Gå till innehåll

BOK: "Pokerhandboken" av Glimne


Hjort

Recommended Posts

Hittade två böcker från pokerbutiken.

Poker Handboken (WGPH)

Texas Hold´em Poker (THEP043)

 

Någon som vet om det är något att ha?

 

Har för övrigt inte läst någon pokerbok, Antar att det gör mig till

nybörjare inom pokern också :P

Pokerhandboken kan nog vara en bra introbok, eftersom den täcker in rätt mycket olika saker. Dock är den bara just det. Texas Hold 'em Poker har jag inte hört särskilt bra saker om (jag antar att det är den av Sklansky), så den skulle jag undvika om jag var du.

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att Johan antar att det är pokerhandboken av Glimne som avses men såg att så inte var fallet.

Boken heter egentligen The Basics of Winning Poker, som i alla fall inte jag hört talas om.

Det är inte heller Sklansky's bok utan Texas Hold´em Poker av Ken Warren.

Tänkte bara underlätta i fall det var så att ni pratade förbi varandra :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Hittade två böcker från pokerbutiken.

Poker Handboken (WGPH)

Texas Hold´em Poker (THEP043)

 

Någon som vet om det är något att ha?

 

Har för övrigt inte läst någon pokerbok, Antar att det gör mig till

nybörjare inom pokern också :P

Pokerhandboken kan nog vara en bra introbok, eftersom den täcker in rätt mycket olika saker. Dock är den bara just det. Texas Hold 'em Poker har jag inte hört särskilt bra saker om (jag antar att det är den av Sklansky), så den skulle jag undvika om jag var du.

Förklaring tack? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedanståend är vad jag hört och läst mig till:

 

"Hold'em Poker" av Sklansky är en ganska dålig bok vad jag förstått,. Dels är den inriktad på spel som inte längre förekommer (hold'em med en mörk), dels så är den väldigt ofokuserad (exempelvis så talar den om grundläggande pre-flop play på ett ställe och om vad som karaktäriserar en "world-class player" i nästa kapitel), dels så är den inget vidare skriven. Jag tror helt enkelt inte att den är särskilt användbar, samt att det finns mycket bättre böcker att köpa för samma summa. Vidare så täcker den inte in någoting som inte sägs i Theory of Poker eller Hold'em for Advanced Players av samme författare.

 

Fast den lär ju knappast förgifta din hjärna och få dig att spela hemskt om du tänker medans du läser den. Något som kan vara svårt när man är nybörjare. Men om du kommer över den billigt så är det väl bara att hugga, till skillnad från Mason Malmuth så tror jag att det är ganska svårt att bli skadad av en pokerbok...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha , ok då förstår jag vad du menade.

Var absolut inget illa menat utan jag fattade det som att du sågade Sklansky i stort. Har nämligen själv läst bla Texas holdem for advanced players by sklansky och den var kanon bra.Tänkte om jag missat något men så var inte fallet.

 

Ber om ursäkt om jag utryckte mig klumpigt.

 

/ gamen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...