Gå till innehåll

NLT - AA vad f-n gör man?


Recommended Posts

Game # 223776183 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Cordoba"

Game ended 2006-01-20 14:46:29 GMT+01:00

 

Players:

Porse82 (EUR 20,55 in seat 1)

joolo (EUR 35,50 in seat 2)

Borgmester (EUR 110,75 in seat 3)

MrVain (EUR 90,65 in seat 5)

NoIdentity (EUR 103,90 in seat 6)

cesk (EUR 43,00 in seat 7)

Hurr@Gurr@ (EUR 62,25 in seat 8)

 

Dealer: MrVain

Small Blind: NoIdentity (0,50)

Big Blind: cesk (1,00)

 

MrVain was dealt: Ah - Ac

 

Hurr@Gurr@ Fold

Porse82 Fold

joolo Fold

Borgmester Fold

MrVain Raise (3,00)

NoIdentity Raise (4,50)

cesk Fold

MrVain Raise (5,00)

NoIdentity Call (3,00)

 

Flop 2d - 8s - 6c

 

NoIdentity Bet (1,00)

MrVain Call (1,00)

 

Turn 2d - 8s - 6c - 3d

 

NoIdentity Bet (12,00)

MrVain Call (12,00)

 

River 2d - 8s - 6c - 3d - Jc

 

NoIdentity Bet (24,00)

MrVain All-In (69,65)

NoIdentity Call (45,65)

 

MrVain shows: Ah - Ac (a pair of aces)

NoIdentity shows: 6d - Jd (two pairs, jacks and sixes)

 

NoIdentity wins: EUR 179,30 (with two pairs, jacks and sixes)

Rake: EUR 3,00

 

Efter hans reraise preflop sätter jag har på två överkort. tror han försöker stjälv potten på turn när jag visat svaghet på flop. Etfer hans bet på rivern mistänker jag AJ alt KJ.

 

Är jag helt ute och cycklar eller går de att läsa han på nått sätt. Har ingen information. han spelat några minuter bara.

 

Märker sen att han spelar alla händer och förlorar mycket. Men då får man inga kort. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, där spelar du ungefär så dåligt det går.

 

När han höjer om dig före flopp, vrid om ordentligt! Med din fjutt re-raise får han ju odds att syna med vad som helst, dessutom har han position.

 

Vrid om ordentligt på flop! Han spel tyder på ett överpar och då kommer han förmodligen betala av en raise. Finns möjligt drag också.

 

Sen betar han ut ännu mer på turn. Varför synar du bara???? Smäll på!

 

Först på river smäller du på och då är du nästan alltid slagen om du får syn. Usch och fy.

 

Din motståndare spelar handen 100 gånger bättre än du.

 

Tänk dig in din motståndares sits:

 

Hmmm... en liten raise, jag provar att höja om för att ha lite kul. Oj han höjer tillbaks, men bara lite, så jag har odds att syna.

 

Ingen bra flop, men jag testar honom lite, har ju trots allt ett mellanpar. Han synar, har han kanske AK eller nåt?

 

Där kom mitt färgdrag, bra kort. Jag krämar på ordentligt här för att få bort hans överkort. Han synar, vad fan har han egentligen...?

 

Där satt tvåparet, jag krämar på! Yes, han går all-in, wohooooo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu..

Slowplaya AA går sällan bra, kanske om du träffat set though.

Men på floppen att du callar hans minibet? borde vara en potsize raise från din sida där iaf..

förmodligen hade du vunnit handen redan där...

en call hade varit misstänksam (slowplay av set?) men annars ska pengarna in på turn..

 

enlit mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen skulle jag han inte låtit honom komma undan så billigt som 1€. Defenitivt en raise där på han bet. Han får ju annars dra ut dig gratis.

 

Sedan tycker jag inte det finns ngn anledning att fläska in hela stacken på River om han bettar hårt. Vad skall han syna med ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 223776183 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Cordoba"

Game ended 2006-01-20 14:46:29 GMT+01:00

 

Players:

Porse82 (EUR 20,55 in seat 1)

joolo (EUR 35,50 in seat 2)

Borgmester (EUR 110,75 in seat 3)

MrVain (EUR 90,65 in seat 5)

NoIdentity (EUR 103,90 in seat 6)

cesk (EUR 43,00 in seat 7)

Hurr@Gurr@ (EUR 62,25 in seat 8)

 

Dealer: MrVain

Small Blind: NoIdentity (0,50)

Big Blind: cesk (1,00)

 

MrVain was dealt: Ah - Ac

 

Hurr@Gurr@ Fold

Porse82 Fold

joolo Fold

Borgmester Fold

MrVain Raise (3,00) Detta känns som rätt standard.

NoIdentity Raise (4,50)

cesk Fold

MrVain Raise (5,00) Du höjer $3 i en pot på typ $11. Vad ska detta tjäna till? Få in mer pengar i potten? Höj ordentligt!

NoIdentity Call (3,00)

 

Flop 2d - 8s - 6c

 

NoIdentity Bet (1,00)

MrVain Call (1,00) Bra flop för dig. Han mesbettar och kan ha vad som helst. Hade du reraisat ordentligt preflop hade en potraise här gett rätt bra med deg även om han foldar. Antingen har han ett överpar eller en åtta och du kan då få syn på ett potbet, eller så har han sämre, och måste egentiligen klonka in en hand du blir slagen av för att han ska välja att syna senare i handen. Varför inte bara ta ner en rätt okej pott med ett potbet? Jo han kanske kommer bluffa hela vägen, men om han fortsätter med sånna här fjuttbets får han nästan odds att dra här.

 

Turn 2d - 8s - 6c - 3d

 

NoIdentity Bet (12,00)

MrVain Call (12,00) Okej här kommer en andra ruter och stegdragen rätt många. Du leder sannorlikt fortfarande men nu vill du ha potten! Jo, han kanske bluffar rivern oxå, men potten är rätt stor som den e. Nu måste du ju höja!

 

River 2d - 8s - 6c - 3d - Jc

 

NoIdentity Bet (24,00)

MrVain All-In (69,65) Jahapp... nu slutar slowplayandet och du går allin... Det enda du får syn av här som du inte skulle fått syn av på flop eller turn är en knekt (förvisso inte helt orimligt). Han verkar ju vara en riktig tomte, men för en vettig spelare är det inte svårt att fatta att du slowspelat hela vägen. Han kan omöjligt släppa en enda hand som slår dig och detta blir ett rent värdebet. Bra eller dåligt spel på rivern? Vette fan, men tycker allt innan e rätt kasst. Om du visste att han är bluffgubbe som bettar alla gator kan det vara rätt spelat, men utan reads måste man nästan anta att han spelar rätt normalt innan motsatsen bevisas.

 

NoIdentity Call (45,65)

 

MrVain shows: Ah - Ac (a pair of aces)

NoIdentity shows: 6d - Jd (two pairs, jacks and sixes)

 

NoIdentity wins: EUR 179,30 (with two pairs, jacks and sixes)

Rake: EUR 3,00

 

Efter hans reraise preflop sätter jag har på två överkort. tror han försöker stjälv potten på turn när jag visat svaghet på flop. Etfer hans bet på rivern mistänker jag AJ alt KJ. Varför kan du göra det? Bettet på rivern är ju bara dubbelt så stort som det på turn. Varför måste han ha träffat just där om han nu har något? Jo, det kan vara en bluff, men han representerar i alla fall någonting bra mycket bättre än AJ eller KJ. Antingen har han bättre, eller så e han tom. Men vad vet jag :P

 

Är jag helt ute och cycklar eller går de att läsa han på nått sätt. Har ingen information. han spelat några minuter bara.

 

Märker sen att han spelar alla händer och förlorar mycket. Men då får man inga kort. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag helt ute och cycklar eller går de att läsa han på nått sätt.

 

Jepp, du är helt ute och cyklar och spelar fruktansvärt fel på ALLA gator. Håller det där spelet verkligen på NL100?

 

Det är nog mer än den här handen du behöver utvärdera, men använd den som exempel tillsammans med kommentarerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...