Esset Postad 18 Januari , 2006 Rapport Share Postad 18 Januari , 2006 Jag vet hur man beräknar oddsen efter floppen men hur jämför man händerna för floppen. Låt säga att jag har A-5 i olika färger och möter en spelare som har K-9. Kan någon förklara för mig hur jag räknar ut vem som är favorit? Jag förstår ATT jag är det eftersom jag har högsta kortet men hur räknar jag ut med hur mycket. Ett annat exempel är om jag har A-Q och möter A-K hur mycket underdog är jag då och hur räknar jag ut det. Jag skulle uppskatta ett svar * Flytt till Nybörjarfrågor - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 18 Januari , 2006 Rapport Share Postad 18 Januari , 2006 http://www.pokerstove.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 18 Januari , 2006 Rapport Share Postad 18 Januari , 2006 Man räknar inte utan simulerar. Kör 10000 händer simulerat och se på resultatet. Det går att räkna men med dagens CPU-straka datorer är det enklare att simulera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Esset Postad 18 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2006 Jag vill kunna räkna ut det eftersom jag oftast spelar live. Hur räknar man ut det med outsen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 18 Januari , 2006 Rapport Share Postad 18 Januari , 2006 A5 mot K9 leder du ca 60/40, AQ mot AK ligger du under ca 30/70. Nått sånt i alla fall. Kolla standardsituationer i pokerstove och memorera dessa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PhantomJoker Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 Man räknar inte utan simulerar. Kör 10000 händer simulerat och se på resultatet. Det går att räkna men med dagens CPU-straka datorer är det enklare att simulera. Va? Jag räknar jag... vet inte om det anses "ute".. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 Man räknar inte utan simulerar. Kör 10000 händer simulerat och se på resultatet. Det går att räkna men med dagens CPU-straka datorer är det enklare att simulera. Va? Jag räknar jag... vet inte om det anses "ute".. Hmm, beskriv då för trådskaparen hur du gör, för han vill gärna veta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts