Gå till innehåll

Donner handlar sprit på nätet o åker på stortorsken, men det börjar ordna upp sig

Recommended Posts

• Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Du är välkommen =)

Testade den alldeles nyss och är ju riktigt bra.

Många av sökningarna visar att vinsajten.com är billigast.

Dom har jag testat 4 gånger nu - inga problem. Senast beställde jag 29 flaskor starksprit (rom, gin, whisky, vodka, likör) den 2:a januari och hämtades ut den 19:e - SKITBRA!

Postad

Vinsajten har ett väldigt gott rykte till skillnad mot SpritOVinshopen, enligt forummedlemmarna på alcohoo.se och bottleprice.com.

Jag har bara testat vinsajten.com och har ännu inte haft anledning att anlita någon annan...

• 3 weeks later...
Postad
Hmm, beställde en laddning från vinsajten i slutet på januari o jag har fortfarande inte sett röken av mitt gotte-gott ljumme-ljum :cry: Börjar lukta värsta rip offen det här...

Ta det bara lugnt Donner! Jag har beställt 4 gånger därifrån och det brukar ta c:a 3 veckor. Har du fått någon bekräftelse från Vinsajten?

Jag har för mig att Locadi hämtar på tisdagar/torsdagar, och när de har hämtat får man ett mail från Locadi med fraktnummer. Med fraktnumret kan man söka godset på Bussgods. Min erfarenhet är att Locadi/Bussgods är de som är flaskhalsen i leveransen.

Men är du osäker skicka ett mail till Vinsajten och Locadi alternativt ring!

Postad

Ja att det är Locadi som är boven i dramat råder det ingen tvekan om. Jag har fått bekräftelse från vinsajten att godiset har lämnat deras lager, men sedan dess har det gått nästan tre veckor nu. Går det bara en buss i månaden Tys-Sve? Hade iofs på känn att det fanns en hake när frakten var så billig.

Postad

Det är väl Locadi som skickar ut bekräftelsen när god(i)set lämnar sajten. Detta fick jag

============================================================

Detta är LOCADI® fraktavisering för fraktorder: xxxx.

============================================================

Ert gods har upphämtats den: 2006-02-08

Ditt fraktsedelsnummer: yyyyyy

Sändningens totalvikt: 21kg

Beräknad tid för transporten är 7 till 12 arbetsdagar.

Du får ny fraktavisering när ditt gods har ankommit.

-------------------------------------------------------------------------------

Om de håller vad de lovar anländer väl lasten ca 19 Feb - 24 Feb för mig, sen är det väl upp till Bussgods att notifiera mottagaren.

Postad

Jaha, då fick jag äntligen brev med posten om min laddning från Tyskland, men det var fan inte det brevet jag gått o väntat på. Hela rasket beslagtaget av tullhelvetet i Göteborg! De plockade hela Locadis container när den kom till Sverige. Jävla bad beat det här blev...

Postad
Jaha, då fick jag äntligen brev med posten om min laddning från Tyskland, men det var fan inte det brevet jag gått o väntat på. Hela rasket beslagtaget av tullhelvetet i Göteborg! De plockade hela Locadis container när den kom till Sverige. Jävla bad beat det här blev...

Hmm, fick samma brev idag. Lyckad första beställning. Och ingen försäkring tecknade jag heller (Locadi erbjuder sådan mot viss avgift)

Då är det bara att överklaga och vänta ett par år på sin leverans. Har vi haft maximal otur eller är det hyfsat vanligt med beslag?

Postad

Jag sket oxå i försäkringen tyvärr. Det fick man ju bittert ångra. Läste att antal mottagare som fått internetbeställd alkohol beslagtagen år 2005 var 1092 stycken. Stämmer det så har ju vi haft sjuklig otur.

Och det här med att överklaga verkar lite läskigt. Man blir, eller kan iaf bli, kallad till tingsrätten för handläggning av ärendet. Vad fan ska man säga där!?! -Öhhh, kan jag få tillbax min sprit?

Då verkar det här bättre. http://euprivatimport.se/ För 200kr är man med och stämmmer staten kollektivt.

Postad
Nån som har koll på lagarna för detta egentligen?

Enligt en dom i hovrätten så är det fritt fram att beställa hem via nätet, men tydligen så fortsätter tullen att beslagta tills ärendet har prövats i HD.

Postad

Enligt en dom i hovrätten så är det fritt fram att beställa hem via nätet, men tydligen så fortsätter tullen att beslagta tills ärendet har prövats i HD.

Vet du om det målet är på väg upp till HD och om det finns nån ETA på det? Suger ju lite i sprittarmen... ;)

Postad

Vet du om det målet är på väg upp till HD och om det finns nån ETA på det? Suger ju lite i sprittarmen... ;)

går inte viss sprit upp i värde ju äldre det är? ;)

Postad

Dom skippar HD och drar det vidare till EU enligt vad jag hört. Ska tydligen vara ett förhandsbesked på gång under våren.

(Jag har beställt en gång från Vinsajten och tog då försäkringen, givetvis blev inte min leverans beslagtagen).

Postad

Gjorde en beställning från vinospritbolaget.com, verkar vara seriösa när man kollar på de ovan namngivna forumen.

Gjorde beställningen utan försäkringen ;)

Återkommer med resultat.. 8-)

Postad

Beställde från vinboden.com, och tog försäkringen som jag tror landade på 3% av den slutliga summan. Inte dyrt alls. Självklart kom varorna fram, och det är man ju självklart nöjd med. Tycker absolut inte att 3% är någon stor summa.

Kan förövrigt rekommendera vinboden.com varmt!