Gå till innehåll

Taktik för att nå Unibet Pokermiljonen?


Gavle_Borg

Recommended Posts

tjena, jag har en fråga om lite tips att tänka på..vad som är ganska normalt o gå all in på i en turnering är ju när stacken är 5-10xbb...min fråga är en helt annan.. ska nämliga kvala till pokermiljonen nu om cirka 45 min,, när bör man gå all in pre för att nå dom 5 platserna till söndagsfinalkvalet...en viss % av medelstacken...eller om man har en viss % av 5:ans stack.. tacksam för alla svar..snäll skynda på så jag hinner fundera lite osv :D

 

* RP, tidigare "unibet pokermiljonen" och flytt till nybörjarfrågor - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena, jag har en fråga om lite tips att tänka på..vad som är ganska normalt o gå all in på i en turnering är ju när stacken är 5-10xbb...min fråga är en helt annan.. ska nämliga kvala till pokermiljonen nu om cirka 45 min,, när bör man gå all in pre för att nå dom 5 platserna till söndagsfinalkvalet...en viss % av medelstacken...eller om man har en viss % av 5:ans stack.. tacksam för alla svar..snäll skynda på så jag hinner fundera lite osv :D

 

Hahahahaaha! Ganska rolig fråga. Om det är så att det finns ett säkert recept på frågan, alltså hur man går all-in för att nå de fem bästa platserna, vill jag också vet det! Det låter som att det är jätteenkelt på det sätt frågan är ställd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar man info om kvalet? Kollade runt på unibets pokersida men såg ingenting om PM. Har du spelare så det räcker eller varför promotar de inte kvalet lite? Jag har inte sett någon reklam för detta alls!

 

fick ett mail hemskickat om det, verkar ju rimligt att det ska stå ngnstans på hemsidan också kan man tycka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max 500 spelare på söndagsfinalen, ger de bara ut 2 platser oavsett hur många som spelar satelliten?
Resten blir väl cash..

 

Var inte så säker på det!

 

I slutet av förra kvalet drog de väl in lite extra cash?

 

Jag kommer inte spela förrän jag vet att mina kvalpengar inte går till skumpa till Denize Lopez!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max 500 spelare på söndagsfinalen, ger de bara ut 2 platser oavsett hur många som spelar satelliten?
Resten blir väl cash..

 

Var inte så säker på det!

 

I slutet av förra kvalet drog de väl in lite extra cash?

 

Jag kommer inte spela förrän jag vet att mina kvalpengar inte går till skumpa till Denize Lopez!

 

Som sagt, när jag kvalade in till omgång 2 av PM var det inga pengapriser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar man info om kvalet? Kollade runt på unibets pokersida men såg ingenting om PM. Har du spelare så det räcker eller varför promotar de inte kvalet lite? Jag har inte sett någon reklam för detta alls!

 

Hittade informationen då man väl loggat in!

Märkligt. Vill Unibet inte ha nya kunder? De borde ju använda PM för att locka nya kunder kan man tycka.

Men servrarna överlever väl inte fler kunder :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, på unibets hemsida finns en massa info om pokermiljonen, om det nu är nåt att sträva efter.

Ofta kommer nån superklonkande nörd att ro hem splet på en sinnessjuk utdragning på river eller nåt.

 

Taktiken borde ju vara samma som alltid, låt de mest galna skjuta ut sig ur turneringen i de första rundorna, chilla lite, postfold ett tag, eventuellt spela några riktigt fina händer o klonkar för å bygga hög med marker.

Växla tempo och tajma in växlingarna me dina kort, byt stil under turneringen från WT till LAG till TAG.

 

I slutändan kommer nån att klonka hem det hela, hoppas du har den turen till slut, jag kommer oxå att testa så vi kanske möts på unibet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar man info om kvalet? Kollade runt på unibets pokersida men såg ingenting om PM. Har du spelare så det räcker eller varför promotar de inte kvalet lite? Jag har inte sett någon reklam för detta alls!

 

Hittade informationen då man väl loggat in!

Märkligt. Vill Unibet inte ha nya kunder? De borde ju använda PM för att locka nya kunder kan man tycka.

Men servrarna överlever väl inte fler kunder :-)

 

Jag hittade all info via länk på UNIBETS första sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar man info om kvalet? Kollade runt på unibets pokersida men såg ingenting om PM. Har du spelare så det räcker eller varför promotar de inte kvalet lite? Jag har inte sett någon reklam för detta alls!

 

Hittade informationen då man väl loggat in!

Märkligt. Vill Unibet inte ha nya kunder? De borde ju använda PM för att locka nya kunder kan man tycka.

Men servrarna överlever väl inte fler kunder :-)

 

Jag hittade all info via länk på UNIBETS första sida.

 

Ok, det hade lagt den på huvudsidan och inte på pokersidan som jag min nöt trodde. Nästan lika duktiga som stockholmsförsöket som lyckats gömma den viktigaste länken (Dina Skattebeslut) som jag letade efter i 20 minuter innan jag insåg att den där lilla bilden faktiskt var en länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena, jag har en fråga om lite tips att tänka på..vad som är ganska normalt o gå all in på i en turnering är ju när stacken är 5-10xbb...min fråga är en helt annan.. ska nämliga kvala till pokermiljonen nu om cirka 45 min,, när bör man gå all in pre för att nå dom 5 platserna till söndagsfinalkvalet...en viss % av medelstacken...eller om man har en viss % av 5:ans stack.. tacksam för alla svar..snäll skynda på så jag hinner fundera lite osv :D

 

* RP, tidigare "unibet pokermiljonen" och flytt till nybörjarfrågor - QoS *

Som jag förstår din fråga så ville du på 45 minuter ha en redogörelse för hur man spelar vinnande poker..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha kul tråd.. Jag ska spela en 25 dollars freezout snart.. hur ska jag göra för att vinna den? Ska jag raisa med A-A och sen checka på träff o sedan slå om efter höj för att sedan checka river och hoppas på höj o sen slå om med all-in? :D Ska jag äta en apelsin samtidigt som jag spelar? Tror ni jag vinner då? ;)

 

Nej nu var det nog häcklat.. lira abc poker.. Trolla inte, lira på korten. A-K, A-Q, A-J, A-10, Höga suited Connectors, som lägst 10-9.. lira kanske A-X suited? pocket par över 5.. Höj på dem alla syna dock bara All-ins med A-K och A-A - 10-10, det borde räcka rätt långt.. Folda A-2 o liknande, du sitter oftast upp emot högre kicker endå, sätter dig bara i tråkiga situationer när du får träff på A.. Vet inte, kommentera gärna hur jag tänker folket!

 

Borde det inte räcka en bit iaf? Och med flytet på sin sida kanske enda fram? Utom i headsup där erfarenhet är allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man misstänker att motspelarna är rejält mycket bättre än en själv så kan all in vara ett hyggligt vapen enligt Sklansky i "tournament poker for advanced players".

Sklanskys system går ut på att man mot en höjning går all in med AA, KK och AKs.

Har ingen höjt så går man in med alla par, alla Axs och alla suited connectors ner till 34s.

På det viset slipper man fatta beslut på senare gator och man utnyttjar att mer erfarna spelare ogärna riskerar en stor del av sin stack om de inte vet att de ligger mycket före.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kan väl lägga till: Ge aldrig upp. Vanligaste nybörjarfelet är väl att

- Spela upp stacken en bra bit och ligga på top 20%.

- Åka på en nit och se sin tidigare bra position reduceras med tillhörande halverad stack.

- Deppa ihop och börja spela dåligt

- Åka ut några händer senare

Kan lägga till att åtminstone varannan gång jag kommit till ett finalbord har jag varit uträknad någon gång under vägen dit.

Kan man komma till ett finalbord efter att ha legat 86 av 87 kvar med 1.5BB i stacken?

Då krävdes förstås tur också, men utan förmågan att behålla spelet även i motgång hade turneringen slutat där.

 

Har för övrigt samma funderingar som originalpostaren - Låt vara från en annan nivå. Har kvalat in via en sat till €100 WSOP-kvalet på Unibet i morgon kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...