baller Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Har nyss installerat en ny hd (200GB Samsung 3,5 tum 8MB 7200) som komplement till min main hd och upptäcker nu att jag fått ett subtilt oljud på halsen, ett frekvent återkommande lågt hummande (zuuum...... zuuum.... zuuum...) Den nya hdns skall vara reltivt tyst egentligen så nu funderar jag om det är den gamla som jag flyttade som beter sig... grymt irriterande... speciellt när man gör andra saker i rummet ... Förslag på lösningar eller trouble shooting emotages gärna... Citera
Nidot Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Koppla ut hårdisk för hårdisk och kolla först vilken det är. Det kan vara att hårdisken sitter på nått sätt löst eller att en skada skett vid flytt eller installation. När börjar den leva om föresten? Då den arbetar eller idlar? fö. tycker jag det borde fixas ett "Dator relaterat" forum Citera
TANDEMCYKELN Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Vän, Många hårddiskar låter lite extra den första veckan, då de ställer in sig. Samsung gör hårddiskar som är väldigt tysta. Det är inte vibrationer som fortplantar sig genom chassit? Lågbudgetchassi som inte väger någonting? Citera
Betterman Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 En ny HD ska väl låta en del? Många köper ju en HD bara för dess ljud... Min hårddisk i min bärbara Dell lät mkt första veckan men det försvann snart. Dock har nu fläkten börjat låta... Citera
Micke_E Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Dock har nu fläkten börjat låta... Det gjorde fläkten i min laptop också. Smörjde den för ett par månader sedan med silikonspray, sen dess har den varit tyst Citera
stitchio Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Dock har nu fläkten börjat låta... Det gjorde fläkten i min laptop också. Smörjde den för ett par månader sedan med silikonspray, sen dess har den varit tyst Klibbat fast tro? Citera
Micke_E Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Ok, inte helt tyst då. Jag hör fortfarande ljudet av luften som flyttas av fläkten, det är svårt stt smörja bort det Citera
QoS Postad 26 Januari , 2006 Rapport Postad 26 Januari , 2006 Hade samma problem med en Seagate som låg mot lådan på något sätt och surrade, köpte en dämpad upphänningsjunka som gjorde att det försvann. Köpte min på http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010087993 - QoS Citera
Recommended Posts