Gå till innehåll

ARTIKEL: Kan Tomas Brolin spela poker?

Recommended Posts

Postad

Detta stog på pokermagazine.se

Brolin spelar EPT i Köpenhamn

Förre världsstjärnan i fotboll Tomas Brolin ställer upp i EPT Scandinavian Open i Köpenhamn.

Startfältet i Köpenhamn består av 288 spelare från hela världen och rymmer flera ur den absoluta världseliten.

Team NordicBet Poker ställer bland annat upp med förre fotbollsproffset och numera pokerproffset Hans Eskilsson samt Tomas Brolin som nu får känna på världseliten i poker.

Prispotten i Köpenhamn är ca 1 miljon Euro med ett första pris på runt 335.000 Euro.

Stora delar av den svenska eliten kommer att finnas med i turneringen.

Kan den mannen verkligen spela elelr ät det ytterligare ett grymt PR-trick från våra kära pokerföretag? Får lite Linda Rosing-rysningar av detta. Det räcker med att vara kändis idag för att få spela en större liveturnering. (inte avundsjuk :evil: )

Postad

Det måste kännas lite bittert för de som satsar på pokern när det kommer en till kändis som inte kan lira utan bara är där för att ha en keps med "xxxxxx poker" på sig. Att Markoolio och Tilly kunde lira viste jag men det måste väl finnas gränser...

Snart dyker väl Pekka och Pernilla Wahlgren upp i varsin pokerforum.nu t-shirt bara för att få 150 st nya användare till forumet ;)

Postad

Brolin? Lira eller inte? Såg han spela 24bet nordig poker king häromdan och han verkade ha hyfsad koll på preflopspelet iaf, har sett betydligt mycke sämre lirare i den showen som kvalat in...

Det måste kännas lite bittert för de som satsar på pokern när det kommer en till kändis som inte kan lira utan bara är där för att ha en keps med "xxxxxx poker" på sig.

Vad är det som är bittert med att det kommer sk kändisar och vill delta, har de koll så har de väl lika stor rätt som någon annan, har de inte koll så skänker de pengar, vilket är sämst för konkurransen???

Postad
Det måste kännas lite bittert för de som satsar på pokern när det kommer en till kändis som inte kan lira utan bara är där för att ha en keps med "xxxxxx poker" på sig. Att Markoolio och Tilly kunde lira viste jag men det måste väl finnas gränser...

Varför då ?!?!

Fiskarna toppar ju bara prispoolen, ser gärna att fler bolag sponsrar in spelare med dyra buy-ins i turneringar.

Sen är ju frågan om det är så bra reklam att köpa in semikändisar som ryker första tre timmarna......om inte annat så bör dom väl i så fall vara snygga att se på om dom inte kan spela poker ;)

Postad
Vad är det som är bittert med att det kommer sk kändisar och vill delta

Kan det vara att de flesta som gillar poker väldigt väldigt gärna skulle vilja spela en sån där tävling men inte har råd? Och så kommer det en tomte och får inköpet betalt för att han bär på ett bekant ansikte. Kan det vara detta att namn går före kunnande? Att pokerföretag ser det som bättre reklam att skicka en okunnig spelare än en som kan spela?

Jag vet inte.

Postad

Kan det vara att de flesta som gillar poker väldigt väldigt gärna skulle vilja spela en sån där tävling men inte har råd? Och så kommer det en tomte och får inköpet betalt för att han bär på ett bekant ansikte. Kan det vara detta att namn går före kunnande? Att pokerföretag ser det som bättre reklam att skicka en okunnig spelare än en som kan spela?

Jag vet inte.

Det var just så som jag tänkte.

Har inte själv aktivt försökt kvala in så jag kan säga att "jag är inte bitter" ;) men de kan väl finnas andra som försökt och misslyckats. Klart kändisar har lika rätt att spela men det var inte de jag menade, eller har de egentligen lika rätt om de får allt "gratis" mot att de visat sig i olika kreationer med företagets namn. Vanligtvis brukar ju reklam med en känd person ha någon koppling, Jan Boris Möller - Kockens kryddor, Martin Timell - Nicotinell :roll: . Tror de skulle finnas många som kan tänka sig att spela i sponsrade kläder mot buy-in och hotell. Dessa skulle i och för sig inte dra till sig blickarna lika mycket som en kändis så företaget får säkert ett mervärde där.

Sen är det självklart ett bra värde för resten av fältet om det kommer in "kändisar" som inte kan spela, man brukar väl snacka om dead money? Detta uppskattas nog av spelare som redan köpt in sig direkt eller via olika satteliter, mm.

Postad

Jag vet inte.

Är man tillräckligt duktig och prioriterar tävlingen så HAR man råd. Allt annat säger emot sig självt. Alla ni som tycker det är orättvist att inte ni blir sponsrade bör nog inse det, att ni inte är tillräckligt bra alternativt hellre gör nåt annat. Är man tillräckligt bra så lovar jag att man är GLAD över att få möta spelare som man klassar som mindre bra än en själv. Det är fundamentalt.

Postad

Jag vet inte.

Är man tillräckligt duktig och prioriterar tävlingen så HAR man råd. Allt annat säger emot sig självt. Alla ni som tycker det är orättvist att inte ni blir sponsrade bör nog inse det, att ni inte är tillräckligt bra alternativt hellre gör nåt annat. Är man tillräckligt bra så lovar jag att man är GLAD över att få möta spelare som man klassar som mindre bra än en själv. Det är fundamentalt.

:D
Postad
aktivt försökt kvala in ....och misslyckats.

Well då var man antagligen inte tillräckligt bra... :-o

Tror de skulle finnas många som kan tänka sig att spela i sponsrade kläder
Och då måste man ha gjort något för att förtjäna det. Det finns trots allt väligt få kändisar som får gratis inköp utan att presterat något (kanske i poker, kanske något annat)