Gå till innehåll

FLT - Tvåpar mot färgdrag


crillux

Recommended Posts

Party Poker 0.50/1 Hold'em (8 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is CO with T:spade:, 8:diamond:. Hero posts a blind of $0.75.

2 folds, MP1 calls, MP2 calls, Hero (poster) checks, Button calls, SB raises, 1 fold, MP1 calls, MP2 calls, Hero calls, Button calls.

 

Fick posta 1,5 BB, då jag var tvungen att sitta ut en stund. Inga spännande hålkort direkt men jag antar att synen är självklar här, då det bara kostar 1 litet bet att syna.

 

Flop: (11.50 SB) A:spade:, 8:heart:, T:heart: (5 players)

SB bets, MP1 calls, MP2 calls, Hero raises, Button calls, SB calls, MP1 calls, MP2 calls.

 

Fin flop, minus möjligen att det är två hjärter ute. Höjningen är väl inget att snacka om?

 

Turn: (10.75 BB) 3:heart: (5 players)

SB checks, MP1 checks, MP2 bets, Hero calls, Button calls, SB calls, MP1 calls.

 

Och så blir det riktigt otrevligt (ännu en gång) med 3 hjärter på brädan.

Med hela 5 spelare kvar så är det väl knappast otroligt att någon satt färgen? Potten är å andra sidan ganska stor och jag har 4 outs till båten. Vad är korrekt spel här?

 

River: (15.75 BB) 4:heart: (5 players)

SB checks, MP1 bets, MP2 folds, Hero calls, Button folds, SB calls.

 

Och så blir det ännu värre. Att ingen av 5 spelare skulle ha ett hjärter känns långsökt. Men å andra sidan lyssnar jag på Ed Miller's råd om att vara restriktiv att lägga i stora potter med hyfsade häner. Rätt eller fel?

 

Final Pot: 18.75 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett MYCKET STORT misstag att inte höja på turn här.Dom gånger du är före finns det väldigt många händer du vill ska slänga som gärna synar en bet men som får mycket svårt att syna två.

 

I det här läget får man ta viss värdeförlust de gånger han som bettar har en färg för chansen att skydda sin hand de gånger han inte har det.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett MYCKET STORT misstag att inte höja på turn här.

 

Bjorn gör ett understatement här, det är ett GIGANTISKT misstag att inte höja turn.

 

För första gången på länge ska jag hålla med om en flophöjning i en stor pott. Som det ser ut när det är hero på floppen kommer inget rimligt försvarsläge uppstå på turn, så vi kan höja för värde.

 

Och folda river! Du har två potentiella overcallers kvar bakom dig, din hand är värd dynga här.

 

 

 

Låt oss säga att du höjt turn, blivit trebetad och river är något menlöst kort som inte här en hjärter, då vill jag syna. Men inte i det aktuella läget, din hand står inte 1:15, och då tar vi inte med den överhängande risken att det faktiskt blir höjt efter dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...