Gå till innehåll

Vad skiljer en bra från en otroligt bra spelare?


rockefeller

Recommended Posts

Har funderat på detta ett tag, när jag sett Dared och andra highstakes spelare håva in monstruösa potter på 200/400 borden. Och sen var kommer alla pengar ifrån, dom borde väl bara gå omkrig i cirklar eftersom alla på dessa borden sitter där med tanken att dom är vinnande spelare, eller är det bara uppkomligar som alla skinnar pengarna av? Spelet på dessa nivåer måste till största delen gå ut på att lära känna sin motståndare, eftersom alla redan kan allt som går att kunna om spelet, (spelat länge och läst massvis av litteratur)

 

Så om Dared är en vinnande spelare på dessa borden, så vem får han degen ifrån när alla borde vara vinnande spelare? (annars hade de väl inte suttit där? ) eller så är han klärvoajant... men den chansen är kanske inte så stor :)

 

och ja, det är min första post... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mycket sexigare än de bara bra spelarna.

 

Nej, men egentligen är det väl inte så konstigt? De bra spelarna har lärt sig att utnyttja hur de dåliga spelarna lirar, och de riktigt bra kan ta överläge på båda grupperna. Det handlar nog mycket om psykologi men det handlar framför allt om någon slags konterreaktion på hur en bra spelare spelar för att han spelar mot ett visst slags motstånd. Det är alltid det man måste ändra sin spelstil efter, och det gör en riktigt bra spelare.

 

Säger inte att mitt svar är helt rätt, men det borde vara en rimlig gissning iaf (särskilt översta raden).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om Dared är en vinnande spelare på dessa borden, så vem får han degen ifrån när alla borde vara vinnande spelare? (annars hade de väl inte suttit där? )

Det är INTE skickligheten som styr på vilken nivå man spelar - utan plånboken.

Jag kände en gång en spelare som spelade så dåligt att jag kunde plocka pengar av honom med förbundna ögon.

Tyvärr så fick jag nästan aldrig möjlighet att spela mot honom då han spelade på för hög nivå (sist jag såg honom så spelade han PL Sökö med 2000kr ante från varje spelare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis som anth skriver; det finns mängder av dåliga och halvbra spelare på dom högre nivåerna. På Partypoker/Multipoker anser jag att det är sämre spelare på Holdem FL 15-30-borden, än på 5-10- resp. 10-20 borden...
Håller med dig fullständigt, kanske bara för att jag själv sitter på 5/10 och 10/20... :D;) Desto högre limit desto mer checkraise, de kan inte låta bli att beta nämligen, har aldrig sett en 100/200 spelare ta ett freecard på turnen...inte vad jag minns i varje fall. :?

 

Nämen det är som MrFroggyX säger de gör en valuebet på 3:de högsta paret osv på rivern istället för att "fegchecka" osv...det är väl den största skillnaden. När det gäller pengarna så kommer de underifrån poker är nästan som världens största "pyramidspel/kedjebrev". Raken är ju många gånger bara en promille av potterna på den nivån också så deras rake är oftast mindre än de som "multitablar" på 2/4--10/20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta "ser" man sina spelare online?

 

Kan ju vara värsta 8årngen bakom spakarna när han lallar upp en stege...

 

- Pappa lämnade datorn på....

 

Det är ju bara deras spelstil som man kan se - och om den helt plötsligt ändras drastiskt. :)

 

Det har hänt ett par gånger att låtit min fru ta över korten då jag måst göra något (gå på toa, svara i telefon,...).

Jag kan spela poker, det kan inte hon - så motspelarna uppfattar normalt det hela som att jag tiltat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har hänt ett par gånger att låtit min fru ta över korten då jag måst göra något (gå på toa, svara i telefon,...).

Jag kan spela poker, det kan inte hon - så motspelarna uppfattar normalt det hela som att jag tiltat. :)

 

Där snackar vi om förtroende. :-o

 

Det framgick ju inte direkt på vilken nivå det är.. =) på 0.05/0.1 Micro skulel jag också kunna låta flickvännen spela.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...