Beef__Cake Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Buckethead är lös och allmänt dålig. Hur bör jag spela denna handen bäst på en sån fin träff? Bör jag betta pott på flop istället? Konstiga e ju att han inte raisar mig...men så har det vart hela natten, när de sitter på bra och en annan har bättre, då ska de slöa. ***** Hand History for Game 3461964051 ***** $100 NL Texas Hold'em - Sunday, January 29, 22:24:23 EDT 2006 Table Table 72439 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Beef__Cake_ ( $98.50 ) Seat 2: Rog007 ( $77.20 ) Seat 3: Buckethead ( $127.55 ) Seat 4: Jmats ( $90.10 ) Seat 6: damien_duff ( $96.46 ) Jmats posts small blind [$0.50]. damien_duff posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Beef__Cake_ [ 8c 9c ] Beef__Cake_ calls [$1]. Rog007 folds. >You have options at Table 67134 (6 max) (No DP) Table!. Buckethead raises [$3]. Jmats calls [$2.50]. damien_duff folds. Beef__Cake_ calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ 7s, Jh, Th ] Jmats checks. Beef__Cake_ bets [$5]. Buckethead calls [$5]. Tell a friend about PartyPoker.com and earn $50 & 1000 Party Points. Your friend receives $25! Jmats folds. ** Dealing Turn ** [ Qd ] NEW TO PARTYPOKER? Sign up to our Players Club! You will only earn points once you have signed up. Please go to the "MY ACCOUNT" section on the website to register. Beef__Cake_ bets [$12]. Buckethead calls [$12]. ** Dealing River ** [ 5h ] Beef__Cake_ bets [$20]. Buckethead calls [$20]. Beef__Cake_ shows [ 8c, 9c ] a straight, eight to queen. Buckethead doesn't show [ Jc, Jd ] three of a kind, jacks. Beef__Cake_ wins $82 from the main pot with a straight, eight to queen. Citera
RollTheDice Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Raise preflop, bet pot på flop och spela handen därifrån. Citera
serenity Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Raise preflop, bet pot på flop och spela handen därifrån. Varför höja preflop med en hand som de allra flesta anser vara en multiway-hand? Citera
parre Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 fold pf Du måste skoja. Att lägga 98s preflop UTG i ett 6-handat spel är idiotiskt. Dock tycker jag att det är bättre att höja än att limpa, men det är väl en smaksak. Beta lite mer på floppen och beta gärna lite mer på turn. Dock tycker jag att du i allmänhet spelar handen bra, fattar dock inte vad din motståndare håller på med... Han kanske ville se en säker river innan han saftade på, och då dödar ju hjärtret din action - men sick hursomhelst. Bra värdebet på rivern förresten, äntligen folk som vågar beta trots att ett eventuellt scarecard kommer Citera
Emilio Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Antagligen försökt han slowplaya men brädet blev så farligt så han vågade bara att syna ner. Synd som tusan. Citera
Nidson Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Handen tycker jag spelas bra, preflopspelet är en smaksak och beror en hel del på bordsstämning och hur man spelat tidigare. Antagligen försökt han slowplaya men brädet blev så farligt så han vågade bara att syna ner. Synd som tusan. Jag hatar sånt, det värsta är att översetta någon som slöspelar hela vägen, på rivern kommer såklart fjärde spadern. Citera
Myssion Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 fold pf Du måste skoja. Att lägga 98s preflop UTG i ett 6-handat spel är idiotiskt. Dock tycker jag att det är bättre att höja än att limpa, men det är väl en smaksak. Beta lite mer på floppen och beta gärna lite mer på turn. Dock tycker jag att du i allmänhet spelar handen bra, fattar dock inte vad din motståndare håller på med... Han kanske ville se en säker river innan han saftade på, och då dödar ju hjärtret din action - men sick hursomhelst. Bra värdebet på rivern förresten, äntligen folk som vågar beta trots att ett eventuellt scarecard kommer Att lägga 98s preflop UTG i ett SH-spel är inte nödvändigtvis idiotiskt. Det beror ju på många faktorer. Om du inte vet hur du ska spela sc ur position i en multiwaypott, eller HU, så är det ju snarare idiotiskt att spela dem... Du måste inte förvandlas till en LAG-spelare bara för att det är SH. Tycker du att 98s är en solklar höj-hand i position 5 på ett FR-bord fullt med calling stations? Det går alldeles utmärkt att spela tajt på SH-bord, åtminstone när dina motståndare är typiska calling stations som spelar SH för att de har damp och det ger dem en bra ursäkt för att spela ännu fler händer ("man måste spela fler händer SH" har de ju hört, vilket i deras öron betyder "spela allt, typ"), och syna fler betar ("man måste vara aggressiv SH" har de ju också hört, vilket i deras öron betyder "syna alla betar, han bluffar troligen")... På de flesta bord foldar jag 98s i denna situationen. Nu beror det iofs på att jag multitablar och mycket väl skulle kunna spela denna handen om jag satt och fokuserade på ett bord och kan spela ut mina motståndare (ännu mer), men då hade jag räjsat. Men det är inte en auto-räjs för vem som helst, och definitivt inte idiotiskt att folda. Citera
Myssion Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Raise preflop, bet pot på flop och spela handen därifrån. Varför höja preflop med en hand som de allra flesta anser vara en multiway-hand? Det är sant att 98s är en bra multiway-hand. Men den är optimal att spela i sen position. I tidig position är det en draghand som du oftast inte vet vilka odds du har för att spela. Så om du kan spela riktig poker och har en bra read på din(a) motståndare så gynnas du oftast av att hamna i en HU-situation med denna handen, även om det innebär att du är ur position. Citera
Myssion Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Hur bör jag spela denna handen bäst på en sån fin träff? Du kan beta mer på floppen. Där ligger $10 i potten, det finns både steg- och färgdrag och tre kort som skulle passa ihop med de flesta händer som dina motståndare spelar här. Du kan med andra ord vara rättså säker på att du får en syn här om du betar potten eller t.o.m. lite mer. Konstiga e ju att han inte raisar mig Visst spelar han som ett ufo, men jag hade blivit mer förvånad om han hade räjsat dig. Det är mer regel än undantag att den generelle spelaren här (d.v.s. Fisk-Ove) slöspelar alla träffade händer, i synnerhet något så bra som ett set. Citera
spyse Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Håller med dom andra betta mer på floppen och försök få in degen på turn eller rivern. Sedan till nästa HH plz rensa bort all reklam och annat skit hur jobbigt som helst med... Tell a friend about PartyPoker.com and earn $50 & 1000 Party Points. Your friend receives $25! Jmats folds. ** Dealing Turn ** [ Qd ] NEW TO PARTYPOKER? Sign up to our Players Club! You will only earn points once you have signed up. Please go to the "MY ACCOUNT" section on the website to register. Beef__Cake_ bets [$12]. Om inte för att göra det snyggare så för att spara tid åt dom som ger dig råd Citera
Beef__Cake Postad 30 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2006 Haha ja det såg jag inte ens att det slank med lite smygreklam, my bad. Jag brukar limpa med sc i tidig pos och om någon ha bra som han nu hade så är det precis som jag vill. Jag vill syna ur pos så jag kan betta ut floppen först och förhoppningsvis bli raisad och bygga en stor pott direkt på floppen. Så var min plan iaf. Citera
parre Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Haha ja det såg jag inte ens att det slank med lite smygreklam, my bad.Jag brukar limpa med sc i tidig pos och om någon ha bra som han nu hade så är det precis som jag vill. Jag vill syna ur pos så jag kan betta ut floppen först och förhoppningsvis bli raisad och bygga en stor pott direkt på floppen. Så var min plan iaf. Tycker din plan är helt rätt och som jag tidigare skrev så spelar du handen helt OK även om jag personligen betar lite mer. Det är dock detta som är problemet på låglimit där folk överslöspelar sina bra händer - betalningen blir ju också därefter. Jag antar att han ville vänta till rivern innan han slog till rejält (mycket vanligt misstag), men sen kom färgen så han synade bara. Just därför bör du beta mer, eftersom han ändå kommer syna om han har något bra. Mot en mer aggressiv spelare hade alla pengar åkt in antagligen på floppen, allra senast på turn - men mot sådana här passiva jävlar gäller det att beta hårt med bra händer för att få bra betalt! Citera
Recommended Posts