eyestoeyes Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Hej! Jag har spelat en del 2,50+0,50 NL 5-seats Sng på Pacific och fick rådet att köra deras 6-seats 5+50 PL istället. Hur ska man egentligen spela dessa shorthanded Sng´s och särskilt då på pacific där folk är antingen övertajta eller överaggressiva. Emellanåt funkar inte Pre Flop bets alls eftersom många synar ändå och eftersom man börjar med bara 800 i marker kan det bli jobbigt att släppa dessa potter. Ibland kör jag en liten galen taktik att ställa Pre Flop med AA, KK, QQ eller direkt på floppen om den ser ofarlig ut. Antingen plockar man potten eller så får man en syn av topparet. Är det någon som är duktig på dessa SnG´s så kan ni väl berätta hur mi spelar dem. mvh Anders Citera
Klyka Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Ett kort tips är att omedelbart sluta spela 2.5+0.5, det finns 2.5+0.25 på exempelvis prima. Säkert på andra ställen oxo. 10 procentenheter hit eller dit gör en enorm skillnad i det långa loppet. Nåja, det var inte riktigt det du frågade om, men den egentliga frågan lämnar jag till nån annan att besvara. Hade själv tänkt ställa en liknande i dagarna. Trevligt att nån annan gjorde jobbet åt mig.. Citera
Blado Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Spelar dom som alla andra sngs. Tight ibörjan, aggressivt när mörkarna ökar. Spelar händerna likadant som i vanliga sngs, varierar såklart beroende på motståndaren. Lite svår fråga att ställa hur man ska spela en sng. Citera
Muffmull Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Blev mkt förvånad när jag provade på pacifics sng's. Lirat mkt på B2B och deras shorthanded 50e Sng's innan och märkte att spelarna på pacific är snortajta och turneringarna tar mkt längre tid. Skulle vilja säga att spelarna där tom är mkt bättre än på B2B, vilket inte var väntat. Jag startar mkt tight och spelar lösare efter hand, och det har funkat bra för mig. Citera
spyse Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Hmm kanske hjälper lite? How to win at $10+1 NLHE Partypoker sngs (long) Citera
PeO Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Eftersom det sällan blir preflophöjningar på dessa låga nivåer kan man limpa med många händer och se floppar billigt. Om du sedan träffar starkt är det bara att sälja handen så dyrt som möjligt. Gå all-in på flopp/turn, vid 2 par eller bättre, mot sämre spelare och misstanke om högsta par eller drag brukar vara en vanlig stackdubblare. Mot mer kompetent motstånd får man vara mer lurig än så. Därför använd dina spelaranteckningar för att val av strategi. Lycka till! Citera
Klyka Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Jag misstänker att frågan mer gäller hur SH SNG skiljer sig från full ring... Det måste ju vara nån skillnad... Exempelvis att man spelar mer aggressivt och fler händer redan från början i SH? Dock: Själv har jag spelat dessa übertight i början (de första tre nivåerna på Prima), mer aggressivt den följande nivån och sedan überaggro på följande nivåer. Det har funkat bra för mig. Frågar mig dock om det är optimal strategi för SH, eller om jag ger upp för mkt gnm att inte spela så mkt på de första nivåerna? Citera
Recommended Posts