Gå till innehåll

Kontor för poker där man kan arbeta sida vid sida?


Verdi

Recommended Posts

Alltså, är inte en av dom STORA fördelarna att just SLIPPA gå upp 07:00 varje morgon?

Även om tanken är god så vill det till diciplin i massor när klockan ringer 07:00 och du vet att du mycket väl kan ställa fram klockan 3 timmar till.

 

Jag är pokerspelare och gillar att sova 8-9h/dag. Är dte bra eller dåligt att sova bort så mkt av livet? (Många klarar sig på 7)

Är dte bara för att man är trött på morgonen d man vaknar man sover mer än de normala antalet timmar ?

 

Nej det är inte farligt om du inte snittar runt 10-11 timmar per dag. Alltså snittar, och inte någon enstaka gång. 7-8h är väl normen men själv så försöker jag sova runt 6h för att sedan ta en 20 minuters-lur på eftermiddagen. Detta tycker jag funkar mycket bättre än att sova längre under natten. Jag är trött oavsett om jag sover 6 eller 8 timmar när jag kliver upp.

 

Sorry att detta var OT...

 

EDIT: Med "farligt" att sova för länge baseras på en undersökning som då säger att man förkortar livet med typ 5-10 år eller något. Aftonbladet var källan så man ska väl inte dra på för stora växlar men som med mycket är lagom bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sorry att detta var OT...

 

EDIT: Med "farligt" att sova för länge baseras på en undersökning som då säger att man förkortar livet med typ 5-10 år eller något. Aftonbladet var källan så man ska väl inte dra på för stora växlar men som med mycket är lagom bäst.

 

jo, utslaget blir någon timme extra sömn per dag några år bortsovna i slutändan, sov inte alls och man förlänger livet himla mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett program som heter TOR (The Onion Ring).

Det består av ett hundratal proxys som står runt om på jorden.

När man surfar eller spelar genom det kastas datapaketen runt lite innan det skickas till slutdestinationen. Det gör det på gränsen till omöjligt att se avsändaren.

 

Gratis och används av olika länders säkerhetstjänster:

http://tor.eff.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som hade varit intresserad av detta i Göteborg? Hyra ett kontor nånstans o ha till att lira poker? Man skulle ju lätt kunna ha det till annat också - sitta o köra bilspel eller shooters eller vad som helst, men framförallt som ett pokerkontor. Jag har inte helt bestämt vad jag själv tycker om idén, men är det fler som är nyfikna så kan man ju snacka om det...

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som hade varit intresserad av detta i Göteborg? Hyra ett kontor nånstans o ha till att lira poker? Man skulle ju lätt kunna ha det till annat också - sitta o köra bilspel eller shooters eller vad som helst, men framförallt som ett pokerkontor. Jag har inte helt bestämt vad jag själv tycker om idén, men är det fler som är nyfikna så kan man ju snacka om det...

 

:)

 

Jag känner väl lite samma sak men såfall runt malmö området... kunde varit nyttigt som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Jag är otroligt sugen på ett kontor och kan hjälpa till att fixa nåt om det är vad som krävs för att verkligen dra igång något. Jag pratar om göteborg.

 

För övrigt så håller jag med om att det är ett rätt stort problem att man helst vill spela kväll/natt för lönsamheten men samtidigt så är lönsamheten på mina games (FL SH) rätt bra ändå så jag så länge jag kan tjäna 500 kr/timman så är jag väl rätt nöjd ändå.

 

Hursomhelst, PMa gärna mig folk som är sugna som skulle ta ett kontor eller har ngåra andra tankar. Angående GBG alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kallas ventrilo. Har faktiskt aldrig förstått mig på att LANa och sånt förutom att man kan ha en gemensam rökpaus.

 

FÖRDELAR MED VENTRILO O DYLIKT:

1.Kostar inget

2.Spelar ingen roll vart diverse människor bor bara att de har internet

3. Exakt lika roligt tycker jag

 

NACKDELAR:

Ingen gemansam rökpaus:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt internetgeneration där.. när man slutar "förstå" varför folk vill umgås IRL kanske man ska komma ut lite oftare... har du online flickvän också med webcamsex...

 

 

 

Det kallas ventrilo. Har faktiskt aldrig förstått mig på att LANa och sånt förutom att man kan ha en gemensam rökpaus.

 

FÖRDELAR MED VENTRILO O DYLIKT:

1.Kostar inget

2.Spelar ingen roll vart diverse människor bor bara att de har internet

3. Exakt lika roligt tycker jag

 

NACKDELAR:

Ingen gemansam rökpaus:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt internetgeneration där.. när man slutar "förstå" varför folk vill umgås IRL kanske man ska komma ut lite oftare... har du online flickvän också med webcamsex...

 

men snälla kom igen. Om man nu vill umgås o spela poker samtidigt så drar man ju ihop polarna och spelar hemma hos någon. Och sen att umgås IRL...Vi pratar väl om online saker här? eller?

 

Drar bara lite tips för hur man drar ner kostnaderna marginellt! Eftersom hyran är ju den största avgiften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...