Gå till innehåll

NL - Fördelar med olika possitioner


Timmi

Recommended Posts

Jag anser att det finns fördelar med de olika possitionerna postflop.

 

Knappen - Cutoff postflop

 

Man har fördelen att få agera sist postflop och det kan ha många fördelar och man kan spara mycket pengar/marker på det.

 

I blindsen - UTG postflop

 

checkraise

 

Man har en viktig fördel här som jag använder mycket och är en mkt luktrativt move. t.ex man floppar set i en flervägspot mot lös-passiva motståndare och LAG motståndare och jag anser att de bästa possitionerna är de tidiga ur denna synvinkel är de tidiga.

 

Anledningen till att jag skriver detta är att många ger som svar i handanalydelen att man inte ska spela dem och de händerna ur den dåliga posstionen. Oftast är den nog tajta spelare som skriver detta.

 

Själv är jag LAG i cg och relativt TAG nuförtiden i turneringar.

 

Så vad har ni för åsikter om händer i "bra" och "dålig" possition?

 

* Flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst funkar småparen bra även i tidig position, men att checkraisa med dem gillar jag inte. Då bettar jag hellre ut för att antingen syna för att cr:a turn eller slå om direkt om någon ger mothugg.

 

Händer som Axs är enligt mig mer beroende av sen position då det då blir lättare att få betalt för färgen samt att man får bättre koll på om ens par i ess håller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...