Bernt Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 99 är bara att köra på. Tycker den här situationen uppkommer ofta. Dvs att man får ett överkort till sitt pocket, gör ett CB och fi synar. Hur agerar man på turn? Brukar oftast se mig slagen här och lägga.... Nu till denna handen! Fi är lös/aggro ** Wenger [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - 1810 sitting in seat 1 with $21.75 [Dealer] - Flave sitting in seat 2 with $4.84 - aircondition sitting in seat 3 with $3.59 - K-M-B sitting in seat 4 with $19.70 - siljebassen sitting in seat 5 with $12.58 - Calle20 sitting in seat 6 with $7.24 Flave posted the small blind - $0.10 aircondition posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to K-M-B: , K-M-B raised - $0.80 siljebassen folded Calle20 folded 1810 called - $0.80 Flave folded aircondition folded En syn, fint ** Dealing the flop: , , K-M-B bet - $1.20 1810 called - $1.20 aha, ett överkort. Allt annat än ett CB är väl fel antar jag.... ** Dealing the turn: K-M-B checked 1810 bet - $0.80 K-M-B folded 1810 mucks: 1810 wins $4.89 from the main pot Visst, mot en sån skitbet ska jag ju inte lägga. Frågan är här om beten legat på kanske 1.5$. Är synen befogad då? Kan ju tycka att han borde slå tillbaka på flop om han träffat, samtidigt är det ju standard att fisken slowar till river.... Citera
Tiggr Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Väldigt svagt spelat. Skall du lägga denna handen såhär lätt på nästan den bästa floppen du kan få skulle jag säga att du bör folda alla par under JJ preflop. Du visar svaghet på turn och fiende kan bara ta hem potten med ett litet bet. Skulle bettat ut $4 på turn, släppt vid raise. Citera
Robinp Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Om du bettade på floppen måste du ju betta på turnen också, speciellt på ett helt ofarligt kort. Annars kunde du ju lika gärna lagt den på floppen och sparat dom 1.20$.. Citera
Kotoryu Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Jag tycker inte det ser ut som att du är slagen här. Citera
psatiw Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Du bara måste betta turn där. Riktigt riktigt vek fold tyvärr. Betta 2/3 pott på turn, och checksyna ett normalt riverbet om det inte kommer spader, Q eller 7. Slår han om på turn får du folda. Citera
Bernt Postad 18 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2006 Enad och bra kritik. Är ofta osäker i dessa småpotter och behöver mer träning och erfarenhet, men när det bara kommer ett överkort ska jag fortsätta att ta komandot och lägga mot omslag. Brukar vilja spekulera lite, säg att A hade kommit ist för J. Fortsätta betta på turn? med tanke på att fisk Ax = sant Citera
Recommended Posts