heybike Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Okej, hade vunnit handen med en bet på turn, men multitabla och hitta inte beten. Frågan, överspelar jag denna på river? Tänker att han har set eller överspelat tvåpar, eftersom stegen är så dold så kan han spela i alla fall ett set så hårt. Kan/ska jag folda denna när han raisar tillbaka? Players: Rahtari (EUR 31,30 in seat 1) seveborg (EUR 93,15 in seat 3) Duppen (EUR 92,45 in seat 4) HERO (EUR 92,05 in seat 5) Kikkeliman (EUR 127,71 in seat 6) Dealer: seveborg Small Blind: Duppen (0,50) Big Blind: HERO (1,00) HERO was dealt: 7d - 4h Kikkeliman Call (1,00) Rahtari Fold seveborg Fold Duppen Call (0,50) HERO Check Flop 3s - Qh - 5c Duppen Check HERO Check Kikkeliman Check Turn 3s - Qh - 5c - 6s Duppen Check HERO Check Kikkeliman Check River 3s - Qh - 5c - 6s - 8d Duppen Check HERO Bet (1,00) Kikkeliman Raise (16,00) Duppen Fold HERO Raise (32,00) Kikkeliman Raise (65,00) HERO All-In (58,05) Kikkeliman Call (10,05) HERO shows: 7d - 4h (a straight, eight high) Kikkeliman shows: 9c - 7c (a straight, nine high) Kikkeliman wins: EUR 183,10 (with a straight, nine high) Rake: EUR 2,00 Citera
Tiggr Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Ja det gör du verkligen. Han raisar en 4e pott till 16 anser inte att du skall göra en stor pott av ingenting på river med nästnöten. Citera
heybike Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Du menar att syn på hans första raise är bästa spelet. Känns lite weakt att bara syna ner. Mer åsikter! Citera
Tiggr Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Det är ju inte direkt någon standardraise han slänger in. Liknande när det är 0 action och så faller runner runner möjlig flush på river och någon slänger ut ett jättebet. Sitter du med 8 high flush kan det vara värt att bara syna ner. Citera
heybike Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Visst, hade jag suttit på set eller tvåpar hade jag bara synat, men hans HD kändes mycket större än nötstegen. Citera
cOP Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 han överbetar ju potten nått helt extremt, gör han verkligen det med 2par eller set på den brädan? svårt att se det. skulle nog nöja mig med att syna ner hans första raise. Citera
psatiw Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Grymt överspelat på river. Finns ju inte en hand sämre än din som han synar ett nytt omslag med. Självklart synar du hans bet, men att slå om igen kommer vara ett förlorande spel, var så säker. Och sen: varför, buddy, bettar du inte turn?!! Citera
Cliff88 Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Jag kan säkert ha fel, men om trådskaparen inte hade skrivit ut resultat tror jag att fler hade tyckt att dte var rätt med re-raise, för att få pengar av två par samt set. Citera
psatiw Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Jag kan säkert ha fel, men om trådskaparen inte hade skrivit ut resultat tror jag att fler hade tyckt att dte var rätt med re-raise, för att få pengar av två par samt set. Mycket möjligt och det är ju därför man aldrig ska skriva ut resultatet direkt, för att svaren man får då oftare är färgade. Personligen vet jag iaf att min åsikt hade varit densamma - finns ju inte en chans att snubben skulle checka två gator med ett set eller 2-par, så den enda chansen är isåfall 88, men den tror jag han skulle bettat redan på turn och Q8 skulle han också bettat SENAST på turn. Alltså, bluff eller stege, inget annat. Och därför: syn. Citera
Recommended Posts