Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Fi är en riktigt trevlig spelare som ser nästan alla floppar och som spelar lite hur som helst före floppen. Har bland annat limpat in i oöppnade potter med höga par för att i nästa hand trebetta en flervägspott ur BB med T8o. Efter floppen är han ganska passiv men har gjort ett par makalösa blufförsök.

Preflop: Hero is MP2 with Q:club:, A:spade:.

UTG calls, 2 folds, Hero raises, 4 folds, UTG 3-bets, Hero caps, UTG calls.

Given cap mot en sån spelare tycker jag. Limp-höjningen stör ju ordningen lite men han har spelat konstigt i en timme.

Flop: (9.50 SB) 7:heart:, 5:heart:, 2:diamond: (2 players)

UTG bets, Hero raises, UTG 3-bets, Hero calls.

Höjningen är given, men jag blir orolig av trebetten. Han brukar som sagt lugna ner sig ganska mycket efter floppen.

Turn: (7.75 BB) Q:diamond: (2 players)

UTG bets, Hero calls.

Träff, så showdown blir det vad som än händer. Jag funderar såklart på höjning men kan inte riktigt bestämma mig. Känner mig väldigt osäker på värdet av en höjning här.

River: (9.75 BB) 8:heart: (2 players)

UTG bets, Hero calls.

Ser ingen som helst anledning att höja.

Final Pot: 11.75 BB

Postad

Om det har hade varit min forsta hand mot Fi och om Fi vore en tankande spelare skulle jag satta honom pa KK eller AA pga limp/raise preflop samt det aggressiva spelet pa senare gator.

Om vi antar att du alltid tidigare har sett honom hoja preflop med KK eller AA, dvs du ar ratt saker pa att han INTE har KK eller AA i den har handen. Da tycker jag det ar en given raise pa turn eftersom de enda hander som slar dig ar 77, 55, 22, Q7, Q5, Q2.

Postad
Om det har hade varit min forsta hand mot Fi och om Fi vore en tankande spelare skulle jag satta honom pa KK eller AA pga limp/raise preflop samt det aggressiva spelet pa senare gator.

Ja, det skulle man ju göra. Men skulle du vara så säker att du hade foldat turn?

Om vi antar att du alltid tidigare har sett honom hoja preflop med KK eller AA, dvs du ar ratt saker pa att han INTE har KK eller AA i den har handen. Da tycker jag det ar en given raise pa turn eftersom de enda hander som slar dig ar 77, 55, 22, Q7, Q5, Q2.

Som sagt är det min uppfattning att han före floppen spelar lite hur som helst. AA eller 42. Då är det ju fler händer än de du räknar upp som slår mig. Men oavsett hur många eller få händer som slår mig tyder ju hans floppspel på att han faktiskt har något.

Postad

Lite tveksam till flopphöjningen eftersom du ger honom möjlighet att värdebeta alla par samt AK. Om han har något par så bör du ju kunna få tre stora bet av honom så jag vill se en höjning på turn eller river, primärt turn eftersom han då betalar av med alla drag. Fördelen med en riverhöjning är att den kan kännas extremt tung att kontrahöja med ett risigt tvåpar eller liknande så att han därmed inte alls får samma värdebetsmöjligheter om han slår dig.