Gå till innehåll

FLT - K5o från BB


Bjorn_

Recommended Posts

Crypto $2/4 Hold'em (9 handed)

Normalt bord, denna SB är halvlös och hyffsat aggresiv (Inte samma fi som i de andra två händerna).

 

Preflop: Hero is BB with K :club: 5 :spade:

7 folds, SB calls, Hero checks

 

Fan att alla ska börja spela som mig med openlimp från SB...

HÄRMAPOR!

 

Känner dock inte att jag kan höja.

 

Flop: 4 :heart: 3 :spade: Q :club: (2 SB) (2 players)

SB bets, Hero calls

 

Kommer ett "blixtsnabbt" bet på floppen, så snabbt att jag misstänker ett "bet in the dark" spel. Väljer därför att syna med K högt plus bakdörrstege. Rätt eller fel?

 

För övrigt känns ett uppenbart bet in the dark som ett ganska konstigt spel här?!?

 

Turn: 2 :club: (2 BB) (2 players)

SB bets, Hero calls

 

När bakdörrstegen förbättras till öppet stegdrag så är det väl syn som gäller va? Visserliggen är pottodsen bara 3 till 1 vilket väl egentligen är gränsfall för en trolig 11 outare men det borde ju också finnas implied odds om jag träffar plus en liten liten chans att K hög står och handen checkas ned.

 

River: 3 :club: (4 BB) (2 players)

SB checks, Hero checks

 

Någon hand jag slår som lägger sig mot ett bet här? Någon hand jag slår som synar? Känns ju som en check är standardspelet. Någon med annat förslag?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du alls spela handen bör du höja på floppen (och kanske redan innan). Antingen foldar han sitt blufförsök direkt, trebetar eller synar. Betar han på turn foldar du, checkar han väljer du blufförsök nr 2 eller tar ett gratiskort beroende på strategi och read.

 

Synar du bara som du gjort får du ingen som helst information om vad han har eller hur han spelar samt att du visar svaghet och hamnar i underläge. På turn blir det svårt att "ta över" och för dyrt om han har träff...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...