chlu Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 I princip spelar jag likadant när jag vill skydda en sårbar hand, när jag vill få värde och när jag har starka drag. Men den här typen av situationer undrar jag. Hade det varit fler i potten är det säkert lika bra att pumpa på, men med endast en FI... Just den här var lös och inte helt passiv 70/0/1.65. Det finns ju en risk att höjningen är för att få ett frikort. Det känns inte direkt farligt förutom det missade värdet. Så frågan är: är det bättre att bara syna flophöjningen och sen check-höja turn. Om inte kan det ju ha lite värde att ha setts c/r med en mycket stark hand om man skulle vilja göra det någon gång med en inte fullt lika stark. Synpunkter? Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with Q:club:, 8:spade:. UTG calls, 3 folds, Hero checks. Flop: (2.50 SB) J:spade:, T:heart:, 9:diamond: (2 players) Hero bets, UTG raises, Hero 3-bets, UTG calls. Turn: (4.25 BB) A:heart: (2 players) Hero bets, UTG calls. River: (6.25 BB) 5:heart: (2 players) Hero bets, UTG calls. Final Pot: 8.25 BB Citera
Callahan Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Nästan säkert är det bättre att spela som du gjorde. Långsamt spel ger upp mycket i många fall, tex när fi har en färdig stark hand, när han har en svag färdig hand som han ger upp om bordet förvärras, eller har draget och vill ha frikort på turn. Detta ska inte kunna vägas upp av att du ibland vinner en halv bet extra på att sakta ner. Citera
Recommended Posts