Gå till innehåll

Vilket pokerspel?


johan1986

Recommended Posts

Hej

 

Jag har lirat poker online sedan i höstas. Dragit in ett par tusen dollar (varav mycket dock är bonus). Jag kör NL Texas cashgames, för till fället 0,25/0,5 eller ibland 0,5/1.

 

Nu till ämnet. Jag har tankar på att lära mig ngt/några andra pokerspel eftersom det verkar finnas sjukt mycket värde där på lägre nivåer. Om man kikar in på ett low-limit PLO-bord så verkar det ju som ingen har någon som helst koll, mycket mer tomtar än på texasborden. Att bara spela texas verkar inte lika lukrativt och heller inte lika roligt som att variera sig.

 

Så vilket spel rekommenderar ni att man lär sig? Vilket kan ge högst win-rate? Är det svårt och tar lång tid att lära sig ett nytt spel? Upp till vilka hjälpa mig välja!

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omaha verkar kul (har bara läst reglerna än), vad säger Ni som har spelat Omaha, är det svårare än Texas? Eftersom det inte verkar vara lika utbrett så borde det finnas mer "okunniga" spelare där än på Texas (eller så är det tvärtom, de som spelar är tokskickliga och har gjort det sedan urminnes tider).

 

Hmmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat spela mycket 7 card stud och tycker det är ett bra spel. Det enda tråkiga är att det oftast inte finns så många bord uppe. Men även om det finns rätt få spelare per sajt så har det, i alla fall för mig, varit ett lönsamt spel.

 

PLO är också jäkligt skoj och till skillnad på 7CS så finns det fler bort uppe.

 

Pröva runt lite och kolla vad som verkar skoj.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl mest tänkt mig PLO high eftersom jag inte vet vad jag egentligen tycker är roligt, men omaha har troligen mycket fisk eftersom man kan tro att det är likt texas, och är dessutom det näst mest populära spelet också? Vad har ni att säga om det spelet? Är det svårt att lära sig och vad kan man förvänta sig att vinna jämfört med texas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...