gnurfen Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 0.1/0.2 NLT på Expekt, shorthanded. Det är ett rätt galet bord (även för microlimit), och jag har redan sett tre all-ins preflopp med A6 o A7 som stött på K10s osv... Alla tre av de spelarna som är med i potten nedan tillhör det löst spelande gänget. De spelar åt maniachållet. Spelare 1 ca 8 dollar (=BB) Spelare 2 ca 5 dollar (SB) Spelare 3 ca 6 dollar Själv har jag 24 dollar Nåväl, jag får QQ på knappen. Före mig har två limpat in, jag höjer till 1.50. Spelare 2 (=SB) synar Spelare 1 (=BB) all-in Spelare 3 synar all-in (ytterligare en dollar) Vad bör jag göra här? Mitt resonemang är att ingen av dem sitter nog på KK/AA, eller i alla fall så är deras möjliga händer allt från KQs och sämre, samt alla Ess med värdelös kicker, samt alla par. Är det smart att ta chansen att mitt par i damer står sig, eller är det bättre att vänta på ett bättre läge? Jag har bara lagt in 1,5 i potten. Samtidigt, de kan mycket väl blocka varandras ess, och jag måste stoppa in 6,5 till, för chansen att vinna 19 ungefär (jag räknar kallt med att spelare 2 på SB kan komma att syna. Har han satsat pengar preflopp, synar han en höjning. Så vad är smartast? Citera
BjornL1491910513 Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Beror helt på vad du tror om dem tycker jag och om de är så dåliga som de verkar hade ja nog tryckt syn. De har heller inte några djupa stackar så det förenklar synen. Du får nog inte något bättre läge än såhär mot 2 fiskar, Kanonläge! Citera
Kenny_Roger Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Lätt syn! Visst kan de ha dig dominerad men antagligen inte. Och har ingen AA/KK har du grymma odds. Så tryck in degen och håll tummarna. Citera
Tiggr Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Förstår inte du får QQ på big blind sen byter du plats med killen på knappen och han tar över BB får man göra så? Citera
gnurfen Postad 25 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2006 Bra poäng Tiggr, ändrat. Skyller på att klockan var mycket! Det som hände var att jag synade, spelare 3 gick all in han med, så vi var alla 4 all in. två av dem hade ess med skräpkicker, men enligt all logik i dessaa sammanhang, så kommer ett ess på floppen. sen var det byebye. Tycker nog ändå jag gjorde rätt som synade. Citera
Totte Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Klart du gjorde rätt som ställde in. Förutsatt att ingen har AA/KK har du monsterodds. Om två av spelarna blockerar varandras A sitter du med runt 50% chans i en 4-vägspott... Citera
Dazen Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Du spelade helt rätt... Du fokuserar för mycket på resultatet! Citera
Recommended Posts