Gå till innehåll

Studieplan för framgångsrik NLHE CG spelare?


gibb

Recommended Posts

Borjar inlagget med att be om ursakt for att jag inte kan skriva AAO ( hehe ) eftersom jag sitter i Australien just nu.

 

Hejsan! Min karnfraga far vanta, borjar med en kort introduktion.

 

Jag har lite vaga planer pa att ge pokern ett arligt forsok nar jag kommer hem fran min semester. Jag har spelat lite laglimit tidigare, och en del live med mina vanner. Det har gatt daligt men jag har haft mycket roligt. Man kan saga att min kunskapsniva ar pa den nivan att jag vet att outs, pot-odds, reads, BR och liknande, och lite om hur de fungerar men tillampar dem mera sallan.

 

Jag ar framst intresserad av poker som ett roligt fritidsintresse att dela med mina kompisar, och ambitionen ar att kunna tjana lite extra pa sidan av under tiden jag studerar pa universitetet. Jag har tankt att jag ska ta en tva eller tre manader lang tid da jag anvander en del av min fritid till att spela och forbattra mitt spel sa mycket som mojligt. Sedan ska jag forsoka utvardera resultaten sa gott det gar under den tiden, for att darefter ta stallning till om jag klarar av att uppna min ambition att tjana lite pengar under studietiden. Utvarderingsverktygen lar val bli PT och en hel massa handanalyser samt dagbok. Tycker jag inte att jag efter tre manader har potential sa ska jag halla mig till livepoker for laga insatser for nojets skull, och kanske ett par timmar i manaden med spelstudier.

 

Nivan jag siktar pa ar nog till sist nagonstans kring NL$100-NL$400 eller liknande, dar man kan ha en godkand timpenning om man vinner bra.

 

Det jag undrar ar da foljande;

 

1.) Om ni ville bli riktigt duktiga pa NLHE cashgame ( shorthanded framst ), hur skulle ni lagga upp en studieplan?

 

2.) Vilken kurslitteratur skulle ni kunna rekommendera for denna utbildning?