Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker 1/2 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Hittar QQ och höjer

Preflop: Hero is MP with Q:heart:, Q:spade:.

1 fold, Hero raises, 2 folds, SB calls, 1 fold.

Fortsätter att beta ut, 3betar när han höjer.

Flop: (5 SB) 9:diamond:, 3:spade:, 6:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero 3-bets, SB calls.

4:an kan inte ha hjälpt honom. Bara köra på

Turn: (5.50 BB) 4:heart: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

Ajaj, 9:an känns inte rolig där, han kan mycket väl ha en 9:a.

Ska jag betta eller fega ur?

River: (7.50 BB) 9:heart: (2 players)

SB checks, Hero ???

Final Pot: 7.50 BB

Postad

Det jag kan se honom c/r dig med på flopen är en nia eller ett drag, kanske en 6:a. Att han skulle sitta på ett hålstegedrag och satt det på turn är inte så sannolikt, så det skulle vara ett färgdrag isåfall.

Om du nu betar river så kommer han folda sitt färgdrag, folda sitt stegdrag, höja med en 9:a eller möjligtvis syna med en 6:a. Tycker du kan lugnt checka bakom, för blir du höjd måste du syna ner. Hade han ett stegdrag på flopen kanske han parade sin 4:a men den kommer han nog att folda också.

Inga stats/reads på honom? Är det en synstation som kan tänka sig att syna med en 6:a, 4:a eller 3:a så ska du ju valuebeta.

Postad

nu har jag inte spelat speciellt många händer fixed limit, men hur vanligt är det att folk generellt check raisar på rivern med nian där? (på $1/2 dvs.)

fått för mig att det inte händer så ofta, jag skulle nog valuebetat, han kommer ju garanterat syna med alla par (pp eller 6:an mest troligt). Tror det finns fler situationer där du får betalt ett extra bet än situationer där du blir check raisad och får betala ett extra.

Postad
nu har jag inte spelat speciellt många händer fixed limit, men hur vanligt är det att folk generellt check raisar på rivern med nian där? (på $1/2 dvs.)

Jag spelar 1/2 och blir väldigt ofta c/r på river pga min aggressiva spelstil. Av erfarenhet är man väldigt ofta slagen när man blir c/r. Vissa älskar att syna flop och turn för att c/r river.

Hade river kommit blank hade nog fi check-synat med en 9:a. Har han en 9:a nu känns det väldigt troligt att han c/r. Har iofs bara lirat 12k händer på 1/2 men det är min erfarenhet.