Morbo Postad 24 Oktober , 2004 Rapport Postad 24 Oktober , 2004 Sitter och lirar $3500 guaranteed på prima, $25 dollar buyin, i ett ganska tidigt skede i turneringen när denna hand inträffar. Blinds 25/50. Har en stack på ungefär 2800, fi har ungefär samma. Får QJ i mittenposition, och synar först in. Fi minhöjer till 100, stora mörken synar, jag synar. Flop 6 8 J Potten på 325, jag betar 200, förväntar mig en höjning från fi om han sitter på AJ/överpar. Fi synar istället, stora mörken passar. Vet inte riktigt vad jag ska sätta fi på, men AK/AQ, AK AQ och AT verkar alla rimliga. Turn 4 Betar 400, ett ganska svagt bet, borde jag betat mer runt pott? 700 eller så? Ville fortfarande kunna lägga mig om jag skulle få omslag, men mitt bet kanske får fi att sniffa nån sorts svaghet som han kan utnyttja? Nåja, fi nöjer sig med en syn. River 2 Såja. Är övertygad om att jag har den bästa handen, men om jag betar kommer fi helt enkelt lägga sig. Därför checkar jag med siktet inställt på att syna, och jag litar på min read tillräckligt för att syna all-in om det skulle krävas. Fi betar 500, och jag synar direkt. Fi visar A9 , och jag tar hem en fin pott. Kommentarer? Citera
jezaja Postad 24 Oktober , 2004 Rapport Postad 24 Oktober , 2004 Lite vekt bet på turn kanske men annars utmärkt spelat! Citera
mended Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 Tycker att du bettar svagt både på flop och turn. Råkar Fi sitta med 2 st hjärter ger du honom alldeles för bra odds med tanke på hur liten del av era stackar det handlar om. I detta fallet var det iofs snyggt läst. Mended Citera
Stahl Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 varför re-raisar du honom inte på rivern?.. Citera
nizze Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 Du borde re-raisa på river om du är så säker på din sak, dels för att få in mer pengar om han tror på sitt A högt, dels för att slippa visa korten om han inte tror på det, du får ju ändå in hans 500... Citera
Hjort Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 Att re-raisa en trolig bluff vid rivern när man i stort sett bara kan slå en bluff vore ju rejält -EV. Är inte det ganska uppenbart? I detta fallet var det iofs snyggt läst. Jag håller inte med. En läsning ska baseras på tillgänglig information, vilket online (och oftast även live) gör att motståndaren kan ha rätt många olika händer. Bara för att man råkar ha rätt när man lägger orimligt stor sannolikhet på en viss sorts hand innebär inte det att ens läsning var bra eller korrekt. Jämför med att en trasig klocka visar rätt tid två gånger om dagen. När man läser en motståndare måste det baseras på information som dessutom ska viktas på ett rimligt sett. Därmed inte sagt att det var dåligt spelat. Citera
Stahl Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 Att re-raisa en trolig bluff vid rivern när man i stort sett bara kan slå en bluff vore ju rejält -EV. Är inte det ganska uppenbart? Han säger ju själv att han är beredd att syna en eventuell all-in. Om han nu är beredd att göra det, varför inte re-raisa och isåfall ha chansen att vinna ytterligare marker, eftersom han ändå var beredd att syna en all-in? Citera
Hjort Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 Han säger ju själv att han är beredd att syna en eventuell all-in. Om han nu är beredd att göra det, varför inte re-raisa och isåfall ha chansen att vinna ytterligare marker, eftersom han ändå var beredd att syna en all-in? För att han tror att motståndaren kan beta all-in med en bluff men definitivt inte syna all-in. Det är ett fall där motståndarens betdistribution är mycket svagare än hans syndistribution. Citera
Stahl Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 För att han tror att motståndaren kan beta all-in med en bluff men definitivt inte syna all-in. Det är ett fall där motståndarens betdistribution är mycket svagare än hans syndistribution. Ja men då kan han väl lika bra göra en mindre raise? Svarar fi med all-in bluff så synar han och callar fi pga att han är potcommitted så får han ju lite extra till kassan. Citera
Hjort Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 Ja men då kan han väl lika bra göra en mindre raise? Svarar fi med all-in bluff så synar han och callar fi pga att han är potcommitted så får han ju lite extra till kassan. Nej, för sannolikheten att en motståndare gör en re-re-raise bluff är mycket mindre än att han försöker sig på en bluff när man checkar till honom. Även om 90% av hans händer är skräp när man checkar till honom så kommer större delen av hans re-raisar inte vara skräp. Att höja i det här läget är ett klassiskt fall av att beta när man antagligen har bäst hand men knappast får någon action av en sämre. Citera
Recommended Posts