Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Crypto $2/4 Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is MP2 with K :diamond: Q :spade:

UTG calls, UTG+1 calls, 2 folds, Hero raises, MP3 calls, 2 folds, SB calls, 1 fold, UTG calls, UTG+1 calls

Standardhöjning med KQo här tycker jag.

Flop: 2 :spade: J :heart: T :club: (11 SB) (5 players)

SB checks, UTG bets, UTG+1 raises, Hero reraises, MP3 folds, SB caps, UTG calls, UTG+1 calls, Hero calls

Känns som ganska standard att trebetta med öppet stegdrag till nötstegen plus två överkort. Dels för värde och dels för att eventuellt få frikort.

Turn: J :diamond: (13 BB) (4 players)

SB bets, UTG raises, UTG+1 reraises, Hero ???

Här känns det ju som att risken att jag drar dött är överhängande. Samtidigt så är ju potten minst sagt att betrakta som stor. Vad hade du gjort?

/Bjorn

Postad

Ska kanske inte uttala mig för mycket om FL men här borde en fold vara rimlig. Dina överkort räcker garanterat inte och frågan är om stegen gör det. Med tanke på bettandet känns det som att de som sämst kan ha händer som AJ, AA etc (essen är iofs mycket otroliga med tanke på pre-flop-actionen) vilket i bästa fall ger dig 4 9:or som outs.

Att SB check-cappar hela fältet på ett näst intill dragfritt bräde och sedan bettar ut när J:en paras kan jag inte tolka på annat sätt än att han just har fyllt upp sin kåk. Hans action på floppen representerade minst ett tvåpar och jag tror knappast att han fortsätter betta med T2s i det här läget. När han sedan blir 3-bettad skulle jag bli mycket förvånad om ingen sitter med JT i ett sånt här läge. Även 22 och TT är möjliga enligt mig.

FOLD!

Postad

Svårt att hitta en mer självklar fold. Hade det var bet raise fold sen din tur att agera på turn hade det kanske vart lite tvekan men i detta fallet är det bara att kasta korten så långt man kan.