Gå till innehåll

Lätt motstånd eller statistikprogram (PT/PO) ?


Pokemonn

Recommended Posts

Tjenare!

 

Pokerforum är min pokergud sedan en tid tillbaka eftersom alla verkar tjäna så mycket deg på poker och skriver så smarta tips till andra. :)

 

Jag minns att folk har skrivit att Everestpoker hade rätt dåliga spelare jämfört med andra siter och tänkte börja spela där snart när jag gör min ny-start av poker. Nu ska jag försöka mig på cashgames och bli bra på det. Har köpt både Mastering No Limit Holdem av Fox & Harker och Pot.Limit & No-Limit Poker av Reuben & Ciaffone. Här ska läsas!

 

Jag älskar statistik och håller bla hård koll på hur många som besöker min hemsida osv (smygreklam: http://www.uppsalabildteknik.com ) och vill använda PT eller PO för att hålla koll på hur mycket jag har tjänat (eller förlorat) och på hur jag spelar i övrigt.

 

Har accepterat att alla andra verkar använda programvaror med statistik om sina motståndare och ska väl försöka lära mig att kolla på statistik om motståndaran ochså till slut (vet inte vad det är för % jag ska leta efter eller om vad, annars är det bra! :D ).

 

Fan Everestpoker är ju inte med bland sidorna som fungerar varken med PT eller PO. :evil:

 

Frågan då: Tycker Ni jag ska börja på Everest i alla fall och ta statistikbiten när jag har spelat ett tag och byter site, eller ska jag börja på en site som stöder något av programmen för att få hjälp av statistiken när jag ska lära mig vad jag gör fel (om jag ser för många floppar, torskar på låga par osv.).

 

Är det stor skillnad på "spelarnivå" på Everest jämfört med andra siter?

Statistik om sitt spel är ju så bra att ha... :cry::?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det lär ju vara ett bra hjälpmedel att se var man går back och vad man ska bättra sig på? Inte så att det är nödvändigt men jag tänkte att det är bra som "reality-check" om ens eget spel.

 

Statistik om andra spelare vet jag inte om jag ska bry mig om att kolla till en början.

 

Känns som om jag har ganska bra koll men har haft otur till en början och torskat som favorit många gånger... Har mest spelat SnG och turneringar efter att jag har "lärt mig" att spela poker. Mer än 90% av allt jag är back hittils gick jag back innan jag hade läst en enda bok och i princip bara förstod grundreglerna. Och knappt det! :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...