Bjorn_ Postad 26 Januari , 2006 Rapport Postad 26 Januari , 2006 Crypto $2/4 Hold'em (10 handed) Preflop: Hero is BB with A 5 3 folds, MP2 calls, MP3 raises, 3 folds, Hero calls, MP2 calls Vet inte om alla ser floppen med A5o här från BB, jag valde att göra det denna gång i alla fall (antagligen misstänkte jag att MP3 försökte isoleringshöja, minns faktiskt inte). Flop: 7 5 4 (6 SB) (3 players) Hero checks, MP2 checks, MP3 bets, Hero raises Floppen är ju en riktig skrämselflopp för någon som höjt med en broadwayhand och i viss mån även med ett högt par. Det finns ju väldigt många händer man typiskt spelar från BB som kan ha träffat stege, set, tvåpar, par plus drag osv. Väljer att checkhöja med MPTK här. Inte så mycket som en bluff utan mer för att om jag har bästa handen så vill jag få händer som har odds att dra ut ska lägga sig i tron att jag har en bättre hand en vad jag har. Är sedan fi villig att lägga en hand som t.ex. 99 desto bättre. Är detta ett vettigt resonemang? /Bjorn Citera
the_loser Postad 26 Januari , 2006 Rapport Postad 26 Januari , 2006 mitt första inlägg så hoppas det blir rätt nu Jag hade foldat preflop alla ggr i veckan, även fast MP3 försöker isoleringshöja så borde ju någon av dom 2 ha något betydligt vettigare än A5o.Hade jag däremot haft A5s hade jag gått med för att se floppen. CR på floppen tycker jag är ok, förhoppningsvis slår du bort MP2 om han skulle sitta på något drag. Skulle jag bli RR av MP3 så är det fold, han kan ju bluffa ändå men tycker själv att det kostar för mycket att ta reda på det. På turn skulle jag köra en C/F alternativt C/R om jag skulle träffa något, förutsatt att MP3 höjer så klart. / TL Citera
Recommended Posts