Johnny the Fox Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Tja allihopa! Hur ofta får ett floppat set stryk av en färg eller stege? Det kan väl inte vara ca 70% av gångerna som mitt utfall ligger på sen jag började föra statistik över just detta. Har för övrigt fått djävligt mycket stryk sen i våras. Före det så tog jag ut ca 3000$/månad. Har inte bytt nivå eller ändrat på mitt spel på något avgörande sätt. Utan får ofta djävligt mycket stryk med bra händer. Typ nötfärgen slås av kåk,stege av färg o så det här med trissarna också då. Vägrar tro på snacket om riggning till höger o vänster. Spelar både NL o FL. Citera
Macaronis Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Ett floppat set är ofta svårslaget just på floppen. Men däremot är det mycket ofta dina fiender har händer som kan förbättras och slå din triss i form av stege eller färg på turn och river. För att undvika detta måste du betta hårdare om du träffar triss om det finns risk för stege eller färg. Ger du dem bara "fel" odds att syna så spelar du helt rätt. Mer kan man inte göra. Floppar du settet utan risk för färg eller stege, kan du försöka slowplaya lite mer. Det är mitt råd och har funkat alledles utmärkt för mig på 0.5/1 NL. Citera
Hjort Postad 24 Oktober , 2004 Rapport Postad 24 Oktober , 2004 Ett set "ska" väl stå någonstans mellan 65-85% av gångerna skulle jag tippa. Beroende på spelförhållanden, yadayada. Antagligen så är du inne i en period av rejält negativ varians. Det är sånt som sänker ens genomsnittliga timlön rätt mycket mer än vad man skulle vilja tro. Citera
Bateman Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 När jag floppar ett set brukar jag alltid betta det ganska hårt. Enligt mitt PokerOffice är det just trissar jag tjänat mest pengar på. Citera
summlan Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 precis som john säger beror det helt på hur mycke du bettar. jag brukar betta pottens storlek om det finns risk för färg. då har du satt tillräckligt med press på killen med har färgchans. och du har pottoddsen på din sida. men va vet jag om poker. Citera
Notbadatall Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 70 % torsk på triss det låter overkligt högt må jag då säga, du måste ha en väldigt dålig tendens. Mitt förslag till dig är att du bytar site ett tag, återkom sedan med nya friska tag på din gamla site så kommer du förmodligen att vinna där igen. Citera
thorn Postad 25 Oktober , 2004 Rapport Postad 25 Oktober , 2004 Om jag ser floppen och sätter ett set (eller triss, PO verkar inte skilja), så vinner jag 65% av gångerna. 34% går tills showdowns och av dem har jag vunnit 100%. Jag har visst foldat på floppen 34% (men jag gissar att den räknar in om jag foldar innan floppen där också), 4% på turn. Vinner visst bara 30% av mina showdowns med par (och jag spelar oftast inte annat än högsta), väldigt stor läcka. Citera
Recommended Posts