Gå till innehåll

BOK: "Kill Phil" av Rodman et al.


back

Recommended Posts

Verkar som boken överhuvudtaget inte går att få tag i. Hade förbeställt den via Adlibris, som enligt de själva fick in boken tidigare under veckan. Nu har man fått meddelande att den är slut hos leverantören och beställningen utgått. Vilken soppa... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, "Phil" syftar på ett random proffs, vem som helst. De tog namnet för att det lät bra och för att mångra proffs råkar heta Phil. Hellmuth tar upp det här i förordet.

 

Och nej, jag har inte läst den. Men utifrån vissa mycket respekterade postares kommentarer på 2+2 vågar jag nästan lova att den är mycket, mycket bra. Inväntar mitt ex från Amazon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Phil Hellmuth titeln syftar på. Tror dock han endast skrivit förorden i boken. Annars syftar den grova titeln "Kill Phil" hur man lättast eliminerar proffs i turneringar.

 

Vad jag läst så syftar namnet inte på Phil Hellmuth utan de tog namnet då det finns tre kända turneringsproffs som heter så och att det liknar "Bill".

 

EDIT: 30 sek för sent. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att ni talar om hur det ligger till. Då kan ni väl även skriva en recension om boken, finns ingen på detta forum.

 

twoplustwo.com ,gå till books&publications på forumet, finns flera trådar om KillPhil bl.a. en recension av en gammal räv som kallar sig "binions".

 

heybike: du glömde phil laak. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Köpte den på ebay. Är väl en helt okej bok, tycker dock inte den gett mig så värst mycket. Kärnan i strategin är att gå all-in vid tillfälle med hänsyn till position och stackstorlek i förhållande till blinds/antes, allt för att undvika postflopspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Jag beställde boken i Pokerstars FPP-shop. Läste igenom hela och fann att den inte gav särskilt mycket - den förstörde mer. Boken är ju till för de som inte kan spelet överhuvudtaget, ni som vet hur man spelar har ingenting att hämta genom att läsa den här boken, däremot ni som är relativt nya och vill arbeta med lite olika strategier kanske kan få ut något av den. Inget jag rekommenderar till en duglig spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde boken i Pokerstars FPP-shop. Läste igenom hela och fann att den inte gav särskilt mycket - den förstörde mer. Boken är ju till för de som inte kan spelet överhuvudtaget, ni som vet hur man spelar har ingenting att hämta genom att läsa den här boken, däremot ni som är relativt nya och vill arbeta med lite olika strategier kanske kan få ut något av den. Inget jag rekommenderar till en duglig spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har boken, jag tycker den är värdelös. Man ska spela efter ett system. Vilket är att gå all-in sågott som alltid om man ska spela. Lite som Sklanskys system. Dom har ett par olika system beroende på hur avanancerad man vill vara. Författarna säger själva att det tar ungefär lika lång tid att lära sig "Kill Phil systemet" som det tar att lära sig Black-Jack strategier. Anledningen att man inte ska spela några floppar är att då blir man utspelad av proffs och duktiga spelare. Jag är grymt besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...