chlu Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Jag prövar nya vägar att vinna potter. Kan det här vara läge för en semibluff? SB i denna hand är 55/5/0.8/22. Är det fel kort som kommer på turn? Om SB checkar river, kan jag beta då, eller är det typ av fi? Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with A:club:, 8:club:. UTG calls, 2 folds, SB raises, Hero calls, UTG calls. Flop: (6 SB) 2:club:, 7:spade:, 3:club: (3 players) SB bets, Hero calls, UTG calls. Turn: (4.50 BB) 5:diamond: (3 players) SB bets, Hero raises, ... Citera
Bjorn_ Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Oavsett om du tänker försöka stjäla den här potten i något läge så ska du höja floppen tycker jag. Antingen så är du favorit och då är det för värde eller så vill du ha chans på frikort på turn eller så vill du sätta upp en semibluff på turn eller alltihopa. Höj floppen! /Bjorn Citera
lill-z Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Tycker du han ska slå om med A8s då UTG callar och SB raisar innan, ??? , Då det är FL så blir han inte av med SB, möjligen med UTG men det är inte säkert, bättre att syna och se floppen med de korten... Citera
Bjorn_ Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Tycker du han ska slå om med A8s då UTG callar och SB raisar innan, ??? , Då det är FL så blir han inte av med SB, möjligen med UTG men det är inte säkert, bättre att syna och se floppen med de korten... PÅ floppen, inte preflop. Han har ju nötfärgsdrag plus två överkort plus att det faktiskt finns en liten chans att A-högt är den bästa handen. /Bjorn Citera
lill-z Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 AHA! Jaja efter flop så är det ju given höjning han har ju nuts-drag Citera
Recommended Posts