Gå till innehåll

NLT - Lagom höjning efter floppen?


Recommended Posts

Ny här, så inte riktig koll på om ni har nån standard på hur man skriver händer. Så om detta nu är fel, så skrik inte allt för mycket på mig angående detta.

 

Hur som helst, visst skulle jag gått all in på floppen istället för att bara raisa?

 

**********

 

NL Texas Hold'em Trny:19635978 Level:7 Blinds (100/200) - Saturday, January 28, 17:12:56 EDT 2006

Table 3 - Table(585159) Table #1 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 9

 

Seat 4: Pinot72 ( $900 )

Seat 5: mistydognyc ( $1612 )

Seat 8: Gahlster ( $3580 )

Seat 9: csit17 ( $938 )

Seat 7: larockk35 ( $4635 )

Seat 2: alisonk ( $4310 )

Seat 3: short_runner ( $8915 )

Seat 6: jonnybwise ( $3110 )

Seat 10: Ed_Zackary ( $2000 )

Trny:19635978 Level:7

Blinds (100/200)

 

** Dealing down cards **

Dealt to Gahlster [ 5h 5d ]

mistydognyc calls [200].

jonnybwise folds.

larockk35 folds.

Gahlster calls [200].

csit17 folds.

Ed_Zackary folds.

alisonk calls [200].

short_runner calls [100].

Pinot72 checks.

 

** Dealing Flop ** [ 5s, As, 7c ]

short_runner bets [200].

Pinot72 is all-In [700]

mistydognyc calls [700].

Gahlster raises [1800].

alisonk folds.

short_runner calls [1600].

mistydognyc folds.

 

** Dealing Turn ** [ 8s ]

short_runner bets [1580].

Gahlster is all-In [1580]

 

** Dealing River ** [ Qc ]

 

short_runner shows [ Qs, Ks ] a flush, ace high.

Pinot72 shows [ 6s, Ah ] a pair of aces.

Gahlster shows [ 5h, 5d ] three of a kind, fives.

short_runner wins 5360 chips from side pot #1 with a flush, ace high.

short_runner wins 3800 chips from the main pot with a flush, ace high.

 

**********

 

Ja, givet så hade han ju nötfärgen och som alla kan se gick min re-draw inte in. Anledningen för att jag spelade på floppen som jag gjorde berode på tt jag var lite ofokuserad och trött och därför missade flushdraget.

 

Låt oss nu säga att det hade varit en rainbowflopp, hade då storleken på min raise varit korekt? Är väl egentligen detta som är min "riktig" fråga.

 

Som sagt, anser att det var dåligt spelat av mig, men man får väl skylla sig själv om ma sitter å slöspelar lite och inte är helt på allerten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker nog inte du spela så fel. man måste "chansa" lite för att vinna några större potter o få en stor stack o chans o vinna. det var hyffsat tidigt i turneringen o jag skulle nog lirat ganska lika. kanske tom gjort en mindre raise ibland.

 

iom att en kille är all in kan du inte representera färgdraget själv genom att gå all in utan folk fattar du har en hand. du kanske kan få bort första killen om du går all in, men vill nästan ha med hans stack o då var din raise ganska bra, han vart committad oavsett vilket kort som kommer, ska han folda färgdraget på turn? många kort ger honom fler outs dessutom (iofs ger inte ett par honom några outs, men skulle ha träffa par på turn kan han inte vika).

 

sent i en turnering skulle jag nog gå all in för att plocka upp en redan stor pott, men nu vill man vinna en stor pott el hoppa med i en ny turnering, iaf jag.

 

tycker du spela den ganska bra, nästa gång har du en monsterstack o chans o komma långt, GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte heller att det är något större fel på ditt raise. Dock är jag tveksam till att det är värt att limpa med 55 i ett sånt här läge...De flesta av er har inte mer än 10-20bb och risken är stor att det blir höjt bakom dig/inte får betalt om du träffar.

I och med att en shortstack limpar framför dig hade jag nog foldat. För riskabelt att höja och åka på en all in från honom och syn känns tveksamt med tanke på era stackstorlekar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...