jonthe12 Postad 26 Januari , 2006 Rapport Postad 26 Januari , 2006 Hej, ska köpa en pokerväska. Pokerväskan innehåller: 50 gröna 50 vita 50 svarta 100 röda samt 50 blå Vad är värderna på dessa marker? T.ex. grön - 10 osv. osv. Finns det kanske inte några bestämda regler kring detta? I sånna fall, hur brukar du köra? /undrande nybörjare Citera
påker Postad 26 Januari , 2006 Rapport Postad 26 Januari , 2006 Värdet på markerna är helt upp till er att bestämma själva, och här finns en tråd med en hel del tips om hur dom kan vara uppdelade inför t ex en turnering: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=57 edit: hur kommer det sig att mina länkar inte blir till länkar...? * Länkpill - QoS * Citera
jonthe12 Postad 26 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2006 edit: hur kommer det sig att mina länkar inte blir till länkar...? För att din url ska stå precis efter lika-med tecknet och inte efter din ] Citera
Bubbla Postad 26 Januari , 2006 Rapport Postad 26 Januari , 2006 Värdet på markerna är helt upp till er att bestämma själva, och här finns en tråd med en hel del tips om hur dom kan vara uppdelade inför t ex en turnering: edit: hur kommer det sig att mina länkar inte blir till länkar...? Du skall skriva urlen efter = och före ] Det du skriver mellan [url=]och Blir vad du förkortar länken till tex här exempel här edit: sen som en fisk Citera
påker Postad 26 Januari , 2006 Rapport Postad 26 Januari , 2006 Tack för hjälpen Nu ska här länkas till både det ena och det andra Citera
baconburgare Postad 26 Januari , 2006 Rapport Postad 26 Januari , 2006 Men om man nu prompt vill följa nån sorts "standard" så kan man ju alltid följa denna: Basic Poker Chip Colors and Standard Values White, $1 Red, $5 Blue, $10 Green, $25 Black, $100 Full Poker Chip Colors and Standard Values White, $1 Yellow, $2 Red, $5 Blue, $10 Grey, $20 Green, $25 Orange, $50 Black, $100 Pink, $250 Purple, $500 Burgundy, $1000 Light Blue, $2000 Brown, $5000 Referens: http://boardgames.about.com/od/poker/a/chip_denoms.htm Citera
jonthe12 Postad 26 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2006 Men om man nu prompt vill följa nån sorts "standard" så kan man ju alltid följa denna: Basic Poker Chip Colors and Standard Values White, $1 Red, $5 Blue, $10 Green, $25 Black, $100 Full Poker Chip Colors and Standard Values White, $1 Yellow, $2 Red, $5 Blue, $10 Grey, $20 Green, $25 Orange, $50 Black, $100 Pink, $250 Purple, $500 Burgundy, $1000 Light Blue, $2000 Brown, $5000 Referens: http://boardgames.about.com/od/poker/a/chip_denoms.htm Tackar, detta va exakt vad jag ville ha. Om man kör ca. 8 personer räcker det med 300 marker då, om man ska va på standard? Har nämligen inte köpt settet än, kanske ska jag pröjsa 100 kr till och få 500 marker istället. Citera
Hyler Postad 26 Januari , 2006 Rapport Postad 26 Januari , 2006 Om man kör ca. 8 personer räcker det med 300 marker då, om man ska va på standard? Har nämligen inte köpt settet än, kanske ska jag pröjsa 100 kr till och få 500 marker istället. Oh ja, bara bra att ha lite extra. Ni kanske inte bara kör max 8 personer var gång, eller kör med rebuy-turnering. Det blir mer flyt i spelet om alla har "växelkassa", så att det inte blir störningar mitt i en giv för att man måste växla valörer hit och dit. Se även trådarna (nånstans, Sök) här i forumet om upplägg för egen turnering. 4-5 färger, hundra av varje och kanske femtio av en eller två räcker långt. Citera
Bjorn_ Postad 26 Januari , 2006 Rapport Postad 26 Januari , 2006 Tackar, detta va exakt vad jag ville ha. Om man kör ca. 8 personer räcker det med 300 marker då, om man ska va på standard? Har nämligen inte köpt settet än, kanske ska jag pröjsa 100 kr till och få 500 marker istället. Det tycker jag definitivt. De där 300 seten är väldigt oflexibla, markerna räcker i princip endast till att köra små NLT freezeout SNG och inte mycket mer. Har man ett 500 set kan man variera sig klart bättre så att det även går att köra cash game och både FL & NL och ger också mer utrymme för att variera med rebuys och olika strukturer. /Bjorn Citera
Recommended Posts