Gå till innehåll

Sämsta nöthanden! OBS! Värdelöst vetande!


wizzo

Recommended Posts

Då jag i vår tänker ansöka om medlemsskap i KVV (Klubben för Värdelöst Vetande), har jag som en del i min ansökan räknat ut att den sämsta handen du kan ha och ändå ha nötterna är

 

QQ på brädan 2378Q (ej mer än två av samma färg)

 

Hoppas verkligen jag blir antagen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag i vår tänker ansöka om medlemsskap i KVV (Klubben för Värdelöst Vetande), har jag som en del i min ansökan räknat ut att den sämsta handen du kan ha och ändå ha nötterna är

 

QQ på brädan 2378Q (ej mer än två av samma färg)

 

Hoppas verkligen jag blir antagen :D

 

Det där var för intressant för att du någonsin ska kunna bli medlem ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjahapp.

 

5stöt:

 

77532 vs 7432X

 

Om man räknar med att ha kunnat se 18 döda kort innan femte gatan så kan man sätta 7432 till som högst Q-hög och därmed vara garanterad splitt med Q7432 och vinst med K7432. Så i åttaspelars femstöt kan man ha nötterna på sista gatan med Q7432, vilket är rätt lågt för ett högspel.

 

I HU 7CS är det betydligt knepigare att räkna ut.

 

Visst är det tråkigt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man "ritar" en cirkel i luften medsols med högerbenet, så går det inte att rita en cirkel motsols med högerhanden samtidigt.

Jag klarade det med en gång, så jo :P

 

Åfan, trodde det var omöjligt. Har aldrig sett någon klara det. Du är unik! :)

 

Jag knäckte den till slut... Grejen är att jag först började med benet, och sedan försökte få igång armen när jag tyckte att jag hade en bra rytm inne... Sket sig hela tiden... sedan provade jag tvärtom, alltså satte igång med armen, och sedan lät den gå på automatik medan jag satte igång benet och fokuserade på benet... då funkade det...

 

Tur att frugan är ute med hunden... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man "ritar" en cirkel i luften medsols med högerbenet, så går det inte att rita en cirkel motsols med högerhanden samtidigt.

Jag klarade det med en gång, så jo :P

 

Åfan, trodde det var omöjligt. Har aldrig sett någon klara det. Du är unik! :)

 

Jag knäckte den till slut... Grejen är att jag först började med benet, och sedan försökte få igång armen när jag tyckte att jag hade en bra rytm inne... Sket sig hela tiden... sedan provade jag tvärtom, alltså satte igång med armen, och sedan lät den gå på automatik medan jag satte igång benet och fokuserade på benet... då funkade det...

 

Tur att frugan är ute med hunden... :P

 

Äh, jag klarar det inte ändå. Tur att man inte satsade på att bli trummis.

 

Det är också tur att jag är ensam kvar på kontoret. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...