Gå till innehåll

NL - Reraise med AK från blindsen?

jackbalsam

Recommended Posts

Hur ofta gör ni det? Är kanske för vek när jag spelar från blindsen men jag brukar sällan reraisa därifrån.

Tycker det är jobbigt om man får syn och inte prickar på floppen. Dessutom får man väl de händer man vill ha med att lägga sig, dvs ess med lägre kicker.

Så lite åsikter om det vore intressant. :)

* Flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju lite på läget oxå, om UTG raisar till 4BB och får syn av resten av bordet o du sitter där på BB med AKo så äre nog bättre att bara syna,

du får ju Riktigt fin position på preflopraisarn som måste betta in i hela bordet innan det e tebax till dig.

Samt att du riskerar att få ett stort gäng med syner om UTG synar din raise, och en familjepott med AK or position = :?

MEn om knappen/CO gör detsamma och du ensam kvar har AK på BB är det nästan obligatoriskt att reraisa.

Länk till kommentar

Klassikern är ju att tex CO raisar och man slår om med AK från SB - sen hittar syntomten på BB call-knappen med en random skräphand och CO foldar. Självklart missar man floppen men man bettar ju ut eftersom man hatar BB så mycket. BB synar (duh) och är i detta läge nästintill potcommited. Turn kommer blank och BB snor potten från en - tilten är ett faktum.

Länk till kommentar

Bomba på. Vi vill ha syn av KQ,KJ osv.

Min poäng va att om man bombar på lägger sig dom händerna ofta.

Tror lösningen är att slå om lite oftare ur ur blindsen. För en aggressiv spelare på knappen är det ju rena guldgruvan att blindsen bara reraisar med KK och AA. Prova att reraisa med åtminstone 99-AA och AQ-AK så kommer du se att KQs inte blixtfoldar när du ger mothugg.

Länk till kommentar