Gå till innehåll

Studieteknik för pokerlitteratur?


Sebbemax

Recommended Posts

Hej

 

Har skaffat 3st Böcker WLLH, ITH, och SSH

 

Har precis läst igenom WLLH men då jag bara kommer ihåg en liten del av allt jag läst så antar jag att det kommer krävas en del omläsningar för att sätta det mesta

 

NU undrar jag om det är värt att studera WLLH ordentligt bara för att sedan gå över till ITH och kanske lära sig en anorlunda strategi och sedan yterligare en annan i SSH

 

eller borde man bara läsa igenom böckerna en efter en och sedan Hårdstudera den boken som passade en själv bäst

 

Hur har ni andra gått till väga när ni började med era Pokerstudier?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktiga är att du spelar mycket och försöker tänka på vad du läst då och då under spelet. Du vinner inget på att försöka lära dig innehållet i någon bok utantill. Bekymra dig inte om att böckerna lär ut olika strategier. Även om vissa detaljer kan skilja sig åt lär de ut samma spel i grund och botten. WLLH är en väldigt bra förstabok, ITH är en utmärkt fortsättning då den innehåller väldigt många uppgiftsliknande exempel att testa sina kunskaper på, och SSH är lite av en bibel men den mest svårsmälta boken av de tre.

 

Som sagt, spela väldigt mycket och försök att komma ihåg ideerna bakom det du läst när du spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...