Gå till innehåll

Är detta rätt tänkt?


Flinta82

Recommended Posts

Om motståndaren betar: Får du: Behöver du vinna fler än:

 

Potten....................................... ......... 2 ggr pengarna ....................33% av gångerna

Halva potten....................................... 3 ggr pengarna......................25% av gångerna

En tredjedel av potten...................... 4 ggr pengarna ....................20% av gångerna

En fjärdedel av potten.................... 5 ggr pengarna........................ 16,6% av gångerna

 

 

O.s.v....

 

Tänker jag rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Blir lättare om du tar (hans bet + potten + din syn) / 100 för att få hur ofta du behöver vinna. Eller ännu lättare om du tänker i odds så ser du hur stora implicita odds du behöver för att syna.

 

tex.

Han bettar $1 in i en $3 pot. Dina potodds är 1:4 så du måste vinna 20% av gångerna. Om du beräknar din vinnstchans till 10% så behöver du egentligen 1:9 i pottodds. Du måste alltså kunna få in minst $5 till från honom i kommande rundor för att en syn ska vara korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Vad skönt!

 

Är inte så bekväm med att använda mig av odds. Tycker det är lättare att räkna i procent. Sen spelar jag rätt mycket på sportsbetting och där används ju odds inte riktigt på samma sätt. Att få 2 ggr pengarna på en fotbollsmatch betyder ju egentligen 1 ggr pengarna, medans det i poker betyder just 2 ggr pengarna (+ insatsen tillbaka givetvis).

 

Det där med hans bet+ potten + din syn / 100 förstod jag inte riktigt. Lust att utveckla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra det för det blev lite fel av bara farten :) Vad jag egentligen menade var din syn / (hans bet + pot + din syn). Dvs om han bettar 1 in i en pot på 3 och du då synar 1 så blir det 1 / (1+3+1) = 1/5 = 20% vinnstchans krävs.

Men varför ska man räkna in sin dollar som man inte lagt in än när man delar? Tankevurpa här kanske... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

--- fel

 

Aha, ja då förstår säkert alla hur det ska vara då. :roll:

 

mitt inlägg hamnade fel. Det var det jag menade. Precs som ditt hoppas jag för du har väl inte skrivit det där bara för att vara lustig?

 

Jag skrev det eftersom det ser ut som ett svar utan förklaring eller "facit" om varför det är fel.

 

Fråga: "Tänker jag rätt?"

Svar: "--- fel"

 

Är inget vidare utvecklande svar. ;)

Men om det var en felpostning du rättade till så är det ju en annan sak. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

--- fel

 

Aha, ja då förstår säkert alla hur det ska vara då. :roll:

 

mitt inlägg hamnade fel. Det var det jag menade. Precs som ditt hoppas jag för du har väl inte skrivit det där bara för att vara lustig?

 

Jag skrev det eftersom det ser ut som ett svar utan förklaring eller "facit" om varför det är fel.

 

Fråga: "Tänker jag rätt?"

Svar: "--- fel"

 

Är inget vidare utvecklande svar. ;)

Men om det var en felpostning du rättade till så är det ju en annan sak. :)

 

och nu förstår jag vad du menar. Haha allt är frid och fröjd igen.

 

Puss och kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...