Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej. Idag har datorn hängt sig 3 ggr under mitt pokerpass, vad kan jag göra? Jag spelar på b2b, 6-8 bord. Datorn är ganska full av skräp, kan det påverka eller bör jag stänga av msn osv? eller är 8 bord bara för mycket för datorn? Som ni märker kan jag lite om datorer.

Tack på förhand /Aron som måste gå all-in med varje nöt för att inte bli reraisad och autofoldad.

* RP, la till "under pokerpass" - QoS *

Postad
Hej. Idag har datorn hängt sig 3 ggr under mitt pokerpass, vad kan jag göra? Jag spelar på b2b, 6-8 bord. Datorn är ganska full av skräp, kan det påverka eller bör jag stänga av msn osv? eller är 8 bord bara för mycket för datorn? Som ni märker kan jag lite om datorer.

Tack på förhand /Aron som måste gå all-in med varje nöt för att inte bli reraisad och autofoldad.

* RP, la till "under pokerpass" - QoS *

Det är inte lätt :?

:club::diamond::heart::spade:

Postad

Tycker b2b-klienten generellt är ganska kasst programmerad. Iaf Martinspoker som jag lirar på. Den stör alltid andra program jag har igång, får skärmen att flimra om jag öppnar startmenyn samtidigt och ibland försvinner alla kort och knappar på spelbordet. Fick lägga big blind och folda på floppen en gång då jag helt enkelt varken såg mina hålkort eller floppen. Kul.

Har faktiskt inte riktigt orkat/vågat multitabla mer än 2 bord då jag förväntar mig problem.

Inte direkt något som tilltalar mig på Martinspoker så jag ska bara cleara min lilla bonus sen är jag borta med vinden. Tyvärr då nätverket verkar växa ganska stabilt.

Postad

Nu vet jag ju inte vilket operativsystem du använder, men är det WinXP eller Win2K så föreslår jag att du trycker CTRL+ALT+DEL och klickar på "Task Manager". Släng ett öga på grafen som visar hur mycket av processorkraften som utnyttjas. Om den ligger väldigt högt (90-100%) när du bara har borden igång så kan detta vara problemet.

Ett annan vanlig anledning till "frysningar" i en PC är att processor och/eller grafikkort blir för varmt. Jag hade själv det problemet här om veckan, då det visade sig att fläkten till grafikkortet var trasig.

Be någon som kan datorer ta en titt.

Postad
Nu vet jag ju inte vilket operativsystem du använder, men är det WinXP eller Win2K så föreslår jag att du trycker CTRL+ALT+DEL och klickar på "Task Manager". Släng ett öga på grafen som visar hur mycket av processorkraften som utnyttjas. Om den ligger väldigt högt (90-100%) när du bara har borden igång så kan detta vara problemet.

Ett annan vanlig anledning till "frysningar" i en PC är att processor och/eller grafikkort blir för varmt. Jag hade själv det problemet här om veckan, då det visade sig att fläkten till grafikkortet var trasig.

Be någon som kan datorer ta en titt.

Jag använder WinXP, självklart känner jag till ctrl+alt+del. Men datorn fryser helt! Enda sättet att göra något på när det har skitit sig är att hålla i powerknappen eller dra ut kontakten. Men nu när jag tänker efter kanske du menar att jag ska trycka in ctrl+alt+del närsomhelst bara för att kolla. Ska göra det. Återkommer med mer info. Tack!

Postad

Jag använder WinXP, självklart känner jag till ctrl+alt+del. Men datorn fryser helt! Enda sättet att göra något på när det har skitit sig är att hålla i powerknappen eller dra ut kontakten. Men nu när jag tänker efter kanske du menar att jag ska trycka in ctrl+alt+del närsomhelst bara för att kolla. Ska göra det. Återkommer med mer info. Tack!

Att ett modernt OS som WinXP eller Win2K helt fryser pga vad en applikation gör är extremt ovanligt. Antingen är det en process som går på REAL_TIME prioritet och som skenar och inte släpper fram andra processer eller så är det en kernel-mode drivrutin/service som skenar.

Om det är en vanlig user-mode process som tex poker klienten så fungerar det att trycka Ctrl-Alt-Del och vänta ett par minuter. Till sist släpps Task Managern fram och man kan se vilken process som skenar. Rekommenderas att testa detta då du ofta ser vilken process som är skurken. Risk att det är Java-motorn om det är B2B som du har problem med.

Fungerar inte Ctrl-Alt-Del efter 5 minuter så är det någon service eller driver som du har installerat som skenar. Borde rimligtvis inte ha med pokerklienten att göra. Då är det svårare och du kan antagligen inte lösa det själv annat än genom att försöka avinstallera drivers en i taget.

Postad

Tjena !!

ag har problem med min bärbara när jag kör pokertracker ihop med en pokerklient så drar fläkten igång omgående och jag kan lira ca 15-20 min sen blir datorn så varm så den slocknar, är det nån som har några ideer ?

Postad
Tjena !!

ag har problem med min bärbara när jag kör pokertracker ihop med en pokerklient så drar fläkten igång omgående och jag kan lira ca 15-20 min sen blir datorn så varm så den slocknar, är det nån som har några ideer ?

Ge den kallt vatten och en alvedon!

:club::diamond::heart::spade:

Postad
Tjena !!

Vad har du för dator? Borde knappast kunna bli överhettad av att spela poker med PT :P Möjligt om du ligger i sängen då bärbara inte brukar gilla "mjukt" underlag.

Postad
Tjena !!

PT är ganska CPU-tung. Prova att inte uppdatera databasen så ofta? Kanske köra den manuellt då och då bara?

Postad
Jag använder WinXP, självklart känner jag till ctrl+alt+del. Men datorn fryser helt! Enda sättet att göra något på när det har skitit sig är att hålla i powerknappen eller dra ut kontakten.

Precis som Doc skriver, så låser sig inte Win XP, bara så där. Förmodligen är det någon process som körs i "kernel mode" som kraschar och då drar med sig hela operativsystemet. Den mest troliga processen i ditt fall är drivrutinerna till grafikkortet. Uppdatera till de senaste drivrutinerna.

Jag förutsätter att du har koll på att du inte har något hårdvarufel på burken. Snurrar fläkten till grafikkortet (om du har en fläkt där)? Fläktarna som sitter på grafikkorten har en tendens till att sluta snurra efter ett tag, särskilt om du sitter i en dammig miljö.