Gå till innehåll

Bettingmönster hos fiskar?


Bernt

Recommended Posts

Om man aldrig gör mindre en ett pottbet är jag övertygad om att man vinner mer i det långa loppet än om man sysslar och trixlar till det med minbets.

 

Får du saftig reraise emot dig ofta när du minibetar med nöten, så borde det vara kraftigt +EV

En annan fördel är att man inte behöver riskera lika mycket när man bluffar då de kommer att lägga sig oftare mot minibluffar än mot andra som gör samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr tror jag du har fel komodo.

 

om du får en kraftig reraise blir det samma sak som en check o han bluffar.

 

vem lägger sig för minibet med K-hög el bättre liksom? tror stenhårt på att beta ganska lika (50, 75, 100%) om man har nuts, inget, el toppar för du avslöjar inte så mkt om din hand. plus att många synar för de tror du bluffar.

 

prata med vilken framgångsrik pokerspelare som helst o de kan väl inte alla ha fel? annars förstår jag inte varför fisken gör det o inte profsen.

 

har bluffat bort en del mot minibeten, fast å andra sidan har jag vunnit mkt mkt mkt mer på att inte minibeta själv utan beta normalt.

 

inte sagt att det är fel att beta lite ibland, men om man spelat en hand med potential borde potten vara 30bb+ o då blir minibeten larvig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...