Gå till innehåll

NL - Leder preflop+flop, fisken bettar in i dig på turn?


Wharic

Recommended Posts

Det här hände mig för ett tag sedan på ett small stakes bord.

 

KQo sen position. Standardhöjning med 4xBB. 3-4 callers

Floppen kom Q74 rainbow och det checkas fram till mig. Jag betar pot och får syn av två.

Turn kommer T och skapade förmodligen en tvåfärg på bordet. Helt plötsligt bettar en shortstack i tidig position halvpot!

 

Vad menas? Min första tanke var att nu har han träffat tvåparet och kunde inte hålla sina fingrar i styr. Eller så limpade han med AQ, träffade ett set eller vad som helst som slår mig. Vilka händer bettar där som jag faktiskt slår? Om han verkligen har en hand så borde han väl ha försökt sig på en check-raise?

 

Med en person bakom mig så foldade jag handen vilket kanske var vekt. Killen bakom synade så jag har facit :)

 

* Rp, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle gissa på att han satt på KJ eller 8,9s så han sitter på över-under steg drag eller om det nu vart två kort i färg för honom så har han outs där med.

och genom att beta försöker dra en bluff och även hoppas på att kanske nån nu bara synar istället för att igen beta pott eller tom mer än det då han bara vill se billigt. men även få upp potten en anning om han skulle träffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...