Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har precis börjat med FL och tycker det är riktigt roligt. Vanligen spelar jag NL100. Har börjat lira FL 2/4 och 3/6 men märker att det är småfrustrerande ibland eftersom folk är väldigt synvänliga.

Handen nedan är ett exempel på hur jag spelat de senaste dagarna.

Readen på spelarna är att thekingB synar allt. Några händer tidigare har han synat ner hela vägen med 52o mot min AA och träffar 5:an för 2par på river :? Han ser alla floppar och träffar han något synar han ner allt som oftast.

Veikko62 har jag ingen speciell read på då han inte gjort vidare väsen av sig innan men som de flesta andra på bordet vill han för ofta se en flop. Att han sitter med så lite i stacken gör att jag tutar och kör på.

Min fråga är spelet fram till river. Är det allt för aggressivt eller är det standard? Min reraise på turn? Idiotiskt att beta river? Även fast jag tror jag leder

Seat 2: Veikko62 ($41.05 in chips)

Seat 3: I_Grind_U ($158.40 in chips)

Seat 5: redwood34 ($245.40 in chips)

Seat 7: jbustus ($77.25 in chips)

Seat 8: thekingB ($163.50 in chips)

Dealt to I_Grind_U [ 5 :heart: ,5 :diamond: ]

ANTES/BLINDS

redwood34 posts blind ($1), jbustus posts blind ($2).

PRE-FLOP

thekingB bets $4, Veikko62 calls $4, I_Grind_U calls $4, redwood34 folds, jbustus calls $2.

FLOP [board cards 5 :club: ,2 :diamond: ,3 :spade: ]

jbustus checks, thekingB bets $2, Veikko62 bets $4, I_Grind_U bets $6, jbustus folds, thekingB calls $4, Veikko62 calls $2.

TURN [board cards 5 :club: ,2 :diamond: ,3 :spade: ,9 :club: ]

thekingB checks, Veikko62 checks, I_Grind_U bets $4, thekingB calls $4, Veikko62 bets $8, I_Grind_U bets $8, thekingB calls $8, Veikko62 calls $4.

RIVER [board cards 5 :club: ,2 :diamond: ,3 :spade: ,9 :club: ,K :heart: ]

thekingB checks, Veikko62 checks, I_Grind_U bets $4, thekingB folds, Veikko62 calls $4.

Jag skulle gärna få kommentarer från varje gata :D

Postad
Håller med rambler och säger att du inte kan spela den annorlunda. Har han limpat med A4 eller 64 får vi leva med det.

Bra spelat, måste bara poängtera att sitter fi med iaf 64 lär han inte check-syna på river ? :P

Postad
Jag är nog böjd att hålla med om att det är läge att lägga då UTG höjer. Har jag fel? I så fall, varför?

Vad jag är inne på är att 55 kanske vore spelbar om vi kan återhöja och hamna heads-up mot UTG. Men det går ju inte eftersom en spelare till har kallsynat.

Postad
Jag är nog böjd att hålla med om att det är läge att lägga då UTG höjer. Har jag fel? I så fall, varför?

Readen på UTG är att fi är väldigt lös. Han ser alla floppar och höjer med any2 pf. Kanske därför jag borde återhöja redan preflop eller?

Postad

Jag skulle vilja höra lite åsikter från de verkliga FL-experterna, men det är väl så att låga par ska spelas antingen heads-up, och då kan man höja för att försöka isolera mot en spelare, eller mot många spelare, och då vill man komma in billigt för att floppa set. I den aktuella handen kommer du varken in billigt eller mot tillräckligt många spelare (och du kan inte bli heads-up), så jag tror att det är ett förlustspel i längden.

Postad

Min fråga är spelet fram till river. Är det allt för aggressivt eller är det standard? Min reraise på turn? Idiotiskt att beta river? Även fast jag tror jag leder

Seat 2: Veikko62 ($41.05 in chips)

Seat 3: I_Grind_U ($158.40 in chips)

Seat 5: redwood34 ($245.40 in chips)

Seat 7: jbustus ($77.25 in chips)

Seat 8: thekingB ($163.50 in chips)

Dealt to I_Grind_U [ 5 :heart: ,5 :diamond: ]

ANTES/BLINDS

redwood34 posts blind ($1), jbustus posts blind ($2).

PRE-FLOP

thekingB bets $4, Veikko62 calls $4, I_Grind_U calls $4, redwood34 folds, jbustus calls $2.

Synen tycker jag är helt rätt!

FLOP [board cards 5 :club: ,2 :diamond: ,3 :spade: ]

jbustus checks, thekingB bets $2, Veikko62 bets $4, I_Grind_U bets $6, jbustus folds, thekingB calls $4, Veikko62 calls $2.

Visst ligger det en farlig bräda ute men du har ändå topset och brädan blir inte mindre farlig ju fler kort som kommer.

Tycker att du inte ska miniraise utan effektivt beta pot. Det är redan 20$ i poten och du miniraisar med 2$?

Antingen syn eller potbet. är jag helt fel ute?

TURN [board cards 5 :club: ,2 :diamond: ,3 :spade: ,9 :club: ]

thekingB checks, Veikko62 checks, I_Grind_U bets $4, thekingB calls $4, Veikko62 bets $8, I_Grind_U bets $8, thekingB calls $8, Veikko62 calls $4.

Du visar dig svag när du bara betar så lite men det kanske är tanken. Dock väldigt farligt spelat, oddsen för att syna på drag är ju grymma!

Färgdrag, A4,67 är bara några av de kombinationerna som kan slå dig om ett kort kompletterar brädan.

RIVER [board cards 5 :club: ,2 :diamond: ,3 :spade: ,9 :club: ,K :heart: ]

thekingB checks, Veikko62 checks, I_Grind_U bets $4, thekingB folds, Veikko62 calls $4.

Veikko har ju check-call eller checkraise hela tiden. När han checkraisar dig på turn är den enda handen som kan ha förbättrats är 99.

Om han inte slowplayat stegen men jag hade nog betalt av det i såfall.

Sry, såg inte att det var fixed limit. Då har jag inte mycket att klaga på ditt sätt att spela handen!