Gå till innehåll

Haka på till WSOP 2006!


HeyJohan

Recommended Posts

  • Svars 104
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu har vi ett förslag till er (även de som inte har signat via Pokerforum):

- Buy-in till Main Event

- Resa

- Boende

 

Pris: 120.000 VIP

 

Åldersgräns: 21 år

 

TILT

Värdet är ju sjukt mycket högre än allt annat i shoppen. Tex dyraste klockan är värd ca 50 000 kr och kostar 220 000 vip. Detta paket är ju värt dubbelt så mycket och kostar 100 000 vip mindre..

 

Ni har inte tänkt och ha något liknande erbjudande för nån EPT tävling, som alla under 21 kan satsa på istället?

Blir att försöka få tag i ett fint falsklegg annars :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har vi ett förslag till er (även de som inte har signat via Pokerforum):

- Buy-in till Main Event

- Resa

- Boende

 

Pris: 120.000 VIP

 

Åldersgräns: 21 år

 

TILT

Värdet är ju sjukt mycket högre än allt annat i shoppen. Tex dyraste klockan är värd ca 50 000 kr och kostar 220 000 vip. Detta paket är ju värt dubbelt så mycket och kostar 100 000 vip mindre..

 

Ni har inte tänkt och ha något liknande erbjudande för nån EPT tävling, som alla under 21 kan satsa på istället?

Blir att försöka få tag i ett fint falsklegg annars :(

 

Jo fast wsop erbjudandet kan bli värt mkt mera i reklam och goodwill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macroman, det beror ju helt och hållet på antal bord och nivå...

 

Jo, jag vet men man får väl anta att medelspelaren spelar NL 50 - NL 200 men visst något tydligare kunde jag varit.

 

Jag är dock nöjd med Wedos uppskattning!

 

På NL 200 SH blir det iaf 55-60 VIP per Timme och bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag helst skulle vilja ha är buy-in till ett $1500 event. Man kanske kunde bli ett stort gäng då? Resa+ hotell är ju otroligt enkelt att fixa på egen hand och har man buy-in till ett event så ser man till att man fixar fram dessa stålar. Jag kommer nog hur som helst åka till vegas i sommar, så vi syns där. Kommer skaffa ett konto på Heypoker om det dyker upp något fint i den här tråden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag helst skulle vilja ha är buy-in till ett $1500 event. Man kanske kunde bli ett stort gäng då? Resa+ hotell är ju otroligt enkelt att fixa på egen hand och har man buy-in till ett event så ser man till att man fixar fram dessa stålar. Jag kommer nog hur som helst åka till vegas i sommar, så vi syns där. Kommer skaffa ett konto på Heypoker om det dyker upp något fint i den här tråden...

 

Håller med. Mentalt är det lättare att tänka att man betalar en resa till Vegas och hotell än att man pröjsar 10000kr ur egen ficka för att spela en turnering. Men i slutändan är det ju egentligen samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macroman, det beror ju helt och hållet på antal bord och nivå...

 

Jo, jag vet men man får väl anta att medelspelaren spelar NL 50 - NL 200 men visst något tydligare kunde jag varit.

 

Jag är dock nöjd med Wedos uppskattning!

 

På NL 200 SH blir det iaf 55-60 VIP per Timme och bord.

 

Jaha, då blir det 6h/dag i 3 månader alltså! Tur man har ett jobb att vila upp sig på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag helst skulle vilja ha är buy-in till ett $1500 event. Man kanske kunde bli ett stort gäng då? Resa+ hotell är ju otroligt enkelt att fixa på egen hand och har man buy-in till ett event så ser man till att man fixar fram dessa stålar. Jag kommer nog hur som helst åka till vegas i sommar, så vi syns där. Kommer skaffa ett konto på Heypoker om det dyker upp något fint i den här tråden...

 

Håller med. Mentalt är det lättare att tänka att man betalar en resa till Vegas och hotell än att man pröjsar 10000kr ur egen ficka för att spela en turnering. Men i slutändan är det ju egentligen samma sak.

 

+ att man får friheten att själv lägga upp sin resa. Upplägg: I shoppen finns det så man kan köpa in sig i ett visst bestämt $1500 NL event för sina vips, Krav: Man bär Heypoker-kläder under spelet. Alla träffas och har kul. Finns ett aber, jag är inte mannen med makten :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

isf lär det väl bli lägre än 60 000 VIP

 

Jag menar, ca 7000 kr kostar flyg t.o.r från Arlanda - Las Vegas

hotell ca 500 kr (per person vid dubbelrum om man är etvå..) det blir kanske 6000 kr för två veckor.....

 

13 000 kr värde... släng på 7000 kr i lyx kanske ännu en vecka där etc..totalt 3 veckor? och lite fräshare o centralare hotell..

 

Totalt: 20 000 kr värde. Kan väl knappast bli hela 60 000 VIP

om 120 000 VIP är värt ca 100 000 kr (10k dollar + resa o hotell)

 

Blir väl närmare ca 30 000 VIP..

 

edit: såg att ni tog med några turneringar oxå, givetvis blir det lite högre VIP då...detta tycker jag man kan skippa och betala själv :)

 

Om du tänker efter och räknar en gång till får du helt nya siffror.

Av de vanliga produkterna i shoppen att dömma är 1 VIP värd ca 20 öre vilket innebär att 1:- är 5 VIP

 

20 000kr*5=100 000 VIP

 

Tror man får vara mer än nöjd över att få resan för 60 000 VIP ;)

Vill du sedan plussa på 60 000 VIP för att spela Main Event har du ett sjukt övervärde på turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillagt på förstasidan:

 

Klädkrav: Trivsamma kläder. Självklart vill vi inte att några spelare som följer med bär andra siters kläder, men vi har inget direkt krav att ni ska ha Heypoker-kläder. För er som väljer att bära en Heypoker-kavaj så utgår fickpengar.

 

:)

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...