik9 (0,25) Big Blind: ICEboy (0,50) JahGarn was dealt: Ah - Tc - 2s - Ac Poobaa31 Call (0,50) Pralinen86 Fold soulburn Call (0,50) JahGarn Call (0,50) PatzeBest Raise (3,25) GaltsonBoy Fold mupsik9 Fold ICEboy Call (2,75) Poobaa31 Call (2,75) soulburn Fold JahGarn Raise (16,50) PatzeBest All-In (51,25) ICEboy Fold Poobaa31 Fold JahGarn All-In (33,00) PatzeBest Payback (4,50) Flop Qh - 8s - 4d Turn Qh - 8s - 4d - 4c River Qh - 8s - 4d - 4c - 6c JahGarn shows: Ah - Tc - 2s - Ac (two pairs, aces and fours) PatzeBest shows: Ks - As - Qs - Qc (a full house, queens full of fours) PatzeBest wins: EUR 104,25 (with a full house, queens full of fours) Rake: EUR 3,00 Citera
Othello Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 Du måste ju få lite feedback JahGarn was dealt: 6s - Qd - Js - 8s Flop 9d - 2s - 7h (bettande och all-in) PatzeBest shows: Kh - Ad - Td - 2h (a full house, tens full of Seriöst?! Hatar Patze dig eller? Vilken jäkla pissingcontest han sätter igång där. Ser ju komiskt ut. Löjligt. Och sedan AAxx handen. Komiskt. Citera
snooker Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 "Game # 244583719 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Tatabanya" Game ended 2006-02-09 20:00:02 GMT+01:00 Players: JahGarn (EUR 70,00 in seat 2) zeb_lisa (EUR 85,30 in seat 3) Ior (EUR 48,90 in seat 4) tema007 (EUR 68,35 in seat 5) Fishburger (EUR 89,85 in seat 6) Dealer: zeb_lisa Small Blind: Ior (0,25) Big Blind: tema007 (0,50) JahGarn was dealt: 8c - Td - 9s - 8s Fishburger Fold JahGarn Raise (1,75) zeb_lisa Call (1,75) Ior Fold tema007 Fold Flop 7s - 2h - 5s JahGarn Bet (4,25) zeb_lisa Raise (17,00) JahGarn Raise (51,00) zeb_lisa All-In (66,55) JahGarn All-In (13,00) zeb_lisa Payback (15,30) Turn 7s - 2h - 5s - 6c River 7s - 2h - 5s - 6c - Tc JahGarn shows: 8c - Td - 9s - 8s (a straight, ten high) zeb_lisa didn't show: Jd - 7h - Ac - As (a pair of aces) JahGarn wins: EUR 138,75 (with a straight, ten high) Rake: EUR 2,00" tjena.. Denna skulle jag nog inte spelat såhårt som du gjorde. Varför reraisen efter floppen? Det blir ju en ren reraise bluff i stort sätt. Du behöver 6:a eller runner runner .Du kan inte räkna med att ditt flushdrag kommer att stå. Tycker att du skapar problem för dig själv här. Skulle nog inte ens synat reraiset fi gjorde. Det finns bättre tillfällen. Citera
snooker Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 "Game # 246066324 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Vac" Game ended 2006-02-11 03:16:42 GMT+01:00 Players: LeffeMa (EUR 65,40 in seat 1) JahGarn (EUR 101,35 in seat 3) larsss (EUR 6,35 in seat 4) MalinEwa (EUR 49,00 in seat 5) tomtom77 (EUR 64,80 in seat 6) Dealer: MalinEwa Small Blind: tomtom77 (0,25) Big Blind: LeffeMa (0,50) JahGarn was dealt: 8c - 8d - Ad - 4c JahGarn Call (0,50) larsss Raise (1,00) MalinEwa Call (1,00) tomtom77 Call (0,75) LeffeMa Call (0,50) JahGarn Call (0,50) Flop 8s - Qd - 5d tomtom77 Check LeffeMa Check JahGarn Check larsss Bet (3,25) MalinEwa Call (3,25) tomtom77 Call (3,25) LeffeMa Raise (21,25) JahGarn Raise (78,50) larsss All-In (2,10) MalinEwa Fold tomtom77 Fold LeffeMa All-In (43,15) JahGarn Payback (14,10) Turn 8s - Qd - 5d - 7c River 8s - Qd - 5d - 7c - 2c LeffeMa shows: Qh - 9d - Qs - 7d (three of a kind, queens) JahGarn didn't show: 8c - 8d - Ad - 4c (three of a kind, eights) LeffeMa wins: EUR 117,45 side pot (with three of a kind, queens) larsss shows: Ah - 7h - Kc - 8h (two pairs, eights and sevens) LeffeMa wins: EUR 26,20 main pot (with three of a kind, queens) Rake: EUR 2,00" Tycker att du spelar den helt ok. Ett annat sätt att spela denna är att bara syna reraiset. Kommer då flushen på turn så degar du in. Parar sig bordet så lägger du dig. När det gäller Patze händerna så spelar du dom bra. Du hade otur i båda vilket är tråkigt att se då Patze en en riktigt stor fisk enligt mig. När det gäller handen då du har 7h - 7d - Ah - Js. Värför raisar du den pre? Handen är ok att syna med men inte raisa. Du spelar den rätt efter flopp dock.Sjukt att inte fi släpper sin hand dock. Men sådanan vill man ju spela emot dock... Citera
Othello Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 "När det gäller handen då du har 8h - 8d - Ah - Js. Värför raisar du den pre? Handen är ok att syna med men inte raisa. Du spelar den rätt efter flopp dock. For the record: Jag höjer med den preflop shorthanded och i position, ur position limpar jag om inte bordet är aggressivt och lags sitter bakom - då höjer jag till 3BB (min standardraise) för att se hur LAGsen hanterar höjningen. På fullring i position synar jag, om jag är på CO eller på knappen och ingen eller en spelare har limpat kan jag höja. Angående handen - på floppen är det rätt tydligt att du är översettad, men jag synar/ställer också där. En gång av tjugo har han AAxx, en gång av tio har han bottom set, och då och då köper du ut med flushen. Oh, och en gång av 20 träffar du ju fyrtalet, vilket ger klara tiltpoäng. Citera
RayIV Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 Woho! Respons på mitt omahalir! Tycker att du spelar den helt ok. Ett annat sätt att spela denna är att bara syna reraiset. Kommer då flushen på turn så degar du in. Parar sig bordet så lägger du dig. Vad ska jag göra om jag missar färgen på turn då? Lägga mig? Har inte räknat på det men jag har knappast odds att syna en re-re-re-re-re-re-pottning på flopp med vad det nu var, 8 outs eller nåt, för att se ett kort? Även om jag får hela motståndarens stack vid klonk. Om jag synar turn även vid missklonk på färgen är det ju praktiken samma sak som att ställa in på flopp. När det gäller handen då du har 7h - 7d - Ah - Js. Värför raisar du den pre? Handen är ok att syna med men inte raisa. Du spelar den rätt efter flopp dock.Sjukt att inte fi släpper sin hand dock. Men sådanan vill man ju spela emot dock... Ja du. Dels har jag position. Dels har en snubbe autopostat. Dels tycker jag det är kul att höja. Slutligen så tycker jag väl nog att jag är så pass mycket bättre än motståndet postflop så att jag kan kosta på mig en höjning från knappen här. Jag läste motståndarna rätt och anade svagheten men tji fick jag, fi visade sig vara flera klasser bättre än mig och synade ner med en ganska marginell hand. For the record: Jag höjer med den preflop shorthanded och i position, ur position limpar jag om inte bordet är aggressivt och lags sitter bakom - då höjer jag till 3BB (min standardraise) för att se hur LAGsen hanterar höjningen. På fullring i position synar jag, om jag är på CO eller på knappen och ingen eller en spelare har limpat kan jag höja. Angående handen - på floppen är det rätt tydligt att du är översettad, men jag synar/ställer också där. En gång av tjugo har han AAxx, en gång av tio har han bottom set, och då och då köper du ut med flushen. Oh, och en gång av 20 träffar du ju fyrtalet, vilket ger klara tiltpoäng. Nu har du ju mixtrat lite med quotesen i sann jag-mixtrar-med-mina-HHs-för-att-visa-PF-att-jag-är-haj-och-inte-fisk-anda men jag antar att du först syftar på A:heart: 7:heart: 7 J preflop och sen A884 (set och nötfärgdrag postflop). Första handen är det ju inte så mycket att säga om, känner man för det kan man väl höja allt möjligt från knappen mot rätt motstånd. Andra handen däremot. Visst är det tydligt att jag är översetad. Visst finns chansen att jag inte är det. Visst finns chansen att jag klonkar färg. Visst finns chansen att jag klonkar fyrtal och sätter honom på toktilt. Faktum kvarstår väl dock att allt annat än fold är EV- (beror självklart på styrkan av en eventuell fyrtals-tilt) så hur kommer det sig att vårt forums store omahaguru inte orkar lägga? Kan summera senaste tidens lir, som har varit upp och ner men i det stora hela lite missklonkat tycker jag. Satte som sagt in €200 på heypoker för 10 dagar sen för att slaska ihop lite VIP-points och få bonus. Kan lika gärna få bonus om man ändå ska lira, liksom. Efter runt 1000 VIP hade jag slaskat upp mig till €600 via sjukt kasst motstånd på 0.25/0.50 samt 0.5/1 PLO. Efter det kom lite trista beats, varav några finns upplagda här (började väl med händerna mot denne patze). Inga sjuka utklonkningar direkt men under en tid hamnade andelen förluster vid 70-30/60-40-situationer lite för nära 100% och jag började såklart toktilta. Gick upp och skjöt lite high stakes 5cd (lyckades förresten få in stacken preswap med Q hög, bytte fyra och klonkade queens up mot motståndaren jacks up som han fick på given. skills.) samt en del €2/4 PLO. Klonkade ner mig till €200 och tog sen ut samma summa som jag alltså satte in. En liten tröst dock att jag på köpet fick bl.a. €120 i bonus (kommer om en månad, tas förmodligen ut direkt, får dåliga vibbar av b2b), en heypoker-handduk som var snygg men ganska kass (duger dock nu när jag är rakad.... på huvudet), 2 kortlekar (copaq tror jag, inte fy skam), en heypoker t-shirt (varför inte betala lite för att agera levande reklampelare?) och sist men inte minst - en värdefull player note på vår käre lfx. Efter det tog jag spelledigt några dagar, läste lite pokerböcker och upptäckte i måndags sportingbets bonus. Klonkade in $250 där, såg runt 500 omahafloppar och cashade i går ut $700 varav $300 från bonusen och $150 från spelet. Läskigt passiva lirare på omahan. Läskigt risig klient. Läskigt bra bonus men läskigt trist att grinda igenom. Här är jag nu. Vet inte riktigt vad jag ska göra men de närmsta dagarna hade jag dels tänkt cleara betfreds sign up-bonus samt regga mig på pokerstars så att jag kan klonka ept. Efter det återgår jag nog till partynätverket där jag trivs bäst för närvarande. Skön klient samt smidigt att snabbt sätta in/ta ut valfria belopp med VISA. Kommer bli mycket omahalirande framöver. Har läst igenom Omaha Holdem Poker som var en kort men bra och lärorik bok, lärde mig framförallt en hel del nytt om starthandskrav. Har även "How good is your PLO?" samt SS2 hemma som ska läsas. Den förstnämnde verkar sjukt lärorik, vad gäller SS2 är det lite för mycket triple draw och lite för lite PLO samt NLT för min smak men man kan inte få allt här i livet. Men som sagt, kommer satsa på omahalir framöver. Efter att ha lirat lite på B2Bs €2/4 PLO och sett vilka sjuka calling stations det finns är min högsta önskan för närvarande att klonka ihop rulle för de borden. Tyvärr har jag ju inte disciplin nog för att klara av att ha en swingstålig onlinerulle så det förblir nog en önskan. Skrivande is no more. Citera
snooker Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 "Vad ska jag göra om jag missar färgen på turn då? Lägga mig? Har inte räknat på det men jag har knappast odds att syna en re-re-re-re-re-re-pottning på flopp med vad det nu var, 8 outs eller nåt, för att se ett kort? Även om jag får hela motståndarens stack vid klonk. Om jag synar turn även vid missklonk på färgen är det ju praktiken samma sak som att ställa in på flopp." Som jag ser det så beror allt på din känning om fis hand..Är du säker på att han har topsettet så är "vet" du ju fis hand och borde kunna göra rätt val. Grejen med denna hand är ju att det finns stege drag vilket är viktigt! Om du bara synar flop reraiset så kan du kanske få bort fi direkt när 7:an kom och simulera att du fick in stegen och på så sätt få bort fi (kanske). Men som sagt det är inte fel att få in all deg på den floppen heller. Det som är skillnaden med att bara syna preflopraiset så har du möjlighet att spela ut fi beroende på vad turnkortet blir. Sen när det gäller att raisa A77X handen så är det väl inte ok att höja för höjandets skull. Mitt problem med att höja med en liten sämra hand är att man har en tendens att bli lite potcommitad då du "måste" betta floppen även om du missade den helt (vilket är lätt att göra med denna hand) Citera
Othello Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 Nu har du ju mixtrat lite med quotesen i sann jag-mixtrar-med-mina-HHs-för-att-visa-PF-att-jag-är-haj-och-inte-fisk-anda men jag antar att du först syftar på A:heart: 7:heart: 7 J preflop och sen A884 (set och nötfärgdrag postflop). Jag citerade Snooker och trodde faktiskt att han hade gjort ett syftningsfel, därav ändringen i hans citat från 77Ax till 88Ax. Jag höjer med båda händerna shorthanded i position, vilket var min poäng. Jag pratade sedan enbart om set-vs-set handen där du hade midset+nötflushdrag. Set vs set inträffar, men faktum är att du har backup här. Nu blockar han din flush, men det kan du inte veta, så även om du anar att han har set har du åtminstånde odds att syna, du har ju ett EV på 0.37 om han inte blockar. Fördelen med att syna är självklart att du kan släppa handen om brädan parar upp under dig på turnen. Samt att du får möjlighet till overcalls. Jag är dock av åsikten att man får fatta ett principbeslut - spela midset hårt utom i undantagsfall när du möter någon rock som vaknar till liv och leva med variansen eller släppa dem mot minsta motstånd. Här har du det som jag alltid tycker man skall ha, en backup, så då är det bara att köra. Har du högre EV än 0.33 har du ändå odds att syna ett potbet, så då är det ok att gambla lite. You don't gamble you don't win, som Sammy sade Fö är jag ingen omahaguru, jag spelar bara litegrann och tycker det är kul. Och det går hyfsat (lyckas ju vinna lite trots en trist downswing, det får man vara jäkligt glad över...), men det finns en jäkla massa bättre spelare än mig här. Så, lektionen är, som alltid...att jag är en idiot. Och troligen bör ignoreras. Citera
snooker Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 "Ja du. Dels har jag position. Dels har en snubbe autopostat. Dels tycker jag det är kul att höja. Slutligen så tycker jag väl nog att jag är så pass mycket bättre än motståndet postflop så att jag kan kosta på mig en höjning från knappen här. Jag läste motståndarna rätt och anade svagheten men tji fick jag, fi visade sig vara flera klasser bättre än mig och synade ner med en ganska marginell hand." Höhningen med dessa händer pre är väl ingen direkt stor grej. Dock är frågan om du skulle gjort det på ett 2/4 bord då det kostar lite (samt att det är x antal shortstacks som ställer in efter). ps var höjningarna Pott höjningar? Frågan gäller dig också Othello .. "Slutligen så tycker jag väl nog att jag är så pass mycket bättre än motståndet postflop" Jag tycker detta statement är lite "vågat". Hur menar du?. I Holdem är det lite lättare kanske att spela ut men i Omaha ser jag problem med detta just pga att det nästan alltid är någon som verkligen har nöthanden!. I holdem så kan det räcka med att simulera AA,KK etc och betta hårt men i Omaha är det inte samma sak tycker jag. Tex..Du höjde pre. Du träffar nada och har inga realistiska redraws. Du pottar när det har checkats fram till dig och sig att alla lägger sig. Detta tycker inte jag är "spela ut nån". Säg att du träffar top2 (på en bräda med stege samt flushdrag) och du pottar efter att det är checkat fram till dig. Du får nu en syn. Hur känns det då? Är du fortfarande säker på att kunna spela ut fi? (dvs även om han e en dålig spelare)? Jag tycker att man sällan man lyckas med det. Du kanske menar att om det ligger ett flushdrag som kommer efter turn och du bluffbetar och alla lägger sig? Farligt drag detta då man oftasts blir synad av fi med lägre färger. Obs! Hoppas du tolkar mig rätt nu . Det finns enstaka tillfällen då man kan spela ut folk efter flopp absolut. Men då är det när man har träffat nåt som kanske inte är nötterna och man kan lukta lite svaghet från fis sida och man betar såsom att man har nötterna för att man "vet" att fi inte har det. Så kontentan är väl att jag tycker det är fel att säga så om en sådan hand som A88J. "jag kan spela ut dom efter flopp även om jag inte träffar".Om du menar när du träffar något som inte är nötterna dock så ok . Dock brukar det bara funka mot weaktighta spelare. Provar du detta mot Patze så torskar man ofta (vilket suger mot en sån spelare) Pheww vart lite lång post men det är bara för att jag bara kan skriva romaner när jag ska förklara något Lol.. Ps..Jag är själv en amatör i detta spel så kom gärna med kritik om ovanstående. Citera
Othello Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 Höhningen med dessa händer pre är väl ingen direkt stor grej. Dock är frågan om du skulle gjort det på ett 2/4 bord då det kostar lite (samt att det är x antal shortstacks som ställer in efter). ps var höjningarna Pott höjningar? Frågan gäller dig också Othello .. Jag har ingen aning om vilka höjningar som diskuteras här faktiskt. Du skriver pre men kommenterar sedan shortstacks som ställer in. Generellt sett ändrar jag inte mitt spel nämnvärt på 2/4 6-max (vi pratar fortfarande 6-max va?) kontra 1/2 6-max, men jag har bara spelat c:a 2000 händer på 2/4, så det är inte säkerställt. Andra faktorer spelar självklart in i besluten postflop - stackstorlekar som du nämner är en stor faktor. Shortstacks går ju inte att bluffa, och sitter du med djup stack mot en annan djupstackad kille letar jag mer aktivt efter lägen där jag har ett tydligt +EV mot Fi än om vi har 100bb var i stacken, då jag mer kontrollerar "Om mina outs är döda (ex: set vs set), vad kan jag då falla tillbaka på?". Är svaret "10 nut outs till turnen, 8 till rivern" så fungerar det för mig. Men jag spelar inte perfekt heller, tyvärr Citera
snooker Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 Tjena kompis.. Jo de höjningar (bara pre) som diskuteras är med marginella händer som Ah7h7cJs exempel vis. Som du sa att du höjer i position. Mina tankar kring att höja denna är att man pottcomittar sig lite om man inte träffar (vilket händer ofta med en sån hand). Och är ännu krångligare på ett 2/4 bord då det oftare är shortstacks som ställer in efter potthöjningar pre. Annars är jag all for raise pre med alla möjliga händer..Som diskutabla 3546 ds..Bara för att förvilla Det är 6 manna bord som diskuterar. Citera
RayIV Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 "Ja du. Dels har jag position. Dels har en snubbe autopostat. Dels tycker jag det är kul att höja. Slutligen så tycker jag väl nog att jag är så pass mycket bättre än motståndet postflop så att jag kan kosta på mig en höjning från knappen här. Jag läste motståndarna rätt och anade svagheten men tji fick jag, fi visade sig vara flera klasser bättre än mig och synade ner med en ganska marginell hand." Höhningen med dessa händer pre är väl ingen direkt stor grej. Dock är frågan om du skulle gjort det på ett 2/4 bord då det kostar lite (samt att det är x antal shortstacks som ställer in efter). ps var höjningarna Pott höjningar? Frågan gäller dig också Othello .. "Slutligen så tycker jag väl nog att jag är så pass mycket bättre än motståndet postflop" Jag tycker detta statement är lite "vågat". Hur menar du?. I Holdem är det lite lättare kanske att spela ut men i Omaha ser jag problem med detta just pga att det nästan alltid är någon som verkligen har nöthanden!. I holdem så kan det räcka med att simulera AA,KK etc och betta hårt men i Omaha är det inte samma sak tycker jag. Tex..Du höjde pre. Du träffar nada och har inga realistiska redraws. Du pottar när det har checkats fram till dig och sig att alla lägger sig. Detta tycker inte jag är "spela ut nån". Säg att du träffar top2 (på en bräda med stege samt flushdrag) och du pottar efter att det är checkat fram till dig. Du får nu en syn. Hur känns det då? Är du fortfarande säker på att kunna spela ut fi? (dvs även om han e en dålig spelare)? Jag tycker att man sällan man lyckas med det. Du kanske menar att om det ligger ett flushdrag som kommer efter turn och du bluffbetar och alla lägger sig? Farligt drag detta då man oftasts blir synad av fi med lägre färger. Obs! Hoppas du tolkar mig rätt nu . Det finns enstaka tillfällen då man kan spela ut folk efter flopp absolut. Men då är det när man har träffat nåt som kanske inte är nötterna och man kan lukta lite svaghet från fis sida och man betar såsom att man har nötterna för att man "vet" att fi inte har det. Så kontentan är väl att jag tycker det är fel att säga så om en sådan hand som A88J. "jag kan spela ut dom efter flopp även om jag inte träffar".Om du menar när du träffar något som inte är nötterna dock så ok . Dock brukar det bara funka mot weaktighta spelare. Provar du detta mot Patze så torskar man ofta (vilket suger mot en sån spelare) Pheww vart lite lång post men det är bara för att jag bara kan skriva romaner när jag ska förklara något Lol.. Ps..Jag är själv en amatör i detta spel så kom gärna med kritik om ovanstående. Spela ut och spela ut... det kanske är den korrekta termen men jag tycker det låter lite för "jag är ett proffs jämfört med de andra". Men det spelar såklart ingen större roll hur man uttrycker det. Jag är inte alls säker på att jag kan spela ut motståndarna postflop i de flesta fall, ganska ofta dock. Uppenbarligen såsom handen utspelas har jag heller inga specifika reads på motståndaren men min erfarenhet av dessa bord är att den stora massan spelade båda dåligt och förutsägbart. Motståndaren kan ofta sättas på en ganska specifik hand, om inte annat brukar man i alla fall känna av om det går att få bort honom/henne eller inte. Det är ungefär vad jag menar med att jag anser mig vara "bättre" postflop än motståndarna. Det är sällan folk orkar med att pusha med dåliga händer (undantaget om de höjt preflop, då tokslaskar de gärna till showdown) så det finns många mindre gratispotter att plocka upp om man stabbar lite... vilket rimligen tillåter mig att spela fler händer med positivt resultat. Att jag höjer istället för limpar är väl en smaksak. Samtliga tre spelare som har lagt in pengar i potten har gjort det i form av blinds så åtminstone ett par av dem bör försvinna om jag pottar. Lättare att stabba till sig potten på flopp mot en motståndare än mot tre motståndare. Citera
RayIV Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 Woho!! Tvungen att skriva av mig glädjeruset lite.. tror nämligen det här var första gången jag plussar på att ta AAxx all in preflop. Hela €13 dessutom.. och i en familjepott! Riggat! Game # 251446461 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Tatabanya"Game ended 2006-02-16 21:30:54 GMT+01:00 Players: tobbas (EUR 6,28 in seat 1) JahGarn (EUR 73,65 in seat 2) stella_dk (EUR 12,05 in seat 3) pethui (EUR 24,40 in seat 4) chaklun1 (EUR 20,15 in seat 6) Dealer: tobbas Small Blind: JahGarn (0,25) Big Blind: stella_dk (0,50) JahGarn was dealt: As - Ad - 9h - 6h pethui Call (0,50) chaklun1 Raise (1,00) tobbas Call (1,00) JahGarn Call (0,75) stella_dk Raise (5,00) pethui Fold chaklun1 Call (4,50) tobbas All-In (5,28) JahGarn Raise (29,34) stella_dk All-In (6,55) chaklun1 All-In (14,65) JahGarn Payback (10,19) Flop 7s - 5h - 8c Turn 7s - 5h - 8c - 7h River 7s - 5h - 8c - 7h - Jc JahGarn shows: As - Ad - 9h - 6h (a straight, nine high) chaklun1 shows: 4s - Ac - 6d - Kd (a straight, eight high) JahGarn wins: EUR 16,20 side pot (with a straight, nine high) stella_dk shows: Ah - 5s - Jh - Td (two pairs, jacks and sevens) JahGarn wins: EUR 16,56 side pot (with a straight, nine high) tobbas shows: 5d - 3d - 8h - 8s (a full house, eights full of sevens) tobbas wins: EUR 24,37 main pot (with a full house, eights full of sevens) Rake: EUR 2,00 Citera
RayIV Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 Game # 251467689 - Omaha High Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Vac"Game ended 2006-02-16 21:47:24 GMT+01:00 Players: DHB (EUR 24,50 in seat 1) MrEdwards (EUR 11,85 in seat 2) Fisker_EFB (EUR 42,60 in seat 3) JahGarn (EUR 67,25 in seat 4) nick67 (EUR 98,27 in seat 5) ChubChubs (EUR 41,45 in seat 6) Dealer: DHB Small Blind: MrEdwards (0,25) Big Blind: Fisker_EFB (0,50) JahGarn was dealt: Ac - Kd - 9c - Jd JahGarn Raise (1,75) nick67 Fold ChubChubs Fold DHB Call (1,75) MrEdwards Fold Fisker_EFB Call (1,25) Flop 3c - 9d - 7d Fisker_EFB Check JahGarn Bet (5,50) DHB Call (5,50) Fisker_EFB Fold Turn 3c - 9d - 7d - 4h JahGarn Bet (16,50) DHB Call (16,50) River 3c - 9d - 7d - 4h - Ah JahGarn Bet (0,50) DHB Call (0,50) JahGarn shows: Ac - Kd - 9c - Jd (two pairs, aces and nines) DHB didn't show: 8s - Jc - Th - Ad (a pair of aces) JahGarn wins: EUR 48,00 (with two pairs, aces and nines) Rake: EUR 2,50 Jag spelar inte den här för hårt, eller (på turn då)? Man måste väl anta att ställer flopp med båda set och åtminstone top två? Resonerar som så att det värsta jag kan vara uppe mot är en wrappis med nötfärgdrag och den gången av 100 han har det får man väl "betala av" alternativt ge fan i att bli utdragen? Vad har jag förresten AT86 med nötfärgdrag? Någon som kan tipsa om en sjukt grym omahacalculator? Edit: kanske ser lite tomtigt ut, men anledningen till minibeten på river var för att han hade typ 50 cent kvar.... eller nåt. 75 cent kanske när jag räknar på det, missade alltså 2 spänn där. tilt. Passa på att göra en edit till och sammanfatta senaste dygnets mindre swings.. istället för att spamma ner mig egen dagbok med nya inlägg för minsta lilla sak. Jag hade svurit till mig själv att aldrig mer spela på B2B. Avinstallerat klienten från datorn osv. osv. Men så kom jag på, vad fan ska jag göra liksom? Hade clearat sportingbets bonus och satt in $250 på betfred för att lira deras bonus. Tyvärr var deras högsta omahabord med action 0.1/0.2 ( ) så jag fick snällt multigrinda low stakes NLT istället. Gick upp för mig vad trist texas är ibland. Äcklig klient och äckliga motståndare on top of that. Efter att ha lirat i en evighet (kändes det som) rapporterade livesupporten snällt att jag lirat hela 207 rejkade händer. Bara 2300 kvar med andra ord. Tilta mig mer, snälla, jäkla riggade skit-handcounter. Får se om jag någonsin mäktar med de där händerna, lutar nog att ta ut pengarna direkt istället. Såå... var sugen på att lira. Satte in €50 på B2B och försökte styra ihop ett slaskigt forumbord på 0.25/0.50. Fick ingen värre respons och bordet hann fyllas med allehanda tomtar från andra ställen. Gulade ganska snabbt efter att nästan ha givit bord pengarna med flit. Någon semibluff mot en galen synstation som inte klonkade samt in med 75% av stacken med 99 preflop, omslag all in av KQo och K klonkade floppen. Jaha, nu då? Skam den som ger sig, in med €120 till! Blev tvåbords omaha for the win. Klonkade upp mig till €150 snabbt sen ner till €80 på två beats där jag var runt 65-35, i rad var de dessutom. Happ, €80 kvar, vad gör man liksom? Grinda ett bord? Yeaaaaa raaaijjt! Tänkte slå mig ner på ett €2/4 omahabord och försöka få in pengarna på en 40-60 men inga sådana bord var öppna. Slog mig ner vid ett NLT €2/4 istället. Nu är jag enligt mig själv en ganska weak-loose texaslirare men herregud vad kasst lir det var på bordet. Stal lite blinds och preflophöjningar upp till runt €110. Sen fick jag såklart odds att syna 2bb till från bb med J5s efter att hela bordet synat UTGs höjning. Flopp AQ5, all spades, och dubbligen mot någon kass dansk som nickade typ morpheus var ett faktum. Ytterligare några händer senare byggde jag på till runt €300 tot då samme morpheus trappade sönder bordet. Rundcheck flopp, rundcheck turn och på river blev min in-runnade stege mycket stiligt checkhöjd av hans floppade toptvå. Hade A5 på bräda KT432 rainbow och funderade på att slå om.. kändes inte troligt att han limpar 65 UTG men å andra sidan, vad fan ska han för att syna omslaget liksom? Blev grymt sugen på att sitta kvar med mina €300 då det var det snällaste motstånd jag någonsin mött på 2/4 (yes, t.o.m. VCpokers bord var svårare när jag huserade där kring årsskiftet!) men kom sen på mig själv med vilken usel texaslirare jag trots allt är, speciellt när rullen består av 3/4 inköp. Såå, hit and run blev. Idag har jag bara grindat lite 0.25/0.50-omaha och plussat svagt men stabilt. Får se om det blir något mer lite på b2b. Skulle gärna ta ut men det känns lite tiltat att de tar €10 per uttag. Inte mycket men det är ju en jävla principsak liksom. Drömscenariot är ju att jag håller mig borta från lirandet där och cashar ut hela rasket gratis i början av mars när jag dessutom får en bonus på €150, men det kommer ju ändå aldrig hända... Jaja, ska försöka knalla ner till snabbköpet runt hörnet och köpa snask samt läskeblask innan de stänger 2300. Ps. Lost S02E14 var sjukt EV+. Citera
RayIV Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 ... och natten avslutas med en missklonkning mot en shortstackskottare när jag själv skottade. När fan blev det EV- att lira omaha HU mot shortstackskottare? Game # 251768427 - Omaha High Pot Limit EUR 1,00/2,00 - Table "St Petersburg"Game ended 2006-02-17 03:07:20 GMT+01:00 Players: sampotv (EUR 47,10 in seat 1) JahGarn (EUR 362,90 in seat 8) Dealer: JahGarn Small Blind: sampotv (1,00) Big Blind: JahGarn (2,00) JahGarn was dealt: Qs - 5c - 8d - 8c sampotv Raise (5,00) JahGarn Call (4,00) Flop 9c - 5s - 8s sampotv Bet (12,00) JahGarn Raise (48,00) sampotv All-In (29,10) JahGarn Payback (6,90) Turn 9c - 5s - 8s - Kd River 9c - 5s - 8s - Kd - 4s sampotv shows: As - 7s - Ad - 7h (a flush, ace high) JahGarn didn't show: Qs - 5c - 8d - 8c (three of a kind, eights) sampotv wins: EUR 93,45 (with a flush, ace high) Rake: EUR 0,75 Den var jag fan inte värd men skottningen slutar typ +/- 0 så det är inget att gråta över. Sängs nu, jobb tiiiidigt i morgon. Citera
RayIV Postad 18 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2006 Ja, nä. Igår var jag något oplanerat på krogen för första gången sen juldagen. Eller första gången på en riktig nattklubb åtminstone, var såklart närvarande när studentkåren här i stan hade bartömning i sambad med stängning för ett par veckor sedan. Kåren är ju dock överdrivet mycket svartrockaresteter som försöker klä bort sina komplex och överdrivet lite fjortisblondiner som också försöker klä och sminka bort sina komplex (men lyckas). Klart EV- med kåren om det inte hade varit för att bartendern sa "66 kronor" när jag gick fram och beställde fyra stora (max 2 var till mig... eller minst 2 kanske, kommer inte ihåg). Hursomhelst, jag skulle vilja säga att det var en rätt schysst kväll och hade definitivt gjort det om jag skrivit här innan jag la mig igår. Det var det säkert också, förhoppningsvis är jag färgad av en redig bakfylla samt lättare spontanångest. Det som egentligen var rätt drygt med gårdagen var nog att jag lätt spelberoendet träda fram innan jag ens hunnit dricka mycket. Det började med att jag torskade €80 eller nåt sånt efter att nån snubbe vägrat släppa topset med K högt färgdrag när jag checkpottade min nötstege på turn. Det är klart han inte kan släppa den men hans valuebet på river var så vek att jag tiltadeloss rätt hårt på honom. Sen slaskade jag bort ytterligare 1500 spänn när jag försökte representera divsera långsökta händer på omaha trots att hela bordet för länge sen lär insett att jag fylletiltade. Insåg vilken idiot jag var och cashade ut resten jag hade på b2b. Tog dock inte många sekunder förrän jag satt in $100 på nya partypoker för att skotta BJ. Det försvann ju såklart efter bara några händer men det berodde mest på riggen. Var dock majstätiska +$50 efter en hand och hade jag inte haft sån otur hade jag varit snuskigt rik idag. I övrigt var det förhoppningsvis en ganska schysst kväll men jag hade haft lite godare samvete idag om den bara kostar 1000 spänn istället för 4000. Grindade dock ihop 100 spänn på krog-BJ som lite plåster på såren och fick bevisat för mig själv att jag egentligen är en vinnande BJ-spelare men att party är riggat så in i helvete. Nu sitter man ju här ändå. Nyss vaknat, är hungrig, bakis, mår allmänt dåligt och har dessutom ingen onlinerulle så vitt jag vet. Jo förresten, har $250 på betfred men där är det ju inte ens lite halvkul att lira. Tanken att ens sätta in €50 på b2b för att lira lite tar dessutom emot då det bara vore ett kvitto på att jag är spelmissbrukare. Visst, jag kan grinda lite lowstakes for the fun of it men jag vet ju att det inte kommer hända. Tiltskottande kommer infinna sig för eller senare så jag får gott vänta och göra en "riktig" insättning när jag är i psykisk och fysisk balans igen. Förhoppningsvis går inte världen under för det här. Det ryktas om lite ölbowling ikväll och det vore ju klart EV tror jag. Dessutom har jag en jäkla massa rena rama rolf-avsnitt nertankade som jag ska trycka in på xboxen och se. DESSUTOM kom jag på att det kanske kom ett nytt O.C.-avsnitt i fredags som jag ännu inte sett. Men det gjorde det säkert inte, alltid när jag är som desperatast efter något att fördriva tiden med visar det sig att alla jävla skitserier som man trots allt är bereoende av har break i några veckor. Ja, ett jävla helvete är vad det är. Som man brukar säga. Förresten är det mindre än två veckor tills jag ska till franska Chamonix och åka bräda och dricka pilsner. De har dessutom kasino precis bredvid hotellet vi bor på så man lär väl hinna med att fylleslaska bort sina besparingar också, helt klart bra EV på den resan och definitivt en liten ljusglimt att se fram emot när man sitter ensam hemma i lägenheten, bakis, nedpundad och utan onlinerulle. Nu ska jag inte sprida mer deprimerande skit till alla ni fantastiska hellyllemänniskor på detta forum. Intressanta handhistoriker lär nog inte komma upp på ett par dagar så är poker vad ni vill ha gör ni bäst i att hålla er borta. Citera
RayIV Postad 18 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2006 Okej, jag har dålig självdisciplin. En timme tog det tills jag insåg att jag trots allt var tvungen att lira lite poker. Höll mig dock till två bord och disciplinerat omaha-lir (åtminstone på 0.5/1, 0.25/0.50 var väl lite slaskigt kanske). Spelade genomgående ganska dåligt och stängde till slut ner 0.5/1 för att koncentrera mig på den HU som infann sig på det mindre bordet. Herregud liksom, låg $20 back mot en joker som köpte in sig för minimi-buyin och det värsta var att han inte hade klonkat sönder - han hade spelat bort weak-loosa jag. Breakade honom dock senare efter att halva hans stack åkte in pre när jag hade AAxx och vi hamnade all in på flopp TTx som jag stod på. Efter det drog han igång en klassisk EV-tilt som går ut på att köpa in för mini 4 ggr i rad och dega in med vilken hand som helst. Liret slutade således +$70 och projekt återfå-min-heder-vad-gäller-helgpoker har startat. Nu verkar det bli ett par pilsner och biljard samt bowling på det. Får man kanske rensa tankarna lite och dessutom hålla sig borta från mer spel. Ha en bra kväll. Citera
RayIV Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Tidpunkten är en vanlig jävla kall onsdagsnatt i februari, mörkret ligger tungt över Karlstads finare kvarter. Inte orkat lira så mycket senaste dagarna, mest varit på dåligt humör av lite blandade orsaker. Lite gibb har det ju dock blivit och plussade kanske $200 på omahalir. Provade bl.a. partys nya klient och blev toktiltad på att de ENBART har 10-manna omahabord. Hur kul är det liksom. Inte så jäkla kul när korten är kalla som de var i början, efter mina 440 första händer hade jag inte vunnit en pott större än $9 och då är jag ändå allt annat än blyg när det gäller att stoppa in med marginella händer. Hursomhaver, ska kika igenom och se om det var några intressanta händer. Vill minnas en pott som var lite lustig. Rushade lite friskt på pacific idag också. Var tvungen att sätta in en slant och lira eftersom PO fått pacificstöd. Tyvärr har de bara fixed omaha så jag fick hålla mig till texas, sjuka fiskstim som lustigt nog blir större ju högre upp i stakes man går. Averagepotten på ett 6-handat $3/6 bord låg på $300. Bara en sån sak. Fick känna på riggen direkt när ett underbart förspel ebbade ut i avbrutet samlag. Tredje handen, höjer med K:diamond: Q:diamond: och får syn av blindsen. Floppen kommer A:diamond: J:diamond: T:spade:, helt okej. Checkas till mig som betar 1/2 pott ungefär, sb miniraisar och shortstacken i bb synar sig genom det all in. Jag flatcallar. Turn 8:heart: och vi hamnar all in. River A. BB visar AJ och SB AT, jag står inte alls, min miserabla hand står inte alls mot nöten och nästnöten. Tilt. Well well, klonkar ett par potter och sen dyker denna angenäma hand upp. Tänk om poker alltid vore så enkelt. Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Zgld ( $278.85 ) Seat 2: foyot ( $177.80 ) Seat 3: dman125 ( $205.13 ) Seat 4: PauloS ( $224.55 ) Seat 5: erzeg ( $197 ) Seat 6: marcas2 ( $154.20 ) Zgld posts small blind [$1]. foyot posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to Zgld_ [ Ts Th ] dman125 folds. PauloS folds. erzeg folds. marcas2 raises [$6]. Zgld calls [$5]. foyot raises [$18]. marcas2 folds. Zgld calls [$14]. ** Dealing Flop ** [ 4h, Td, 3h ] Zgld checks. foyot bets [$35]. Zgld is All-in [$258.85] foyot calls [$122.80]. foyot shows [ Qs Qc ]. Zgld shows [ Ts Th ]. ** Dealing Turn ** [ Kd ] ** Dealing River ** [ 6c ] Zgld shows [ Ts Th ]. foyot mucks. Zgld collected [$357.6]. Zgld collected [$101.05]. Här kommer dagens move med ett sjuka -EV:t. Antagligen en bra spelad hand på de flesta nätverk mot de flesta spelare, men knappast på pacific. Förstår inte varför jag inte kan sluta bluffa med hela stacken på pacific, allt för många gånger får jag när mina monsterdrag blir check-synade ner hela vägen av underpar för att sen sitta där och tilta bort resten av rullen på $3/6. Skönt att han vek denna gång dock. #Game No : 25296313***** Pacific Hand History for Game 25296313 ***** NL $200 No Limit Holdem - *** 02 23 00:44:25 2006 Table Punch Nacionales (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 10: pomeyboy ( $260.85 ) Seat 1: big35 ( $142.04 ) Seat 2: mmcville ( $183.85 ) Seat 3: jbl82VT ( $210.85 ) Seat 5: Zgld ( $175 ) Seat 6: win0815 ( $168.59 ) pomeyboy posts small blind [$1]. big35 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to Zgld [ 5c 4c ] mmcville calls [$2]. jbl82VT folds. Zgld raises [$8]. win0815 calls [$8]. pomeyboy calls [$7]. big35 folds. mmcville folds. ** Dealing Flop ** [ 3c, 2s, Jd ] win0815 checks. pomeyboy checks. Zgld bets [$16]. win0815 folds. pomeyboy calls [$16]. ** Dealing Turn ** [ 8h ] pomeyboy checks. Zgld bets [$40]. pomeyboy calls [$40]. ** Dealing River ** [ 5s ] pomeyboy checks. Zgld goes All-in [$111]. pomeyboy folds. ** Summary ** Zgld collected [$247]. Game #25296515 starts. #Game No : 25296515#EOG. Slutar kvällens rush på ca. +$500 efter knappt 300 händer och plötsligt är poker lite småskoj igen, trots allt. Får se om några omaha-HH's dyker upp senare. Citera
RayIV Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Kära dagbok, hej. Long time no see. Slinker in och göra en nattlig sista uppdatering innan det bär av i morgon. Bilning ner till franska alperna och Chamonix står på schemat. Ja, vad ska man säga. Pokermässigt har det inte hänt så himla mycket. Eller jo, har lirat en hel del omaha hittills denna vecka och det har flutit på bra. +€1200 på mestadels 0.25/0.50 samt 1/2. Någon sittning med lite 0.5/1 och 2/4 inmixat men håller mig i regel från det av någon anledning. Provade dessutom lite 7-tabling 0.25/0.50-omaha idag och det gick över förväntan. Visst fan blir det lite stressigt när man lirar 7 bord och dessutom har 3-4 polare som tjatar på en över msn (orka stänga) så en hel del missar slinker det in, å andra sidan har man råd med det på dessa bord, blir nästan mörkrädd ibland när jag ser hur motståndarna lirar. Dessutom horar jag ju in VIP som aldrig förr och kan köpa flashiga pryttlar. Men nä, så mycket mer finns inte att säga om pokerspelet den senaste veckan. Har helt enkelt blivit en extra fickpeng att spendera i frankrike, alltid uppskattat. Har inte heller sparat så många HH's men tror jag har en småintressant som jag lägger in i slutet. Vad har hänt annars senaste tiden då? Inte mycket som roat mig i alla fall. I fredags blev jag våldtagen av en tjur på 500kg när jag hjälpte brorsan ute på gården. Va fan skulle han skaffa sig en jäkla bondgård för? Idioti åt alla håll och kanter. Hursomhelst slutade det hela i en rejält mörbultad kropp och ett brutet revben. Revbensbrott är ju lite tiltat i och med den stundande trippen till alperna. Smärtan börjar krypa fram nu i samband med läkningsprocessen och det bör ju vara som värst när jag är där nere. I värsta fall har jag med mig några plattor citodon, brukar lösa det mesta. 10 citodon och de flesta problemen man har är ur världen för en stund. Lägg till lite benzo och alkohol på det så lär jag flyta fram fint nedför berget. Det löser sig på ett eller annat vis och jag ser fram emot en sjukt härlig resa. Har ni tur kanske jag lägger upp några schyssta resebilder här i boken. Mest för att visa att jag är en cool motherfucker som super stenhårt.. men det kan nog vara kul att se, det också? Apropå i fredags och helgen förresten, det var rejält tiltat. Blev läskigt bad beatad två dagar om. På fredagen vankades det ut på krogen med polarna och en som vanligt grym förfest var förlagd till min lägenhet. Av någon anledning hade vi klonkat rejält och vi fyra, störtsköna snubbar skulle sällskapas av sammanlagt åtta mer eller mindre fräscha tjejer. Det var upplagt för en rejäl klonkning med andra ord och rejält festsugen var man. Tog mig t.o.m. i kragen och städade igenom lägenheten. Hell, tror nästan att jag dammtorkade hyllor och skit också. Sjukt, men det finns ju knappast något som brudar tänder på mer än dammtorkade hyllor så det skulle vara värt det, intalade jag mig själv med en blind kamels förnuft. Well, för att göra en lång historia kort. Det hela ebbade ut i att jag av någon anledning blev skitnojjig och gick ensam hem efter en schysst förfest samt 30 miserabelt trista minuter på krogen. Sjuk tilt på att lusten försvinner när man under hela dagen varit på värsta humöret och dessutom kännt att klonken varit med en. Jaja, nya tag är till för att tas. Lördagen skulle dock spenderas hemma framför teven och datorn. Såg en film med en polare som sen knallade hem, satt själv kvar och grindade lite poker o.s.v. o.s.v. Det vanliga när man tar det lugnt, ni vet. Plötsligt, vid tvåtiden på natten, ringer en polare. Vi kallar honom Micke, mest eftersom han heter det. Full micke: tjaa, whats up maaeen? Jag är på väg hem till dig nu, det är väl cool? Jag: ja, alltså... va fan ska du hem till mig och göra nu? Full micke: ja... jag vet inte... du har bärs.. Jag: *suckar djupt* ja, well, okej. Vi ses då. Går 10 minuter så hör jag någon knacka på fönstret. Micke, förståss. Knallar fram för att öppna och möts av en fantastisk syn, där står en packad Micke tillsammans med sin flickvän samt flickvännens söta tjejpolare (som är 16 år). Micke ragglar något om att jag ska gå runt och öppna porten. Stänger fönstret och stannar upp en stund mitt i lägenheten innan jag går ut till dörren. Tittar upp i taket och sträcker ut armarna på värsta film-manér samtidigt som jag likt en whinande Matusow tänker "fan vad bra du är micke, fan vad härligt, ikväll ska det klonkas, det här kan ju bara sluta på ett sätt. Aldrig har jag gjort så lite för att få så mycket, one time, ONE TIME!". Knallar ner till porten och stirrar ut i mörkret och snörusket. Vad ser jag komma? En micke, en mickes flickvän, en söt 16-åring som ska i säng med mig? Nä, en ensam, dyngrak micke som kommer vinglandes. Wtf? Efter att vi gått tillbaka upp i lägenheten och satt oss försöker jag dra ur honom av vilken jävla anledning brudarna inte följde med upp, men han kommer såklart inte ihåg. Tilt. En natt som såg ut att gå raka vägen mot aggressiv fortplantning slutade med att jag satt nykter och snackade med en dyngrak micke. En liten behållning var dock att han mer eller mindre lyckades sabba sitt förhållande med flickvännnen. Är inte skadeglad eller avundsjuk på något sätt, men det inte alltför nyktra sättet han gjorde på var underhållande. En liten sammanfattning: [micke samt flickvän samtalar via mobil, allt är bra, de säger puss och lägger på] [micke skickar ett sms innehållande "jag är besviken" till henne, helt utan anledning. han tyckte det var en kul grej, flickvännen verkade inte instämma utan ringde upp direkt] [micke inleder samtalet med "ska vi kn*lla?", flickvännen svarar med mofrågan "hurså, vill du det?" och micke replikerar med ett kort och koncist "nej", varpå han lägger på utan anledning. återigen mest som en "kul grej".] ^3. Starkt jobbat. Nåväl, nu får det fan vara slutpladdrat om oviktiga saker. Avslutar inlägget med den utlovade handhistoriken som nog är lite lurig. Players:AMBOSEC (EUR 302,94 in seat 1) JahGarn (EUR 264,50 in seat 3) cvadet (EUR 657,40 in seat 4) MrComeBack (EUR 76,85 in seat 5) teacen (EUR 127,00 in seat 6) Dealer: teacen Small Blind: AMBOSEC (1,00) Big Blind: JahGarn (2,00) JahGarn was dealt: 8c - 6h - 5h - Tc cvadet Call (2,00) MrComeBack Call (2,00) teacen Raise (11,00) AMBOSEC Fold JahGarn Call (9,00) cvadet Call (9,00) MrComeBack Call (9,00) Flop 8d - 3s - 6c JahGarn Check cvadet Check MrComeBack Check teacen Bet (45,00) JahGarn ? Citera
snooker Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Players: AMBOSEC (EUR 302,94 in seat 1) JahGarn (EUR 264,50 in seat 3) cvadet (EUR 657,40 in seat 4) MrComeBack (EUR 76,85 in seat 5) teacen (EUR 127,00 in seat 6) Dealer: teacen Small Blind: AMBOSEC (1,00) Big Blind: JahGarn (2,00) JahGarn was dealt: 8c - 6h - 5h - Tc cvadet Call (2,00) MrComeBack Call (2,00) teacen Raise (11,00) AMBOSEC Fold JahGarn Call (9,00) cvadet Call (9,00) MrComeBack Call (9,00) Flop 8d - 3s - 6c JahGarn Check cvadet Check MrComeBack Check teacen Bet (45,00) JahGarn ?" Svårt läge. Hade du varit HU mot killen så är det bara att slå om pott. Det är liten chans att han har träffat en triss,stegedrag. Dock är det 2 till med i potten så beror på om du vill ta en lite risk och kanske bara syna och se vad turn kortet blir..Är det blankt och du är HU med Teacen skulle jag potta/reraisa han. Citera
RayIV Postad 27 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2006 Okej, jag är tillbaka med skrivandet igen. Jag vet inte var jag ska börja. Dels planerar jag att inleda ett litet seriöst pokerprojekt men det tar jag nog i nästa inlägg. Om jag nu fortfarande har orken by then. Kan väl börja med en liten kort resumé från Chamonix. Hände inte så farsligt mycket bisarra saker som jag antar att folk vill läsa om, ett gäng porrklubbsbesök och intima stunder på vägen hem (stannade till i Frankfurt) var väl det mest kontroversiella, tätt följt av en scen vi ställde till på Chamonixs exklusivaste restaurang. Är någon intresserad av skidåkningen det bjöds på så kan jag hälsa att den var top notch, absolut bästa jag åkt. De hade haft snöstorm i nån vecka innan vi kom dit, då solen smög fram och bjöd på perfekt åkning med dryga halvmetern puder utanför pisterna. Sen åkte vi som sagt hem, stannade till i Frankfurt för att ha trevligt samt i Putgarten för att inhandla mindre mängder sprit, notan för mig och ena polaren slutade på 11000 kr så vi fick med oss en del iaf. I övrigt då? Jo, jag har väl kommit hem och mest gjort ingenting. Druckit mig full och haft ångest, om och om igen, så kan man väl sammanfatta veckorna. I lördags lirade Looptroop på Arena, en nattklubb här i centrala Karlstad. Looptroop är läskigt bra, det har alltid varit min personliga lilla åsikt. Och de är ju tokbra, så det är väl en ganska sund åsikt egentligen. Tyvärr var jag lite för packad och minns inte om spelningen var bra eller inte men vad kan man förvänta sig? Hur fan ska det ens kunna sluta bra när man sitter hemma i lägenheten vid 1730 och konstaterar tillsammans med sina vänner att "ikväll ska vi supa som svin"? När orden kommer från mig, som vid upprepade tillfällen trots min ringa ålder lyckats förvandla en "vi ska bara ut och ta en öl, seriöst" till de värsta fylleslagen hotellpersonal i både Sverige, Spanien och Italien någonsin skådat? Ja ni, bra gick det i alla fall. Sjukt bra. Historien fortsätter som så att jag och en sen tidigare obekant flicka jag hittat knallar hem till min lägenhet. En polare har under tiden vi gått hem ringt min mobil drygt 10 gånger och av någon jäkla anledning har min fylla gjort mig så paranoid att jag inte vågar svara då jag misstänker att min polare vill göra mig illa. Av okänd anledning svarar jag dock till slut, när vi kommit hem och satt oss för att småprata lite ( ). - "Tja, är du hemma eller? Är det efterfest hos dig? - Njae... allt. - "Skitbra, jag är på väg med killarna i looptroop, vi är där om några minuter!" - Huh? Ja, resten är egentligen historia. Av någon snubblade hela looptroop-crewet tillsammans med sina roadies samt en samling söta fjortis-groupisar hem till mig. Så vi satt där, i min etta på 60 kvm och söp samt snackade skit tills de drog strax innan 7 på söndagmorgonen. Både jag och polaren har fortfarande stora problem med att förstå hur fan det kommer sig att de killarna, som alla är runt 30, hamnade i en snorig liten 19-årings soffa i Karlstad och hade en riktigt nice time. Mäktigt var det iaf. Nåväl, från en sak till en annan. Jag planerar att inleda ett seriöst korttidsprojekt för mitt pokerspelande, av blandade anledningar som jag kommer nämna i nästa inlägg framåt kvällen. Kommer inte vara speciellt kul, men det är alltid lite creddigt att göra nåt seriöst? Eller? Nehej, okej. Mer om det sen, ha det bra så länge. Citera
Stahl Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Text om looptroop Blev det nån sättning med tjejen du tog hem? Citera
Recommended Posts