Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag brukar spelar de "lägsta" SNG:erna men är inte riktigt säker på vilka händer man ska spela i small blind efter att säg 3 personer limat in.

Brukar i princip bara spela par och Jxs med hyffsat högt sidorkort, Qx, Kx o Ax samt suited connectors och suited connectors med ett "steg" emellan" om connectorn är högre än 9. Men jag har ingen aning om det är rätt urval!?

Postad

Beror på hur stora blindsen är, är det nivå ett kan du limpa med allt du nämnde, är blindsen större får du ha högre krav (ex J7s kan du kanske kasta)...

sedan gillar inte jag att limpa in med KXo tex. Ni kanske är 4-5 som ser floppen och den kommer K hög...Du har K4o...om någon bettar pot, kan du syna då med din veka kicker? Speciellt på låga SnG spelar folk alla Kungar....du måste nästan träffa två paret för att kunna lira den handen....iaf om du får lite motstånd...checkas det och ingen verkar ha nått kan du ju så klart hänga med...man ser väldigt ofta folk som hamnar tom all-in med Q3o för att de har toppar! :D Och då är de inte ens i en desperat situation...så ibland kan en K9o vara ett monster bara för att tomten till höger om dig lirade K3....nu svammlar jag på, men lite sanning fanns det nog i denna post...

Postad

Det beror ju helt och hållet på vilken nivå ni är på om det är blinds 10/15 och du har 1500 i chips så kan du spela i princip vilka händer som helst då du har bra implicita odds då. På blinds 200/400 så är det inte särskilt många händer som är "limpbara" på SB. Beror ju på om du är shortstacked och chipleader också osv, det finns inga regler man kan sätta upp för vilka händer man kan och inte kan spela på SB. Om bordet är tajt exempelvis(kanske en utopi på låglimit iofs) så kan du kanske plocka upp potten på floppen genom att du sitter först osv.

Enda regeln som jag skulle vilja ge dig är:

Desto bättre du blir desto fler händer kan du spela till vinst oavsett position. :)

Postad

Var nån som länkade till 2+2 där det fanns "guide" till att vinna $10 SnG's på party. Om du leter lite kanske du hittar den. Där finns starthänder och riktlinjer för spelet i korta drag.

Jag har testat att följa den med ganska bra resultat. Har iofs inte spelet många SnG's varken innan jag läst den eller efter.

Postad
Var nån som länkade till 2+2 där det fanns "guide" till att vinna $10 SnG's på party. Om du leter lite kanske du hittar den. Där finns starthänder och riktlinjer för spelet i korta drag.

Jag har testat att följa den med ganska bra resultat. Har iofs inte spelet många SnG's varken innan jag läst den eller efter.

Problemet är att den är inriktad på just Party poker samt mycket basic.

• 2 weeks later...
Postad

Om du inte är hotad av blindsen (säg att du har mer i stacken än 10BB + 10SB) tycker jag du i SB kan se floppen med vad som helst om tre limpar före dig. Tänk på att det är no limit och att du kan få bra hävstång på insatt kapital de sällsynta gånger du träffar med händer som 72o. Limpare är ju dessutom lättare att bluffa bort (allmänt sett), så du har den biten positiv EV också. Ibland kan du t o m försöka raisa ut limparna före floppen.