Gå till innehåll

JW Turnerar


jw1700

Recommended Posts

Efter ett ganska sanslöst senaste halvår gällande turneringsspel på nätet tänkte jag här föra en dagbok över mitt turneringsspelande under 2006. Detta för att dela med mig lite av mina erfarenheter samt faktiskt få en korrekt och tydlig bokföring över hur saker och ting går.

 

Kort beskrivning av mig själv; Jag är snart 35 år och bor i Uppsala med sambo och 5 (ja fem) barn. Yrkermässigt har jag eget företag. Det egna företaget tillsammans med den stora familjen gör att jag inte hinner vara med i så mycket turneringar som jag skulle vilja, men målet är ändå minst en per dag.

 

Bakgrund gällande poker; Jag spelar i princip enbart NL Holdem turneringar med en buy in på 30e till 300e. Under det senaste halvåret har jag 4 större turnerningssegrar:

 

September 2005 B2B 60.000e guaranteed. Vinst 12400 euro

November 2005 Partypoker 35.000$ guaranteed (35 dollar med fria rebuys) Vinst 11000 dollar.

Januari 2006 Partypoker 300 $ i buyin vinst 23.400$ och slutligen

Januari (22) 2006 B2B:s 8.000 guaranteed 75 e buy in och 2850 e i vinst.

 

Det är dock historia nu och det går som bekant inte att leva på gamla meriter.

 

Jag startat nu med en kassa på 3.000 dollar. Den kommer att användas både på sighter med euro och dollar men jag försöker översätta allt till dollar för enkelhetens skull. De sighter jag främst använder är:

 

Partypoker: Nick jw1700

B2B: Nick jw17(HeyPoker). Har även konton på andra B2B sighter och samtliga börjar med jw17.

 

Startkassan är 3.000 dollar.

 

Vissa turneringar kommer jag att kommentera under pågående spel här på pf. Andra turneringar kommer kommentarerna efteråt.

 

Hälsn

JW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lyckönskningarna och visst kan man leva på gamla meriter i poker, helt rätt, men det är ju inte lika kul då...;)

 

Jag drar igång det hela med 30e freezout på b2b 13.15 idag.

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 30 e

Utgående kassa: 2.963$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja. En imponerande start på denna dagbok.

 

Av 131 deltagare åkte jag ut efter 20 minuter på 111 plats. Detta trots ganska bra händer. Några spelade jag bra och andra katastrofalt dåligt.

 

Nya tag kommer att tas till kvällen på 75e på B2b och Partypoker.

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 0 e

Utgående kassa: 2.963$

 

JW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll, måndag, är det två turneringar som är aktuella. Det är b2b:s 75e och Partypokers 100+9 dollar.

 

B2b startar 21.00 och Partypoker 22.00

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 211 $

Utgående kassa: 2.752$

Vinst: 0$

 

Antal deltagande turneringar: 1

Antal "In The Money": 0

 

Kommer in med lite kommentarer under turneringarna om möjligt, annars blir det direkt efteråt.

 

JW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drar igång det hela med 30e freezout på b2b 13.15 idag.

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 30 e

Utgående kassa: 2.963$

23% rake? :?

 

Är väl på grund av valutakonvertering eller?

 

Helt rätt. B2b-turneringen är i Euro och redovisningen i Dollar därav skillnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det paus i 75 e turneringen. 152 startade och jag ligger på 19:de plats i paus. Jag har gjort en rebuy under första rundan men det blir ingen addon.

 

Bortsett från en usel inledning har det gått sakta men säkert uppåt.

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 303 $

Utgående kassa: 2.661$

Vinst: 0$

 

Antal deltagande turneringar: 1

Antal "In The Money": 0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man ute ur 75 e på 61 plats. Ofokuserat spel som ledde till några misstag sen var man borta. Förlorade sista potten dem D K opå handen mot 49os. Vad han tänkte på som följde med hela vägen och klonkade en 4 på rivern har jag faktiskt ingen aning om. Han var chipleader innan och riskerade halva sin stack. Obegripligt men, thats poker som det sägs...

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 109 $

Utgående kassa: 2.661$

Vinst: 0$

 

Antal deltagande turneringar: 2

Antal "In The Money": 0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100$-turneringen på Party igår kväll gick inte heller något vidare.

 

Jag känner igen det här fenomenet sen tidigare turneringsvinster. Jag spelar ganska okoncentrerat och framför allt spelar jag på tok för många händer vilket ofta leder till en enda sak - utslagning.

 

Till den känslan försvinner kommer jag att ta det lugnt. Dagens enda spel blir

b2b:s 30 e klockan 13.15.

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 37 $

Utgående kassa: 2.661$

Vinst: 0$

 

Antal deltagande turneringar: 3

Antal turneringar In The Money: 0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dåliga känslan för poker håller tyvärr i sig.

 

Dagens 30e slutade på 61 plats av 133 deltagare. Ytterligare ett dåligt resultat. Dock är det, som ni vet, tar det ofta ett tag mellan vinsterna på turneringar och det är för tidigt att såga sig själv, men det som irriterar mest är att inte spelet kännts bra. Blir därför en kort paus och förhoppningsvis en fortsättning i morgon.

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 0 $

Utgående kassa: 2.661$

Vinst: 0$

 

Antal turneringar: 4

In The Money: 0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Visst jag ska bli bättre på att posta nyckelhänder så att vi har någo att diskutera.

 

Jag har egentligen ingen kalender som jag strikt följer när det gäller turneringarna. Men jag är ofta med på B2B:s 30 e 13.15 och Partypokers 100$ klockan 22.00. Missar heller inte de större b2b turneringarna på torsdagar och ibland tisdagar.

 

Jag är just nu med på 30e på b2b och i och med den turneringen ser statistiken ut så här:

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 37 $

Utgående kassa: 2.624$

Vinst: 0$

 

Antal turneringar: 4

In The Money: 0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johansen: Ja den var fin...

 

Äntligen In the money på 30 e i går. Var chipleader med 15 kvar men fick då en jobbig hand som jag gärna vill ha synpunkter på mitt spel och hur ni skulle ha spelat. Tyvärr (om jag inte missat det helt) finns ingen Handhistorik på turneringarnahos B2B (Heypoker) och därför får jag försöka återge den i efterhand.

 

Det är 15 spelare kvar och jag sitter tvåa efter BB. Spelet har varit extremt tight bortsett från jag själv och en till som sitter som 4 efter BB. Jag har 41000 i marker och den andra aggressiva har cirka 30.000. Medel låg, om jag minns rätt på 20.000. Blindsen är 500/1000 och följande händer:

 

Jag öppnar QQ. Höjer till 3.500. Alla foldar till den andra aggressiva (kallar honom A framöver). Han callar. Resten foldar.

Floppen kommer 269 os. Potten är 8500 jag bettar 7500 i tron att han kommer att folda alternativt har ett lägre pocketpar. Han callar. Ytterligare ett underkort som inte påverkar spelet kommer på turn. Jag satsar 10.000 han callar. Ytterligare ett lågt kort på rivern. Jag checkar för säkerhetsskull och förväntar mig en check eller all in. Han betar 10.000 och jag följer med. Givetvis visar han upp AA. Hur skulle ni gjort?

 

Efter detta spel tappade jag koncentrationen och åkte ut på en hand som jag redan glömt på 14:de plats...

 

Efter turneringen ser det ut så här:

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 0 $

Utgående kassa: 2.714$

Vinst: 90$

 

Antal turneringar: 5

In The Money: 1

 

Dagens turneringsschema ser ut som följer:

 

B2B 13.15 30 e

B2B 21.00 200 e (25.000 guaranteed)

Partypoker 22.00 100$ + 9$

 

Efter dessa anmlningar ser statistiken ut som följer:

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 392 $

Utgående kassa: 2.322$

Vinst: 90$

 

Antal turneringar: 5

In The Money: 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens 30 e är slut. 145 deltagare och mitt äventyr slutade på 18:de plats, det vill säga ITM. Blygsam vinst; 59e, men ett plus i alla fall. Dagens turnering var en ordenlig berg och dalbana för min del där jag tyvärr jagade ett färgdrag och på det blev sättet blev av med hela min stack. Med rätt klonk hade jag dubblat upp mig och varit solklar chipleader. Måste bli bättre på att motstå färgdrag och öppna stegdrag...

 

Nu är det dags att ladda inför kvällens 200 e på B2b och 100$ på Party.

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 355 $

Utgående kassa: 2.395$

Vinst: 163$

 

Antal turneringar: 6

In The Money: 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200 e går fortfarande bra. Är på top 10. Åkte dock ut från Partys 100$ på 171 plats av 268. Jag hade KK och gick all in mot QQ som givetvis träffade en tredje Q på turn.

 

Läget efter detta uttåg är:

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 235 $

Utgående kassa: 2.395$

Vinst: 163$

 

Antal turneringar: 7

In The Money: 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var dagens spel över. Även om det alltid känns tråkigt att åka måste jag vara nöjd med dagen med två ITM.

 

Kvällens 200e spelade jag mycket bra första 2 1/2 timmarna och var uppe i ledning med bara 30 spelare kvar. Jag gjorde några onödiga calls där jag borde foldat redan innan floppen. Som vanligt när man inte har dom bästa korten blir det ibland onödigt dyrt.

 

I slutet fick jag inga kort alls och var tvungen att gå all in på 10 10 och mötte två andra AK och AD. Damen kom på floppen och det var över för denna gång. Läget är på detta sätt nu:

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 0 $

Utgående kassa: 2.968$

Vinster: 740$

 

Antal turneringar: 8

In The Money: 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny dag och nya möjligheter!

 

De tre senaste turneringarna har alla slutat ITM och jag hoppas den tenden håller i sig även idag. Jag vet inte riktigt hur kvällen ser ut men någon turnering kommer jag att vara med på.

 

Nu klockan 13.15 är jag med på B2B 30e. Återkommer sedan med kvällens turneringar.

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 37 $

Utgående kassa: 2.931$

Vinster: 740$

 

Antal turneringar: 8

In The Money: 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens 30 e gick så där. Jag slutade på 40:de plats av 144 deltagare och 13 platser från pengarna. Spelade ganska dålig poker med massvis av onödiga calls som jag sen fick folda.

Fick en mycket bra start med dubbling av kassan redan i tredje handen då jag fick pocketkungar och fi gick all in med högsta paret på bordet Kn Kn.

 

Därefter var det som sagt var okoncentrerat spel från min sida. Dock är det svårt att inte gräma sig över slutet. Jag var shortstacked och hade 3500 i marker (snitt 7350). Jag får A K os och raisar (bb300) till 1000. Chipleadern efter mig raisar 3000 och jag går all in. Han callar och visar upp A Kn. Det märkliga i dom här lägena är att det ALLTID dyker upp en Kn, även denna gång och istället för att ligga på snittet var jag ute...

 

Läget efter denna turnering:

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 0 $

Utgående kassa: 2.931$

Vinster: 740$

 

Antal turneringar: 9

In The Money: 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...